Citat:
Ursprungligen postat av
MeMajk
Så du menar att gammelmedias roll i samhället i dag ska ha samma ideologi och inriktning som ett forum på nätet

Nope jag menar att det borde vara offentliga handlingar likt annat offentligt material. Varför ska vissa nyttja offentlighetsprinciper för att kränka folk, vittnen, offer, anhöriga etc. och sedan gömma sig själva bakom anonymitet. Själv är jag väldigt intresserad av uttalanden som gjorts på nätet. Man vill ju veta vad det är för slags folk som gör kränkande uthängningar eller spontant gör vissa uttalanden kring andra människor med uthängda namn särskilt när de berör icke offentliga personer, i brottsliga sammanhang eller kanske inte ens själva dömda personer.
Att hetsa någon till brott eller självmord... Låt mig uttrycka mig som så att det finns något som kallas för att ligga i allmänhetens intresse. Och jag törs satsa pengar på att större delen av allmänheten är intresserade av att veta vilka människor eller grupper som uppmuntrar till sådant.
Dessutom, vad är Flashback för internet fascist diktatur? Man kan inte bara hitta på regler, spara information om folk och föra databas över utalanden människor gjort. Det är inte yttrandefrihet, det är en moderniserad variant av vad nazisterna gjorde. Stormedias skyldighet är att meddela resten av befolkningen om vad som görs.