2015-02-10, 15:44
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Jan Helin säger:

– Det är kontroversiella publiceringar och vi får både kritik och uppmuntran. En jurist som avlönas av parlamentet tycker vi har en såpass offentlig tjänst att publiceringen är skälig. Vi kommer gå vidare med publiceringar om folk som bedriver hat och hot. Vi vill väcka diskussionen om vem som egentligen är ansvarig för det som händer på Flashback.

http://www.resume.se/nyheter/media/2015/02/10/det-ar-ren-javla-populism/
Citera
2015-02-10, 15:44
Medlem
Vedträs avatar
Kan man rubricera alla publicerade forumpostares aktivitet som 'hatbrott'. Jag menar om de hävdar att ngn folkgrupp förekommer oftare i brottsstatistik o detta faktiskt är sant - borde det inte gå att påstå det. Är det inte snudd på ett PUL brott att publicera dessa uppgifter?
Citera
2015-02-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag väntar fortfarande på en beskrivning av vad i inläggen som faller under allmänt åtal.

Jag har inte påstått att något i inläggen faller under allmänt åtal så jag förstår inte varför du sitter och väntar på den beskrivningen av mig. Och åter igen så måste jag påpeka för dig att jag inte är jurist, jag skriver bara mina åsikter.
Citera
2015-02-10, 15:46
Medlem
skvallertackas avatar
Jag undrar hur det här kommer ta på Joel Ankar.
Hur stor är chansen att någon som har med juridik att göra vill ta i honom med tång?
Hetsad av media, jagad som ett monster, överliggande risk för hopptaxi från västerbron?
Citera
2015-02-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jan Helin säger:

– Det är kontroversiella publiceringar och vi får både kritik och uppmuntran. En jurist som avlönas av parlamentet tycker vi har en såpass offentlig tjänst att publiceringen är skälig. Vi kommer gå vidare med publiceringar om folk som bedriver hat och hot. Vi vill väcka diskussionen om vem som egentligen är ansvarig för det som händer på Flashback.

Precis, JH bestämmer vad vi ska tycka, trevligt.
Citera
2015-02-10, 15:48
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Märkligt att det aldrig är några journalister som hängs ut i dessa sammanhang...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Varför har inte pedofiler jagats? Chauvinister? Hackare? Nedladdare?

Varför denna konstanta jagning efter SDare eller extremare politiska tyckare?

Varför inte konstant jakt på extremare politiska tyckare? Hur långt kan det vara för många av dem från ord till handling?

Vad gäller pedofiler är vi dock överens.
Citera
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jan Helin säger:

Med andra ord skiter Helin fullständigt i hur många som blir malda till köttfärs för hans enda intresse är att stänga ner FB.
Citera
Medlem
Aftonbladet sjunker till en ännu lägre nivå för att hora till sig uppmärksamhet olagligt. Smutsigt.
Citera
Medlem
På grund av att media är så styrd från den radikala vänstern så har yttrandefriheten fått sig en ordentlig törn i samhället.
Många som absolut inte skulle våga gå ut och verkligen säga vad de tycker för att få alla möjliga stämplar av den vinklade median.
Ingen som vågar föra diskussion längre.

Därför som forum som flashback blivit så stora, för att våran yttrandefrihet är just nu helt icke existerande.
Citera
2015-02-10, 15:49
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Står kaffetanterna öga mot öga när de snackar skit om fru Larsson i fikarummet? Tror inte det, din logik är korkade.
Dom står inte öga mot öga med fru Larsson!
Citera
2015-02-10, 15:49
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaasher
Kristina Winberg har säkeeert snackat med Joel om att det är "lugnt mellan de" och att hon eventuellt skulle ställa upp som referens på hans kommande jobb. Det är givetvis ingenting annat än falska utspel från SDs sida för att minsann påpeka att "de inte alls är främligsfientliga". Vad skulle hända om de gav Joel ryggdunk öppet? De skulle förlora på det mycket, rent politiskt och strategiskt.

Det skulle inte förvåna mig alls om Winberg faktiskt höll med om det han har skrivit.

En bra fråga är vad hans judiska partikollega Kent Ekeroth tycker om hans antisemitiska åsikter.

Vad fan jiddrar du om?

Han skrev "Judesvin" för 8 år sedan! Det är klart hemskt och beklagligt. Och han kan inte fortsätta i och med kontroversen. Inget av det som hänt tyder på att partiet tror på att det han skrev för 8 år sedan var rätt och riktigt.

Annars skulle de väl ha tagit striden. Men det är inget som partiet vill stå bakom, även om det var något han skrev för att år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in