2015-02-10, 17:16
Medlem
Hirvis avatar
Jag tycker det är ganska plumpt av Aftonbladet och researchgruppen som jag avskyr.
Men jag kan själv känna att för många människor här missbrukar sin yttrandefrihet till att liksom bara kasta saker runt sig för nöjes skull, när jag snarare vill slåss för rätten att en pedofil ska få skriva av sig, en självmordsbenägen gråta ut, eller en nazist få argumentera för sin sak, sakligt.

Inte bara massa "öh hora, blatte, negerjävel".
Citera
2015-02-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I detta avseende ja.

Grundläggande för en demokrati är rätten till yttrandefrihet, rätten att slippa registreras för sina åsikter och rätten att slippa straffas för sina åsikter.

I Sverige saknar vi full yttrandefrihet, man registreras om man har fel åsikter och man straffas om man har fel åsikter.

Så Sverige är ingen äkta demokrati. Vi är kanske ingen hårdför diktatur som de nämnda länderna, men vi är dock ingen fullt fungerande demokrati heller. I en äkta demokrati så hade Researchgruppens medlemmar åtalats i domstol, som skedde med motsvarande grupp i Danmark, och media hade vägrat att befatta sig med en extremistgrupps olagligt insamlade åsiktsregister. Istället så skulle media ha skrivit om det olämpliga i att brottsdömda vänsterextremister har ett åsiktsregister över oliktänkande.

Ja man tar sig för pannan. Kommunisterna propagerade ju stenhårt mot åsiktsregistreringen av kommunister, alltså potentiella landsförrädare.
Nu upprättat de egna åsiktsregister tillsammans med gamla kåkfarare,
Citera
2015-02-10, 17:18
Medlem
OttorWaefres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Drogtrådarn kommer helt säkert att granskas, jag blir lika förundrad varje gång jag kikar in på forumet och ser
hur folk helt ohämmat skriver om och förskönar sitt missbruk, det är nog många som skriver på dom trådarna som kommer att få lämna urinprov under sommaren, för vem vill ha en påtänd undersköterska som ser efter mormor, eller en lärare på avtändningen osv......

Varför skulle näspudrarna på AB få för sig att hänga ut debattörer från knarkavdelningarna? De utgör näppeligen ett hot mot Stasi-AB:s åsiktshegemonistiska desinformations- och klickimperium.

"Orcs are roaming freely across our lands. Unchecked. Unchallenged. Killing at will. Orcs bearing the White Hand of Jan Helin." - FB-sign. Belloc
Citera
2015-02-10, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag tycker det är ganska plumpt av Aftonbladet och researchgruppen som jag avskyr.
Men jag kan själv känna att för många människor här missbrukar sin yttrandefrihet till att liksom bara kasta saker runt sig för nöjes skull, när jag snarare vill slåss för rätten att en pedofil ska få skriva av sig, en självmordsbenägen gråta ut, eller en nazist få argumentera för sin sak, sakligt.

Inte bara massa "öh hora, blatte, negerjävel".

Fast det ör ju en fråga för forumet. Strängare bedömning av trams/off topic.
Citera
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nej, han säger det inte särskilt bra.
Besides, det betyder fortfarande inte att dessa åsikter ska få stå oemotsagda eller att vissa saker som sägs eller trycks ska ha immunitet från straff eller konsekvenser med hänvisning till denna yttrandefrihet.

Och märk väl, det är allt som oftast de element inom de demokratiska samhällena som själva ofta står för inskränkningar av personliga fri- och rättigheter som gapar högst om hur kränkta de blir så fort nån säger emot.

Att säga emot är inte detsamma som att exponera någon i Sveriges största kvällstidning.

Människor ska inte ha immunitet från straff men det Aftonbladet gör just nu är inte straff, det är förföljelse. Det finns ingenstans i Sveriges lagbok där det står

3 §, psuedolagen, ifall en person kränker någon annan på ett vis som inte är socialt accepterat döms denne till exponering i Aftonbladet.

