2015-02-09, 23:43
Medlem
Revelationss avatar
Ja som som läkaren säger, det finns många trasiga människor på Flashback.
Men Aftonbladet är en skvaller sensationalist tidning som kommer fokusera på det negativa. Här finns det mer positiva än negativa inlägg.
Många gånger har flashbackare hjälpt polisen i deras utredning. Många här är duktiga analytiker.

Det finns så mycket kunskap och erfarenhet här och genom att dela det utvecklas mänskligheten. Vad Aftonbladet försöker göra är sätta stop på det hela och vår utveckling.
Nej, vi behöver ingen "big brother" här.

Men ändå, Aftonbladet vill bara locka läsare. Vi behöver inte oroa oss.
Citera
2015-02-09, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Jag har planer på att släppa det jag fått skickat till mig i klartext så ni slipper lita på mig eller pwnad.pw. Har ni några tankar kring detta?

Gör det mig bättre än typ Aftonbladet? Blir det inte lite mitt ansvar om dumpen används på helt fel sätt?

Om du skickar det i klartext så blir det ju verkligen lättillgängligt. Känns inte heller särskilt bra, och då verkar jag ändå inte själv finnas med i dumpen. Har inte kollat alla mailadresser genom åren men alla som jag har kollat har varit gröna.
Citera
2015-02-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Ja som som läkaren säger, det finns många trasiga människor på Flashback.
Men Aftonbladet är en skvaller sensationalist tidning som kommer fokusera på det negativa. Här finns det mer positiva än negativa inlägg.
Många gånger har flashbackare hjälpt polisen i deras utredning. Många här är duktiga analytiker.

Det finns så mycket kunskap och erfarenhet här och genom att dela det utvecklas mänskligheten. Vad Aftonbladet försöker göra är sätta stop på det hela och vår utveckling.
Nej, vi behöver ingen "big brother" här.

Men ändå, Aftonbladet vill bara locka läsare. Vi behöver inte oroa oss.

Grejen är att vi skiter fullständigt i Aftonbladet. Vi bryr oss mer om kartläggningen vad Researchgruppen gör. Det är stasibetéende. De jobbar ivrigt att försöka straffa oliktänkande.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
När man läser inläggen i flera ämnen så kan man börja undra. Det är helt klart en överrepresentation av unga vita män med aggressioner mot politiker, media, kvinnor och etniska minoriteter.
Stämmer nog. Janne "korkskallen" Svenson, 22 år, som jobbar som lagerbiträde och fluktar efter jobbet som lagerchef då han får köra trucken.
Grundskolan, där han mest petade sej i näsan under lektioner, med massa streck i betyget var ingen hit.
Hans dröm är en hustru som står vid spisen medan han porrsurfar och drar skinn.
Sen drömmer han om en lottovinst, med åren kommer verkligheten i kapp sen alla dessa utlänningar som tycks lyckas, därför röstar jag på SD.
Citera
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piizrich
Fantastisk hur dubbelmoralen flödar här. Folk hänger ut anhöriga och drabbade brottsoffer samt ej fällda misstänkta här dagligen. Nu är rollen omvänd. Då beskyller man media för det man själv ssysslar med.

Skriv för fan inte sånt du kan stå för. Irl.
Om du är läkare, psykolog, statsanställd eller liknande så har du tystnadsplikt. Punkt.

Ja, tystnadsplikten gäller för information som rör en enskilds sjukdomar. Det är fortfarande full tillåtet att prata om sitt arbete och vad man har upplevt utan att för den sakens skull identifiera en enskild person.

Det är även förbjudet att röja uppgifter som kan ge men för rikets försvar... Vart vill du komma?
Citera
2015-02-09, 23:55
Medlem
remixutoheavens avatar
Jag förstår fortfarande inte vad de, AB och RG, vill åstadkomma? Hota ett helt forum till tystnad som har ca en miljon användare? Tror de på fullaste allvar att det går och att det ens är genomförbart?

Börjar mer och mer inse att de bara har förstorat upp allt i stora proportioner, allt som sägs och skrivs är mer än fyra år gammalt. Antagligen vill de bara spä på lite rädsla och annat trams. Luktar desperation på långa vägar.. Nä, ni kan ha de AB och RG, mig lurar ni inte!

#hatarnegerarochzigenarefackyoutamigomdukan
Citera
2015-02-09, 23:57
Bannlyst
Förstår inte är pwnad.pw. en sida skapad av researchsgruppen? Vad händer om man te.x besöker sidan? Loggar dom något fattar ingenting.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blazrrboz
Det är just därför demokrati är en skitidé till att börja med. Anledningen till att demokrati blir demokratur är densamma som "kommunism" leder till diktatur. Det är en utopisk tanke som aldrig kan appliceras på verkligheten.

All demokrati leder till demokratur.
Du är helt klart nästa heta kandidat till nobelpriset.
Citera
Medlem
Det var ett konto på twitter som en feminist skapat. Kontot följs av kända svenskar. Personen hyllade det faktum att en Sverigedemokrat tog livet av sig och önskade att fler gör detsamma. Hatar finns på båda sidor. Hatet från vänstern är värre eftersom media och politiker godkänner det. Staten sanktionerar hat mot oliktänkande.

http://www.friatider.se/sverigedemokrater-borde-typ-ta-livet-av-sig
Citera
2015-02-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Ja, tystnadsplikten gäller för information som rör en enskilds sjukdomar. Det är fortfarande full tillåtet att prata om sitt arbete och vad man har upplevt utan att för den sakens skull identifiera en enskild person.

Det är även förbjudet att röja uppgifter som kan ge men för rikets försvar... Vart vill du komma?

Fokuset var ju kanske inte direkt på läkaren per say. Folk hänger ut människor här som är oskyldiga men får en skyldig stämpel innan dem är dömda. Man gräver dessutom i anhörigas liv publikt. Vilket är skamligt. Nu är rollen omvänd och alla smågrisar till smygrasister får panik.
Citera
2015-02-09, 23:59
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför är du orolig? Ska Aftonbladet sätta folk i fängelse, arkebusera, dra in barnbidraget eller vad oroar dig?
Om, och jag säger om, det ligger något i ryktena om att RG har tillgång till registret kan mångas liv förstöras. Här på Flashback skriver folk om sina sexvanor, senaste gången de rökte på, väldigt känsliga frågor som de kanske aldrig pratat med någon om, självmordstankar osv. Det är inte roligt att föreställa sig hur vissa av dessa skulle reagera på att bli outade.

Själv är jag orolig för att eventuellt bli outad som SD-supporter. Jag kan argumentera för SD-röstande, men skulle säkert bli hatad av vissa på den skola där jag pluggar t.ex.
Citera
2015-02-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför är du orolig? Ska Aftonbladet sätta folk i fängelse, arkebusera, dra in barnbidraget eller vad oroar dig?

Det enda att oroas över är att media är i färd med att skapa ett samhälle med undermänniskor som skall hängas ut för allmän bespottning. Oliktänkare drivs till självmord eller psykisk ohälsa för sina åsikters skull, Sverige är inte längre ett tryggt land för alla.

Vad gör Flashback idag?? Hänger ut människor kanske?? Vad är skillnaden egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in