2015-02-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, det har framkommit att Joel Ankar hotat med just det ...

Ett hot är ett hot innan det realiseras - när ett hot realiseras så övergår det till en handling och är inte längre ett hot.

Det finns legala hot.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Är minst sagt förbannad och detta är möjligen helt fel tråd för detta inlägg men skitsamma.
Jag skrev ett inlägg igår som handlade om hur jag personligen blivit illa åtgången när jag utgav mig för att vara kvinna här på Flashback. Det försvann dock illa kvickt i den censur som tydligen finns även på Flashback.
Problemet är dock välkänt för oss som avvikande enligt PK-normen här på FB dvs skriv inget som kan reta nazister, rasister, rättshaverister, kriminella, manschauvinister etc, etc.
Jag har dock hittills dock trott att även våran avvikande mening på Flashback varit ok. Givetvis har vi som lever i verkligheten tyckt att Flashback är ett forum för allehanda stollar och sett vårt deltagande här som en tillgång för andras snedvridna syn på verkligheten. Nu börjar jag dock tvivla på hela Flashbacks existensberättigande. Det går inte enligt mig att försvara hatarna på Flashback längre.

Nu ska vi inte kasta sten i glashus här. Du är en av forumets hatare vare sig du inser det själv eller ej. Din starka avsky mot invandringskritiker har färgat väldigt mycket av det du skrivit, du har dessutom använt dig av rena lögner för att kunna kasta skit på just invandringskritiker. Så ta dina patetiska krokodiltårar och lipa i någon annan tråd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Fast ta exempelvis muslimer, som de flesta av dessa skribenter har skrivit elände om.

Att påstå att muslimer är en folkgrupp är som att påstå att amerikaner är en folkgrupp. Det är samma diversitet! Vi har östasiatiska muslimer, araber, kurder, och fler folkgrupper än vad jag kan komma på.

Rent numerärt och som en maktfaktor så har muslimer större inflytande än vad Sverige har på den internationella kartan.

Och politisk islam måste diskuteras, precis som alla andra ideologier samt att det mycket väl existerar i länder som Saudi Arabien, Afghanistan, Irak, Iran osv.
Det är sedan beklagligt att vissa uttrycker sig kränkande om muslimer, men det finns människor som uttrycker sig kränkande om exakt allt och då tänker jag specifikt på allt som sägs om vita män.

Vita män i världen är en stor maktfaktor det med, men det inkluderar inte alla vita män. Ändå så är det socialt accepterat att kritisera och håna oss (jag är en vit man, dock helt utan reell makt).
Muslimer är också en stor maktfaktor, inte lika okej att kritisera och håna dem.

Har jag påstådd det? Eller har du uppfattat att jag gjort det? För annars förstår jag inte varför du skriver det till mig? Jag tycker hela miljön på internet är så låg så det finns inte så därför tycker jag att det är uppfriskande när folk för en gångs skull får stå för sina åsikter. Och då menar jag åsikter som verkligen kränker människor och folkgrupper. Jag har absolut inga problem med folk som är kritiska mot den svenska invandringspolitiken eller Islamister så länge man håller det till en diskussion och inte bara bittert hatiskt babbel.

Sedan är det självklart precis lika fel att kränka vita män, skillnaden är väl att det inte görs i närheten av i lika stor utsträckning som kränkningarna mot t ex muslimer och kvinnor, framför allt här på flashback. Flashback beskrivs lite skämtsamt av mig och min kompiskrets som ett gäng rasistiska, kvinnohatande pundare men samtidigt är ju såklart inte flashbackanvändare alla samma. Jag själv är ju medlem och jag är en ängel
Citera
2015-02-10, 15:31
Bannlyst
Undrar om det jublades på aftonbladet när nyheten om juristens avsked nådde dem.
Jag mår fan illa.
Citera
2015-02-10, 15:31
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Sopigt av flashback att drälla iväg användarnas mailadresser -- om det är vad som skett. Men spelar liten roll i långa loppet. Detta kommer att blåsa över. Aftonbladet och massa liberaler och vänstermuppar kan förfasa sig ett tag. Men sedan då?

Tror man att folks åsikter i kontroversiella frågor bara försvinner? Att flashbacks flera hundra tusen skribenter plötsligt tänker "från och nu är jag tyst, Helin & Aftonbladet vs. Flashback 10-0” och ”jag ger upp, jag tycker som researchgrupp, AFA & Aschberg vill”.

