2015-02-10, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaman
Nej, hon bodde i Olskroken.

Hon är född och uppvuxen i Gårda. Tvingades flytta till Olskroken när norra Gårda revs för att bereda plats för Vagnhallen.

Sorry för OT.
Citera
2015-02-10, 12:28
Medlem
Håll er till ämnet! skit samma om sonya bodde i gårda eller olskroken...
Citera
2015-02-10, 12:37
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Hon är född och uppvuxen i Gårda. Tvingades flytta till Olskroken när norra Gårda revs för att bereda plats för Vagnhallen.

Sorry för OT.
Hon är född och uppvuxen i Masthugget och föddes ett år efter Gårdahallen uppfördes (som komplement till vagnhallen Stampen). Sorry för OT.
Har fortfarande svårt att tro att OC skulle varit nån förhärdad gängmedlem (vad gäller gäng måste man väl för det mesta utföra något brott eller eventuellt betala en kontantinsats alt. bli skuldsatt för att komma med).
Citera
2015-02-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeganJan
Vart vill du komma? såklart det är möjligt och även absolut mest troligt att de sköts där bilen stod. Vad jag undrade var hur man kan utesluta att skottlossningen ägde rum någon annanstans.

Nu kan vi utesluta det, dom sköts vid/i bilen, en flydde in på shell och blodade ner rejält, panik bland folk därinne, sirener och sen efterföljande rabalder på sahlgrenska.

Jag spekulerar givetvis bara som dom flesta andra här i tråden, men vi får väl se vad FUP:en säger om någon någonsin häktas för det här. Men tanken med diskussionen är: Du påstår en grej, jag belyser en annan sida, du kanske kommer med en vettig invändning osv. till man når ett realistiskt scenario.
Citera
2015-02-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bourque
Majornapacket är kända för att hänga på Vasa Viktoria och sälja sitt kokain och weed till folk. Dom muckar med alla och det förvånar mig inte att fler kommer bli skjutna. Har man inte respekten och attityden så åker man på det, så enkelt är det. Flera gånger då de bråkar oprovocerat med människor, är dessutom kända för det.

Hela gänget med Jim, Koch, Malcolm, bröderna Chidiac, Pierre och fan vad dom nu heter är ett gäng lajvare som troligtvis har gjort något jävligt för att detta ska ske. Man är allierade med Tynnered och är på bra fot med de kriminella uppe i Högsbo så jag tror på "andra sidan av stan" som gjort det här.

Spenderat en del tid på Vasa Viktoria och är rätt säker på att albanerna har saker med i spelet där.
Citera
2015-02-10, 13:49
Medlem
Ken Drydens avatar
Är det inte somaliern Kemal K som var måltavlan? Har inte detta att göra med efterspelet till det avslöjade inbrottet på Ramirent? Är det inte så att libanesen Oliver C i princip hade lite otur här genom att sitta i samma bil som somaliern?

Är det någon på tråden som känner till lite mer om Kemals aktiviteter sedan han dömdes till skyddstillsyn 2012?
Citera
2015-02-10, 13:57
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Olivers morsa verkar vara den rabiata svenska konvertiten Johanna Lihagen
https://www.facebook.com/johanna.lihagen.5?fref=ufi&pnref=story
Vän med bl.a. antisemiten Yvonne Ridley och terrorist-svärmodern Helena Benaouda

Här finns en bild på henne med båda sönerna, Oliver och Antonio.
http://www.exponerat.net/sdls-demonstration-i-goteborg-den-14-juli-epilog/

Inte konstigt att farsan bytte ut henne mot en yngre och kristen kvinna. Själv är han kristen från Libanon.

Vet inte om detta redan postats, eller om det är relevant i fallet.
Helt sjukt. Ser att hon är tjenis med Rambolina Swediah och Ann Ferm Wade. Det förstnämnda psykfallet har skickat ner två söner till Syrien för att kriga för IS. 17 och 19 år, varav den yngre dödades. Häxan är otroligt stolt över detta, för nu är hennes som "martyr"... Bara det att man väljer att kalla sig för "Rambolina", (i synnerhet när hon förlorat en av sina söner), säger ju vad detta är för mänskligt avfall..

Den andre vill jag minnas är terroränka till en självmordsbombare som sprängde en jäkla massa folk i luften för några år sedan. I norra Irak var det. Den häxan är precis lika stolt över detta.

Så man bli jävligt äcklad av att läsa Olivers mammas facebooksida, där hon försöker ge sken av att dom är för "kärlek och respekt", och en jävla massa mumbo-jumbo. Gillar Expo och allt det där.

