2015-02-10, 15:34
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Med tanke på att NOW beställde eller begick brottet för att få tag på informationen och aftonbladet har fått informationen av en organistation likt (wikileaks fast vänsterextremister) så är det inte alls samma sak.

Är vi nu säkra på det ? Kan det inte tänkas att RG i själva verket "uppmuntrats" att göra detta av bl.a. AB ? Att RG defenitivt kan kopplas samman med "journalistik" är väl klarlagt, att AB skulle kunna använda sig av denna organisation, för att därefter tvätta händerna och påstå att de intet haft med anskaffandet av information, men bara vidarebefordrat, känns faktiskt avlägset i min sinnevärld...

Möjligt att bevisa ? Svårt vill jag tro, med mindre någon på AB har samvete och spiller mjölken.
Citera
2015-02-10, 15:35
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Undrar om det jublades på aftonbladet när nyheten om juristens avsked nådde dem.
Jag mår fan illa.

Fy fan, så vidriga dom är! Aftonbladet tillhör den absoluta samhällsbotten. Då snackar vi om riktigt skräp.
Citera
2015-02-10, 15:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Rätten att få hata, kränka och hota ges inte i yttrandefrihetslagen. Det är brottsligt. Läs på för i helvete.

Jag väntar fortfarande på en beskrivning av vad i inläggen som faller under allmänt åtal.
Citera
2015-02-10, 15:37
Avstängd
OliverCromwells avatar
Tror ni att det blir fler identiteter som röjs imorgon av lillebror Aschberg?

Enligt Storebror Aschberg så har de namnen och personnummer till 40 000 FlashBack-användare på Piscatus. Så de kan hålla igång detta i åratal.
Citera
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Med tusentals inägg per dygn är det självklart att en hel del oslipade epitet om negrer, araber, zigenare och somaliska våldtäktsmän följer med i floden. Vad AB nogsamt undviker att berätta om är alla högst begåvade diskussioner som ständigt pågår på Flashback. Och som är i överväldigande majoritet. Drevet syftar förstås inte alls till att komma till rätta med rasism och hets mot folkgrupper. Syftet är istället ett uselt och desperat försök näpsa en konkurrent som har fler läsare, högre trovärdighet, skickligare skribenter samt är avsevärt mer läsvärd än publikationer som Aftonbladet.
Amen.
Har också märkt att om man postar sansade, resonabla och logiska kommentarer med vettigt innehåll utan rasistiska invektiv så modereras de inläggen bort i MSM. Alla med kritiska synpunkter på den förda politiken skall framstå som obildbara idioter.
Den politiska makten som AB påstår sig granska måste skyddas.
Btw: Efter ex-pressens uthängningar via researchgruppen vägrar jag och min sambo att klicka på skräpet. Så det fick bli AB istället. Tills nu. Hur många här på FB tänker likadant? Förmodligen 1000-tals. Godnatt AB.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jaha
Gör det då
Förmodar du har gott om tid, för du är väl en bidragsparasit som alla andra sdfjantar

Du inser väl inte själv vilken liten skit hycklare du är. Så om du är så jävla duktigt, så får du allt outa dig själv!
Citera
2015-02-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chubbt
Aftonbladet använder sin yttrandefrihet till att ta avstånd från yttrandefriheten. Bra gjort.

På vilket sätt har de tagit avstånd från yttrandefriheten? Genom att berätta vad folk skriver?

Sorry men Flashback är inget heligt område.
Citera
2015-02-10, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fy fan, så vidriga dom är! Aftonbladet tillhör den absoluta samhällsbotten. Då snackar vi om riktigt skräp.

Japp. Samtidigt som de utger sig för att vara goda.
Usch.
Citera
2015-02-10, 15:39
Medlem
Varför inte radera dom 40 tusen användarna eller radera varenda konto och "starta om" från början med vassare säkerhet ?
Citera
Medlem
Fantastiskt bra av aftonbladet, då kanske ni fega internetrasister lär er att bara skriva saker som ni faktiskt kan stå för mellan 4 ögon? :=) Kram
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Vi delar nog inte uppfattning nej, jag tycker det är tråkigt att du ska behöva se ned på mig pga mina åsikter dock men det är väl upp till dig.

Jag skulle absolut kunna dela med mig av sådan information men jag hängde inte riktigt med på varför du vill ha den? Hur är det relevant?

Så att jag kan undvika dig, på samma sätt som du vill undvika läkare som enligt dig har obehagliga åsikter. Det var väl därför du uppskattade detta "avslöjande"?

Citat:
Mycket kan man få reda på om mig om man forskar lite bland mina inlägg på flashback. Anledningen till att jag inte vill outa mig helt är väl för att jag inte vet vad det finns för folk här på fb och jag vill inte bli utsatt för stalking eller trakasserier eller att min familj ska bli det. Jag vet även att det finns folk som tycker om att luska i mitt privatliv och jag vill helst inte att de människorna ska få möjlighet att lägga sig i mitt liv mer än de redan har. Det är inte för att jag inte kan stå för mina åsikter, vem som helst som är nyfiken på min identitet kan skicka ett PM om det skulle vara så.

Och detta är anledningen till att läkare och andra enskilda personer oavsett yrke, titel eller sysselsättning behöver forum där de kan vara anonyma. Du vill undvika en viss typ av tokstollar. Jag vill undvika en annan typ av tokstollar. Läkaren som tråden behandlar hade även han en grupp tokstollar som var ute efter att jävlas med honom, så behovet av anonymitet för denna person torde vara mest uppenbart av alla.

Att du hyllar Aftonbladets kränkning av ett skydd som du själv vill bevara för egen del visar på din bristande principiella hållning. Ett hyckleri som i bästa fall beror på svajande logisk kapacitet eller i värsta fall på ren ondska.
Citera
2015-02-10, 15:40
Medlem
ganghatarens avatar
Nu är det många som är bajsnödiga.
Då menar jag alla dom som skrivit kommentarer som dom inte vågar stå för IRL.
Känner man aftonhoran rätt så kommer fler att outas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in