2015-02-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Hatar och kränker gör man i Sverige precis som man vill, utan att hindras av någon lag. Följ ditt eget råd, om du är läskunnig.

Det gör man verkligen inte, bara för att det inte finns något brott som heter "kränka" eller "hata" så finns det brott man kan göra sig skyldig till när man hatar eller kränker. Min poäng var dock främst att man ingenstans ges rätt att kränka och hata i just yttrandefrihetslagen. Många hänvisar till den lagen och hävdar att just den lagen ger dem rätt att uttrycka hatiska och kränkande kommentarer vilket inte stämmer.
Citera
2015-02-10, 15:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Flashback var ju den "sista bastionen" på nåt sätt, det enda stället som var kvar. Nu stämmer inte det och folk är förvånade. Synd om många nu, endast en kritisk åsikt om tex islam och afa kommer utnytttja det...Svinigt.

Svensk media har länge hatat Flashback. Man har sett detta hat sippra fram i olika sammanhang. Flashback har länge varit en nagel i ögat för dem eftersom här kan man diskutera fritt om precis allt, i motsats till deras kommentarsfält som är hårt censurerat och stängs igen när ämnet är kontroversiellt.

De har dock inte rått på Flashback hittills. Men med hjälp av Researchgruppen så kan de nu ge sig på Flashback på allvar. Det stoppar inte här utan deras målsättning är att antingen krossa Flashback eller tämja Flashback så att det blir ett nytt Familjeliv, där man diskuterar matrecept och barnblöjor med mera.
Citera
2015-02-10, 15:52
Medlem
Citat:
Precis, JH bestämmer vad vi ska tycka, trevligt.

Det är det väl iofs ingen som har påstått. Däremot har vissa fått stå för vad de har skrivit.
Citera
2015-02-10, 15:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jan Helin säger:

– Det är kontroversiella publiceringar och vi får både kritik och uppmuntran. En jurist som avlönas av parlamentet tycker vi har en såpass offentlig tjänst att publiceringen är skälig. Vi kommer gå vidare med publiceringar om folk som bedriver hat och hot. Vi vill väcka diskussionen om vem som egentligen är ansvarig för det som händer på Flashback.

http://www.resume.se/nyheter/media/2015/02/10/det-ar-ren-javla-populism/

Jag vet inte vad hen heter, men jag hör en röst som tvingar mig att skriva det jag skriver, hen får ta ansvar för mina inlägg. Jag kan liksom inte värja mig, rösten säger åt mig vad jag skall skriva, ett hjärnspöke, något övernaturligt, jag vet inte, men något är det som påverkar mig.

Hur ställer sig redaktörn till detta tro? Aftonbladet jagar hjärnspöken med Ghostbusters.
Citera
2015-02-10, 15:53
Avslutad
Citat:
Jan Helin säger:

– Det är kontroversiella publiceringar och vi får både kritik och uppmuntran. En jurist som avlönas av parlamentet tycker vi har en såpass offentlig tjänst att publiceringen är skälig. Vi kommer gå vidare med publiceringar om folk som bedriver hat och hot. Vi vill väcka diskussionen om vem som egentligen är ansvarig för det som händer på Flashback.

Var väl så Christine Schurrer gick tillväga också, för att komma åt (styv- )pappan så slog hon ihjäl ungarna. Jag tror ni förstår liknelsen här.
Citera
2015-02-10, 15:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Det gör man verkligen inte, bara för att det inte finns något brott som heter "kränka" eller "hata" så finns det brott man kan göra sig skyldig till när man hatar eller kränker. Min poäng var dock främst att man ingenstans ges rätt att kränka och hata i just yttrandefrihetslagen. Många hänvisar till den lagen och hävdar att just den lagen ger dem rätt att uttrycka hatiska och kränkande kommentarer vilket inte stämmer.

Eftersom du, enligt egen utsago, inte har en aning om något av inläggen är brottsliga enligt lagens mening så borde du kanske lugna dig lite nu?
Citera
2015-02-10, 15:54
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dangeeerzone
Lustigt hur folk tycker "synd" om Joel då han riskerar att få hat och hot riktat mot sig efter att det är exakt det han själv bedrivit mot kvinnor och invandrare senaste sju åren. What goes around comes around...

Men det handlar väl om att han skrivit på ett anonymt forum, det är vidrigt att RG får hålla på såhär för att outa folk som anonymt skriver sina tankar och åsikter..

Många människor har den respekten att dom inte utåt går ut med att dom hatar turkar och vill döda dem, men samtidigt vill dom frustrera ut sig nånstans, VILKET BLIR ETT ANONYMT FORUM...

Jag tror det är dags med häxjakt på ALLA journalister, alla har skelett i skåpet och det är dags att låta allmänheten se deras också

Edit: går att chatta med Jan helin nu vid 4 tiden
Senast redigerad av Havremopeden 2015-02-10 kl. 15:56.
Citera
2015-02-10, 15:55
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De har dock inte rått på Flashback hittills. Men med hjälp av Researchgruppen så kan de nu ge sig på Flashback på allvar. Det stoppar inte här utan deras målsättning är att antingen krossa Flashback eller tämja Flashback så att det blir ett nytt Familjeliv, där man diskuterar matrecept och barnblöjor med mera.

Flashback lär väl knappast gå i graven för det här, däremot vill en handfull individer förlora jobb och uppdrag. Ett visst svinn får man räkna med

Långt de flesta har nog haft vett att skydda sig, de som inte har får det svårt, eller har inget i garderoben !
Citera
Medlem
det är dags för Flashback att stoppa hatiska kommunistiska researchgruppen en gång för alla
Citera
Medlem
Citat:
Precis, JH bestämmer vad vi ska tycka, trevligt.

Vilken alternativ verklighetsuppfattning du har......Med ert resonemang så är aftonbladet emot yttrandefriheten när den väljer att kartlägga personer som systematiskt sprider hat och rasism på internet bakom anonyma alias......ligger inte det i aftonbladets yttrandefrihet?

Man ska skriva saker på internet som man vet att man kan stå för, vill man föra diskussion om invandring så är det klart att man ska få göra det, jag tycker snarare problemet ligger i hur man diskuterar, ser ner på människor och kallar de det ena och det andra för att man just vet att man gör det bakom ett anonymt alias. Det känns som att många bär på mycket hat och istället är ute efter att såra människor och göra de upprörda.
Citera
Medlem
Citat:
Jan Helin säger:

Tur att den goda moralpolisen på Aftonbladet som uppmuntrar dataintrång alltså inte tycker att homosexualitet eller viss religiös tillhörighet är något illa. Då hade vi ju varit i Ryssland. Ni vet det där landet vår media föraktar på grund av dess åsikter och förföljelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Märkligt att det aldrig är några journalister som hängs ut i dessa sammanhang...

Där slog du i spikhuvvet, elelr vafan det heter.
Kan vi inte snoka redan på några och hänga själva??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in