Sen är fanskapet vän med likasinnade psykfall som gläds åt att deras anhöriga är nere och svinar i Syrien. Fy fan. Och dessa as fattar sen inte varför nästan hela den ickemuslimska världen hatar dom?

Jag skiter fullständigt i att visa henne respekt, hur mycket sorg hon än må ha över att hennes son blivit mördad. När jag läste detta, att hon frotterar sig med IS-mödrar, då kan hon fan i mig dra åt helvete. Konstigt att det alltid är svenska konvertiter som tycks vara mest mentalsjuka.

Dagens majorna-gäng verkar anammat förorts mentaliteten helt och hållet. Fattar inte grejen med detta. För tio år sedan umgicks jag med en del majorna folk som i sin tur hängde med Son*esson, M*x, H*mmar, Jun*1 med flera. Dom kunde uppvisa ett extremt våldsamt beteende om någon blåst dom på en femma tjack eller nåt. (i synnerhet M*x och H*mm*r) Men dom slogs med yxor och hammare. Sen hade dom inte ett skit av förortsmentaliteten, som att behöva hävda sig för totalt okända människor och spela Allan för att få någon slags "respekt". Dom tatuerade sig i och för sig också med 414 och liknande trams, men det var mer för att visa att dom hade stark lojalitet till Majorna. Sen hur dom har det nu, har jag ingen aning om. Inte hängt där på över tio år. Men S*nnesson gick det ju inte så bra för.
Senast redigerad av nero1 2015-02-10 kl. 14:00.
Citera
2015-02-10, 14:10
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Nu kan vi utesluta det, dom sköts vid/i bilen, en flydde in på shell och blodade ner rejält, panik bland folk därinne, sirener och sen efterföljande rabalder på sahlgrenska.

Jag spekulerar givetvis bara som dom flesta andra här i tråden, men vi får väl se vad FUP:en säger om någon någonsin häktas för det här. Men tanken med diskussionen är: Du påstår en grej, jag belyser en annan sida, du kanske kommer med en vettig invändning osv. till man når ett realistiskt scenario.

Jag undrar fortfarande vilken info som gör att vi vet att de sköts just där.

Annars håller jag med dig om hur diskussionen bör föras framåt. Sorry för otrevlig ton tidigare.
Citera
2015-02-10, 16:55
Medlem
414-414s avatar
Majorna har väll haft sin mentalitet ganska länge.. dom flesta som jag känner eller har som barndomsvänner har mentaliteten att det är fel att gola. Sen har det förändrats en del dom senaste åren när det kommit fler invandrare, förut var majorna en "svensk förort" men nu är det ganska blandat. *liver eller k*mal har jag aldrig hört talas om och har svårt att tro att dom är några stor gangsters.. tycker det är riktigt tråkigt det som inträffat och har svårt att tro att dom varken förtjänade detta eller vissa personers snack här inne om dom
Senast redigerad av 414-414 2015-02-10 kl. 16:58.
Citera
2015-02-10, 17:11
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 414-414
Majorna har väll haft sin mentalitet ganska länge.. dom flesta som jag känner eller har som barndomsvänner har mentaliteten att det är fel att gola. Sen har det förändrats en del dom senaste åren när det kommit fler invandrare, förut var majorna en "svensk förort" men nu är det ganska blandat. *liver eller k*mal har jag aldrig hört talas om och har svårt att tro att dom är några stor gangsters.. tycker det är riktigt tråkigt det som inträffat och har svårt att tro att dom varken förtjänade detta eller vissa personers snack här inne om dom
Majorna är ingen förort och det är fortfarande väldigt svenskt.
Skulle tippa på 85-15 i procent.
Vissa tvåor går för över två miljoner så det är inte tal om något Kortedala eller liknande.
Citera
2015-02-10, 17:49
Medlem
414-414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndiaPaleAle
Majorna är ingen förort och det är fortfarande väldigt svenskt.
Skulle tippa på 85-15 i procent.
Vissa tvåor går för över två miljoner så det är inte tal om något Kortedala eller liknande.

Det beror ju på vilken del av majorna.. den delen runt kaptensgatan och carljohan skolan är det i åldrarna 15-25 flest invandrare och det är inte direkt där lägenheter för millar går utan runt maria plan där alla hipsters bor
Citera
2015-02-10, 18:23
Medlem
Först och främst, majorna är absolut INGEN förort
Det är som att säga Vasastan är en förort bara för det bor några kriminella blattar i en liten del av stället.
Snälla det går inte ens att jämföra majorna med stadsdelar som Backa/Biskop Bergsjön/Kortedala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in