Den enda konsekvens en lagförbrytare ska få uppleva, är rättvisa. Detta är inte rättvisa på det sättet som det juridiska systemet avser som rättvisa.
Att granska makten är en sak, men privatpersoner på Flashback är inte makten. Samt den ende hittills som de har exponerat råkade vara en miljöpartist som för tillfället saknar offentliga uppdrag.
På sätt och vis är detta lite som medborgargarden som tar lagen i egna händer. De tycker att de har rätt att förfölja förbrytare på internet för det är moraliskt förkastligt, precis som medborgargarden anser sig ha rätt att springa runt och misshandla snattare för dessa bryter också mot lagen.
Citera
Medlem
Har alltid haft ett hat mot folk som sympatiserar med SD men nu har fan Jan Helin och hans gelikar gått om, jag hatar dom för dom pushar mig att rösta på ett parti som jag avskyr, men det finns fan inget annat val!
Jag vet vad jag kommer göra om jag träffar på Jan,Aschberg eller någon annan från researchgruppen, hoppas många mer tänker som jag.
Citera
2015-02-10, 17:20
Medlem
vidLimess avatar
Den som blir exponerad och riskerar negativa konsekvenser bör bara förneka allt och inte medge något. Bevisvärdet av att en e-postadress finns i en påstådd databas som skumma figurer skapat och som ännu skummare figurer har stulit, borde vara väldigt lågt. Knappast skäl för uppsägning eller avskedande t.ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast nu pratade vi om ideologin .. inte om historiska stater.

Rasism och kommunism står för fundamentalt olika värden mao.
Du menar en dröm teori istället för praktiska exempel då det aldrig fungerat i praktiken.
Personligen anser jag att Nazism och kommunism ligger väldigt nära varandra på det yttersta vänsterkanten.
Det är bättre att undvika svara när det blir komplicerat
Anser du att uthängningarna är i sann demokratisk anda?
Citera
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Det ar dags att sla tillbaka med det anda som "gammelmedia" forstar.

Avsluta alla prenumerationer, speciellt med Bonnier-gruppen (Robert Aschbergs vanner).

Ga aldrig in pa Aftonbladets, eller Expressens sidor utan "unvise".

Kort sagt - inte en endaste krona skall de tjana pa vare sej klick eller annat.

Det spraket forstar gammelmedia, men det ar forsent for dom redan. De ar en utdoende ras, o de ska vi vara tacksamma for.

Fast det där finns det inte några som helst belägg för. Att Aftonbladet på något vis skulle vara "utdöende", det är rent önsketänkande från din sida.

Omsättning 2013 = 2 051 488 000 kr
Vinst 2013 = 217 218 000 kr

Över en halv miljard i eget kapital och ägs av Schibstedt som sitter på över 1 miljard i kapital.
Citera
Medlem
muddis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nej, han säger det inte särskilt bra.
Besides, det betyder fortfarande inte att dessa åsikter ska få stå oemotsagda eller att vissa saker som sägs eller trycks ska ha immunitet från straff eller konsekvenser med hänvisning till denna yttrandefrihet.

Och märk väl, det är allt som oftast de element inom de demokratiska samhällena som själva ofta står för inskränkningar av personliga fri- och rättigheter som gapar högst om hur kränkta de blir så fort nån säger emot.

Vad ar det for fel pa det han sager, du kanske kan vara lite mer konkret? Jag sager inte att asiaterna ska sta oemotsagda, det ar fritt fram for debatt. Problemet jag ser ar att var media hanger ut folk som inte delar deras asikter. Dessutom, borde det inte vara upp till varat rättsväsende att reda ut vilka som ska straffas och for vad?
Citera
2015-02-10, 17:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Detta är inte skräpjournalistik utan kvalitetsjournalistik som visar hur många hycklare och fegisar Sverige består av.
För nästan ingen av dessa som skrivit på FB och outats har vågat stå för sina åsikter IRL.

Nästan ingen i Nordkorea vågar heller stå för sina åsikter IRL.

Varför återkommer detta konstiga argument hela tiden? Det är ytterst få människor som vågar trotsa makten och etablissemanget. Människan är ganska feg, i grund och botten. I vissa länder kanske mer fega än andra, men det är få människor som vågar stå emot makten. För det krävs väldigt mycket av en och man har så mycket att förlora.

Historien om Marcus Birro visar vad som kan hända om en person trotsar etablissemanget i Sverige, och de beslutar sig för att krossa honom.
Citera
2015-02-10, 17:21
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Drogtrådarn kommer helt säkert att granskas, jag blir lika förundrad varje gång jag kikar in på forumet och ser
hur folk helt ohämmat skriver om och förskönar sitt missbruk, det är nog många som skriver på dom trådarna som kommer att få lämna urinprov under sommaren, för vem vill ha en påtänd undersköterska som ser efter mormor, eller en lärare på avtändningen osv......

Håller med! Definitivt! Därefter borde de outa folk som hänger i "Psykisk hälsa". För vem vill ha en arbetskamrat eller granne som inte är vid sina sinnens fulla bruk?

OJ! Där sköt sköt jag visst mig själv i foten.

SKIT SAMMA! Outa varenda jävel!

(Idioter.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in