2015-02-09, 20:54
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Dags att sätta sig ned ett tag och fundera.

Jag har hittat både Läkaren och Självmordskillen nu, efter lite läsande och eftertänkande får jag nog backa ifrån mitt tidigare inlägg. Det kanske skulle behövas fler moderatorer, funktion så man kan radera sina tidigare inlägg om så önskas och lite hårdare regler i allmänhet.

Det var nog ganska bra att ta upp Läkaren och killen som hängde sig i samma reportage för att se helhetsbilden.

Man får däremot inte glömma hur bra den här sidan är och vilket nöje och lärdom den gett det svenska folket, det är bara tråkigt när det går fel men sånt händer vardaglige i Sverige trots lagsystem så man kan inte döma ut en hel site pga enstaka fall.

Jag rekommenderar att ni läser denna(man tjuter först av garv och sen blir man helt tom trots inga bilder):
(FB) Hängning

Jag kommer i alla fall försöka lägga mig lite mer neutralt i framtiden, bra jobbat aftonbladet.

//Zorb

Det är lätt att sitta och prata om hårdare regler och mer modererande. Tror du verkligen att det hade spelat någon roll över huvud taget? Seriöst?
Citera
2015-02-09, 20:55
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Man tar alltså i med hårdhandskarna och granskar några Flashbackare för något trams som skrivits på internet och inte "svenskarna" som åker till Syrien och strider för IS.

Kan någon förklara för mig hur vi har kunnat hamna så jävla snett i detta landet?

Jag undrar fan det samma, var fan gick det snett?
Citera
2015-02-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaplax
Ptja ja, jag säger inte att det är rätt med personangrepp. Det hade blivit mycket trevligare härinne
om folk lät bli med sådant.

Men aftonbladet går för långt, det är inte trollen och hatarna dom är ute efter egentligen.
Det är flashback i sig dom är rädda för. Via flashback går den opixlade sanningen ut till väldigt
många människor, det är just det som skrämmer, dom är livrädda.

Wow... Din foliehatt samling måste var sjukt stor...
Citera
2015-02-09, 20:57
Medlem
Eftersom FB har sitt säte och servrar i USA så faller det som skrivs under federal lagstiftning.

I USA finns så kallat hate crime som FBI skyddar oss med dubbelt medborgarskap.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Hate_crime_laws_in_the_United_States

Så det är bara att fylla i deras formulär i länken nedan.

https://tips.fbi.gov/#googtrans(sv)
Citera
2015-02-09, 20:57
Medlem
Aurochss avatar
Fake.
Alla vet att ju att rasister är outbildade bönder så inte en chans att h*n är läkare.
Citera
2015-02-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaplax
Förbaskat fult av aftonbladet att gå ner på personnivå. Visst, dom avskyr flashback och dom är helt fria att göra en artikelserie om det. Men här gick dom för långt.

Hursomhaver, i slutändan ger detta enorm PR fr flashback, fler användare, fler som får upp ögonen om vart vårt kära land är påväg.

Flashback - Aftonbladet 1-0

Huh? Hur det vara fult av aftonbladet att avslöja en läkare som jobbar för en av sveriges största sjukhus där han gång på gång berättar om sina patienter och skriver grova saker om dom? Du tänker med hat och ilska istället för logiken.
Citera
2015-02-09, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Lagar är definierade genom lagtexten och ska jag behöva förklara för dig som för en gymnasist att lagen förklaras i förarbetena?

Om du hävdar att denna lagen är ett undantag så får DU först läsa igenom proppen och sedan lämna ditt "omdöme". Det är för övrigt rätt ointressant vad du tycker om lagen eller hur "ogenomtänkt" du tycker den är. Landets domstolar förhåller sig till den nästan dagligen och om den skulle bli "tydlig" först genom praxis, som du tror dig ha någon som helst koll på, så låt gå. Det är i alla fall en lag och det som är brottsligt på stan borde inte vara ok på nätet.

Jag frågade inte vad förarbeten var jag frågade vad den närmare definitionen fanns någonstans för jag kan inte utröna mer än det som redan finns kodifierat. Om du öppnar proppen och läser själv så ser du att den är en aning "skitnödig" och vaga definitioner går öht inte ens att finna.

Landets domstolar förhåller sig till proppen "nästan dagligen" då de inte har något val då den kodifiering man valt att göra är alldeles för bristfällig. Klart som fan att domstolen måste förhålla sig till proppen om man inte har något annat att gå på, men främst är det praxis man hänvisar till.

Du vet inte vad du pratar om, men tycka är du nog expert på.

Jag frågar dig igen, VAR finns den närmare definitionen av vad som utgör hets mot folkgrupp utöver;

"I meddelande uttrycker missaktning med anspelning på ras"
Citera
2015-02-09, 20:59
Bannlyst
Bästa som kunde ske, nu är FB med i matchen all over all media Dumskallarna som ej fatta att man måste köra "stealth" får skylla sig själva.
Citera
2015-02-09, 20:59
Medlem
kuntakinte55s avatar
Bra att Aftonbladet avslöjar hur extremt farlig och kostsam kultur invandrarna sprider till hela vårt land, genom att publicera inläggen om inavlande kusingiften från flashback. Det är av stort nyhetsvärde i en demokrati när folket ska bestämma vilken invandringspolitik som ska föras och vilka konsekvenser den får för folkhälsan och landets ekonomi. Bra även för de som redan kommit hit med inavlade familjemedlemmar som får reda på vad deras livslånga lidande beror på, så att vi kan förebygga ännu mer lidande och tvångsäktenskap. Tack för er välgärning Aftonbladet.
Senast redigerad av kuntakinte55 2015-02-09 kl. 21:05.
Citera
2015-02-09, 21:00
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Jag undrar fan det samma, var fan gick det snett?

Skämtar du? Det har ju varit reportage efter reportage om vilka som åker dit. Gudmundsson har hunnit blogga om det fem min efter planet lyft.
Citera
2015-02-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Men vem avgör vilka åsikter som är ok eller inte?
De som har listan.
Användaren "RosaRosaRosaRosa" inser att hur mycket hen än skriver så kommer
personen bakom användarnamnet inte publiceras. Men vem vet vem som får tag på listan nästa gång, då kanske någon undersöker RosaRosaRosaRosas 1200 inlägg och hittar ett eller flera inlägg som kan klassas för näthat och publicerar hens riktiga namn..
Tycker detta var rätt passande
Citat:
I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;
Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten;
Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude;
Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade.
Citera
2015-02-09, 21:01
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Varför det? Varför är det orimligt att han dra politiska slutsatser om vardagen som han upplever?

Därför att en patient inte skall behöva utsättas för den här sortens förnedring och baktalande på anonyma forum. Han har vad jag förstår inte bara framfört en generell åsikt, men kränkande skrivit om specifika fall och specifika patienter.

Citat:
Har det framkommit något som indikerar att han inte har skött sitt jobb, tills nyligen, menar du?

Nej, problemet är snarare att han tagit med sig jobbet till flashback.

Men som sagt, jag stödjer bestämt inte dessa "grävare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in