Citat:
Ursprungligen postat av
MrSinatra
Har du läst yttrandefrihetsgrundlagen?
Kan vi inte börja med att alla som hänvisar till yttrandefrihet tar och läser lagen? Då kanske vi slipper läsa sådana här inlägg in absurdum.
Jag bjuder på en länk med en sammanfattning som inte bör ta mer än ett par minuter att läsa. Passa gärna på att klicka er vidare till tryckfrihetsförordningen också, eftersom den har ett par förtydliganden som även gäller den förstnämnda.
http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Demokrati/Grundlagarna/Yttrandefrihetsgrundlag/
Jag sade PÅ INTERNET!
Lär dig läsa, för fan. Jag har skrivit det 400 gånger i tråden men jag får väl göra det igen.
Jag ska säga samma sak till dig som jag sagt tidigare i tråden, hur ska du bevara folks anonymitet när dom diskuterar andra frågor, som mentala problem, politik, sexuell läggning, eller vad det nu må vara, när det inte bevaras helt och hållet?
Det är inte tekniskt möjligt, då de åtgärder som krävs för att komma år dessa personer som "hatar" även kommer göra så att annan information kan läcka. Dessutom kommer människor inte att uttrycka sig lika öppet om andra frågor när de är osäkra på om de är anonyma eller inte.
Du kommer begränsa folks rätt till att ställa frågor anonymt om deras hälsa, samt begränsa spridandet av nya idéer.
Vi har en plattform på internet som ger möjlighet till utvecklande av vårat samhälle och vår kultur, det är något nytt. Att applicera samma lagar på internet som i verkligheten när det inte är tekniskt genomförbart, utan att begränsa andra former av uttryck, är att gå totalt baklänges och begränsa vår progressivitet som samhälle.