Citat:
Ursprungligen postat av
49450
Ja du, du är ju anonym så du får stå ditt kast.
Men din dubbelmoral är ju uppenbar då du gör skillnad på åsikter och åsikter. Du menar på att om man uttrycker sig mer städat ska man släppas fram och säga vad man vill. Lagfästa uttryck och tankar...
"Jag kan personligen stå för allt jag har skrivit på FB, men jag vill vara anonym eftersom går jag ut med namn här så skulle jag få allt FB skit där jag inte vill ha det, i mitt privatliv. Liksom detta som är poängen med anonymiteten inte att det ska tillåta människor att sitta och spy ner internet med hat."
Du vill vara anonym, men du vill ändå mena att man ska bli uthängd om man inte faller inom ramen du själv satt upp. Jag tycker du beter dig illa när du säger såhär. Debattera på Facebook ist, anonymiteten här är just till för att alla ska få plats! Facebook är utmärkt för dig som inte vill veta av extrempunkter som så uppkommer med anonymitet. Du ska veta att dina släktingar, barn, sambo, mor, far etc alla har tänkt sjuka tankar någon gång. Dessa ska enligt mig få plats på flashback om man så vill ventilera dem, detta utan att riskera att bli uthängd! Du hör enligt mig inte alls hemma här om du inte delar det...
Inte jag som satt upp ramen, är Sveriges lagar, som du dessutom återfinner i regelverket på FB, har du läst dessa?
Är inte tillåtet sitta på FB och ex. uttrycka hat mot en folkgrupp. Är däremot tillåtet gå runt och tänka dessa saker. Är inte tillåtet sticka kniven i nån persons fysiska kropp för att du råkar hata den personens "grupp" kallas hatbrott och där ingår även verbal trakassering.
Det du ser just nu är att lagens "långa arm" även börjar innefatta internet.
Och bra tycker jag, för jo även invandrare, muslimer, svarta, handikappade och kvinnor ska ha lov surfa runt på FB utan att behöva känna sig förnedrade var och varannan sekund.