Ha, ha, ha. Jo, folk tycker ju som de tycker oavsett. Det har du ju rätt i.
Det är ju ganska dumt att kväva argumenteringen.

De som är emot rasisterna på Flashback... Det är väl bara att gå in och argumentera emot dem?
Det görs ju också. Det är ju inte så att folk står oemotsagda på Flashback precis. Det kommer ju in rätt garvade debattörer här från alla håll och kanter.

Men är det då för att argumenten tryter, som gör att man vill stänga ner hela sajten, eller?
Citera
2015-02-10, 15:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HareBrahs
Deppigt att man inte lever i ett fritt land längre. Eller det är fritt, så vida man lever på den gata som etablissemanget har sopat rent. Avviker man det minsta blir man uthängd och kriminaliserad.
Ett incitament att faktiskt bo kvar i ett land är för att man vill utveckla samhället och göra det bättre. Men varför ska jag jobba och betala 50% i skatt när man blir fucked in the arsle av PK-media, staten och politikerna. Man borde flytta härifrån innan de tar ifrån oss den rätten ochså...
Det är nog så många som fått schavottera här på Flashback känner sig, ja...

Kul att du nu när Aftonbladet nyttjar yttrandefriheten och åsiktsfriheten på samma sätt äntligen tycks ha fått en viss förståelse för dem som hängts ut här ...
Citera
2015-02-10, 15:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nu är du verkligen ute och cyklar i det blå.
Det är oväsentligt om jag tog det på allvar - han skrivit det och huruvida han menar allvar eller inte kan inte du bedöma ..

Klart olämplig på någon tjänst som innebär en skyldighet att respektera rättssäkerheten har han i alla fall visat att han är...

Nej, det har han inte visat genom det där inlägget. Jag vet att du är auktoriserad av Aftonbladet-hyndan Åsa Linderborg men du får likväl dra ner på ditt propagerande en smula.
Citera
2015-02-10, 15:33
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Deppigt att man inte lever i ett fritt land längre. Eller det är fritt, så vida man lever på den gata som etablissemanget har sopat rent. Avviker man det minsta blir man uthängd och kriminaliserad.
Ett incitament att faktiskt bo kvar i ett land är för att man vill utveckla samhället och göra det bättre. Men varför ska jag jobba och betala 50% i skatt när man blir fucked in the arsle av PK-media, staten och politikerna. Man borde flytta härifrån innan de tar ifrån oss den rätten ochså...

Om staten förbjuder utvandring så kan du fly och söka asyl. Säg bara att du ska på semester. Om staten även förbjuder semestrar så kan du ta dig över till Danmark via Öresund med valfri bananbåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Det kallas yttrande- och åsiktsfrihet och är alltid värt att kämpa för. De som är kränkta kan bemöta inläggen. Tanke- och åsiktsförbud hör aldrig hemma i demokratier.

Rätten att få hata, kränka och hota ges inte i yttrandefrihetslagen. Det är brottsligt. Läs på för i helvete.
Citera
Medlem
Citat:

Det är väl en viss skillnad på att var t.ex förintelseförnekare och på att "avvika det minsta."
Citera
2015-02-10, 15:34
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daslollipop
Aftonbladet använder det fria ordet (som ni tydligen tycker är oerhört viktigt). Vad är det för skillnad?
Att begå brott anonymt är fortfarande ett brott. Och då får man ta konsekvenserna.

Vilka brott pratar du om? Aftonbladet blandar ju friskt. Tillsammans med korkade epitet om Sarnecki och muslimer presenteras också helt harmlösa åsikter. Juristen uttryckte t ex en teori varför kvinnor blir misshandlade. Han skrev aldrig att han tyckte det var bra. Inlägget lyftes fram av AB som ett exempel på juristens omåttliga kvinnohat.

Anser du att följande text är en brottslig handling att skriva?
"Jag skulle tro att många män som slår sina kvinnor gör det av samma anledning som vissa föräldrar slår sina barn; nämligen av frustration och förtvivlan och en känsla av att kvinnan inte förmår ta till sig av verbal kritik alternativt inte ens går att diskutera normalt med, och således endast är mottaglig för en resolut örfil eller dylikt."
Citera
2015-02-10, 15:34
Medlem
elefantpenis2002s avatar
haha nu händer det grejer. miljöpartist hatar invandrare det stärker min tes att dessa hycklare är smygrasister som bor i vita områden av en anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in