Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Gurka
Det finns inget "näthat" vilket är ett påhittat ord. Folk hatar och snackar skit i verkligheten som vanligt också, lika mycket bland kärringar som tar kaffepaus vid ditt lokala lasarett. Vi ser ju inget drev mot detta.
Där sitter du bak ditt tangentbord och tycker att du har rätt!
...och det har du. Problemet är, eller känns som att pressen och politikerna vill se internet som en tidskrift, där allt material arkiveras och måste ha en ansvarig avsändare. Medan vi vill se internet som ett torg fullt med folk som aldrig någonsin har frågat om att få bli avlyssnade.
Jag blir rädd för de fascistoida tongångarna hos Aftonbladet och hur medias propagandamaskin går för högvarv. Jag blir rädd och kanske vågar jag inte uttrycka min åsikt, och jag blir EXTRA rädd för att jag inte kan ens bilda mig en åsikt genom debatt och diskussion på FB. Nästan allt jag skriver här är halvuttänkt och behöver slipas genom mothugg och medhåll. Får jag inte göra det nu, eller? Blir jag högerextrem då? I Aftonbladets värld får man inte ens diskutera politik, man får bara repetera deras dikterade politik.