2015-02-10, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Flashback är Sveriges största forum med ca en miljon människor. Uppmaningar och agerande härifrån kan ha stor påverkan, varför tror du Flashbacksgrävarna fick ett pris häromåret?

Flashback är inte ett liten undergroundforum som det var en gång, numera är det en maktfaktor i svensk politik som påverkar människor och yrkesgrupper.

Se så, nu ska du inte överdriva å det saftigaste.

FB har KANSKE några tiotusen aktiva, och KANSKE nåt hundratusental reggade konton, mer är det inte.
Citera
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Ledsen att avslöja för dig att i yttrandefriheten så ingår inte lagbrott. Det måste ju alla känna till. Jag och alla andra får ha åsikter om vadsomhelst, men inte genom t.ex något som klassas som hets mot folkgrupp. Det är ju lagen. Finns inget att diskutera.

Sverige är ju ett av de länder som har mest tillåtande yttrandefrihet, men naturligtvis finns begränsningar. Yttrandefrihet är inte detsamma som att du kan skriva precis vadsomhelst.

Fräsch kommunistretorik. Fängslade regimkritiker i t.ex. Kina, Saudiarabien, Kuba eller Vitryssland har också brutit mot lagen. Även den av pissmedia så älskade Dawit Isaak bröt mot lagen och fängslades därför.
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Kul att Fb nu bemöts med samma medel som många skribenter här använts sig av, att hänga ut personer, rätt eller fel men kul och intressant att så många här inne nu skriker.....
Viss ironi är det. På samma sätt som Fb-användare jagat fram identiteten på personer som kvällstidningarna skrivit om genom att korsjämföra halvdåligt pixlade bilder med sådana som finns på andra sidor på nätet tycks Researchgruppen ha jobbat här. Användares email-adresser har jämförts med vad de använt öppet på internet.

Själv är jag lite förundrad över de här männen, de skriver om judesvin, rasistiskt om "djungelnegrer" m.m men tänker inte på att ange en påhittad mailaddress eller en som enbart används för Flashback. Dessutom uppger de sitt riktiga födelsedatum vid registreringen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Jag fullkomligt ÄLSKAR vad Aftonbladet gör nu. Så underbart roligt att se de fega rassesvinen konfronteras. Det är så här den typiska flashbackmobben ser ut. Stora och starka bakom skrivbordet men totalt livrädda irl.

Kolla den här idioten.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20265585.ab
Han vågar inte ens prata. Det är så mycket han står för vad han säger. Man verkligen ser hur paniken sprider sig och hur han ska ta sig ur det här. Underbart.

Sen har vi miljöpartisten från Landskrona. Samma sak där, blir livrädd och vågar inte stå för vad han säger.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20291323.ab

Tror fasen jag ska köpa Aftonbladet plus bara för att stödja den här granskningen. Får se vad som kommer fram härnäst.

Aftonbladets kampanj handlar inte i första hand om rasism, det är näthatet man vill komma åt, ungefär det du häver ur dig med ordet rassesvin. Ironiskt nog skriver du anonymt, är du rädd för att någon får reda på vem du är?
Citera
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
LÄS VIDARE FLASHBACKANVÄNDARE:

glitch har nu valt att dela med sig utav klartext av databasen.

Se hans inlägg här: https://swehack.org/viewtopic.php?p=3615#p3615
Det är lite rörigt med alla trådar, kanske finns det inte någon tillägnad den där databasen. Men...
Jag kan konstatera att en av mina vanligast använda mailadresser finns med. Även mitt personnummer. Dock ligger de åtskilliga tusen rader ifrån varandra. Min mailadress har inget med det associerade personnumret att göra och vice versa.

Jag förstår inte vad personnumret skulle ha med flashback att göra. Det har väl aldrig någonsin varit något man angett här? Det måste ju snarare härstamma från någon annan sida. Vad det nu finns för sidor där man anger fullständigt personnummer...
Citera
2015-02-10, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepparkran
När är det dags för den stora demonstrationen?
Nu har de gått för långt! Hur länge dröjer de innan de ska börja förfölja och kartlägga varenda person de inte delar åsikter med, vad är nästa steg? Snart börjar de väl skicka ut exekutionspatruller!

Horan håller på att starta ett krig.
Snart kommer vi märka hur det blir dyrare att handla, vi kommer bli särbehandlade och nekade gå på bio, besöka restauranger och placera våra barn på dagis!
Allt eftersom antiflashback-rörelsen börjar registera och sprida våra uppgifter.
De vill inte hänga ut enstaka individer, de vill stoppa oss alla.
Dyrare att handla? Nu bär det väl iväg, Ut och demonstrera du, men mot vad? Flashback får mer uppmärksamhet än vad de förtjänar. Istället för att falla i glömska tjänar de mer pengar.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Om det är så svårt för dig så tycker jag du ska tänka till innan du postar alternativt ge dig härifrån.

Vill du också outa dig här i tråden? Kom igen nu, vad hindrar dig?
Citera
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
De flesta uppgifter kommer från användare som använt samma nick och avatarer på framförallt Disqus som lämnar ut allt inkl ip-nummer till Researchgruppen. Flashback kan ju inte ansvara för att användarna lägger ut sina uppgifter på andra ställen.
Precis, det var just så jag menade. Användaren har ett helt eget ansvar att se till att hålla sig anonym.
Citera
2015-02-10, 08:12
Medlem
Sperssons avatar
.
Aftonbladets försök att tysta det fria ordet kommer aldrig att lyckas.

När internet gjorde sitt intåg i de svenska hemmen så försvann Aftonbladets monopol som opinionsbildare.
Förhoppningsvis för all framtid.
Citera
2015-02-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om detta är så enkelt för dig tycker jag att du ska outa dig här i tråden.

Jag skrev inte att det är enkelt eller att jag skulle vilja göra det i onödan. Som sagt så finns det saker jag inte är stolt över och även privata saker om t ex mitt sexliv mm som jag inte skulle vilja att vem som helst får ta del av. Men som sagt OM det skulle hända så vet jag att jag skulle kunna stå för det utan att det skulle innebära att jag förlorar jobb och vänner.

Skicka ett PM så får du en länk till min fb om du är nyfiken
Citera
2015-02-10, 08:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om han inte avslöjats hade åsikterna fortfarande funnits där. Nedkokat innebär det att alla som är offentliga personer avkrävs en åsiktsförklaring, vad är det för jäkla samhälle som skapas just nu?
Nej, däremot innebär det att de som på olika sätt företräder politiska intressen eller samhället/staten på något sätt också får räkna med att de kan få sina åsikter blottade om de går stick i stäv med vad de utåt försöker påskina...
Citera
2015-02-10, 08:13
Medlem
pepparkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Fast hur måpnga gånger har folk på flashback talat om det stora kriget som ska komma. Inse fakta. Svensken vågar inte starta krig. Kolla bara på hur de reagerar när de konfronteras med sina åsikter. De springer bokstavligen hem och gömmer sig. Haha, det är så underbart patetiskt!

Allt för många gånger. Jag är inte själv svensk om det nu spelar någon roll.
Du är inte alls oroad över detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in