2015-02-09, 23:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Bra gjort av Aftonbladet. Här har dom, och läkaren, rätt.

FB har all anledning att moderera påhopp. Men gör av någon anledning inte det.

Det är ok att skriva hatiska saker (jag har själv varit skyldig till det).

Men gud nåde den som håller sig utanför ämnet.
Eller skriver något som inte faller i smaken hos ngn mod.

Märkliga proriteringar kan tyckas.

Och angående att luska ut vem som verkligen döljer sig bakom ett nick - så är det inte speciellt svårt - epostadress eller ej. Folk tenderar att tro annorlunda vilket är ett stort misstag.

Ungefär lika stort som när en moderator tror att man kan hålla folk borta från att posta genom att banna dem.

Så, vad heter du själv om man får vara nyfiken? Att du redan tidigare kommit ut som en hjärtlös robot ger ju inte så mycket att gå på, och vill du verkligen att vi andra undersöker hur många av dina inlägg här som innehåller s.k. "näthat"?
Citera
2015-02-09, 23:33
Medlem
wh0res avatar
Jag undrar när aftonbladet ska skriva en artikel om hur den snälle moderatorn wh0re så sent som igår raderade en saftig uthängning av en helt vanlig människa med stöd av vår finfina 0.09-regel om falsk ryktesspridning.

När får vi se löpsedeln "Moderator på Flashback raderar förtal"? Förmodligen aldrig.

Eller en krönika om ett diskussionforum där alla människor diskuterar på lika villkor, där meriter och social status är ovidkommande och personen bedöms endast utifrån sina argument i just den stunden...

Det hade varit intressant att få den aspekten på "fenomenet" Flashback också. Så om aftonbladet skulle få för sig att läsa detta inlägg så efterfrågar jag den. Jag kan till och med offra mig att bidra med information om hur vi som bidrar till detta hemska näthat ser på situationen.
Citera
2015-02-09, 23:33
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Kan detta AB gör nu verkligen vara lagligt?
Citera
2015-02-09, 23:35
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock

Att skriva om saker menar du eller?
Citera
2015-02-09, 23:35
Medlem
.Chloes avatar
Jag har planer på att släppa det jag fått skickat till mig i klartext så ni slipper lita på mig eller pwnad.pw. Har ni några tankar kring detta?

Gör det mig bättre än typ Aftonbladet? Blir det inte lite mitt ansvar om dumpen används på helt fel sätt?
Citera
2015-02-09, 23:36
Medlem
moongoats avatar
Vi kan väl komma överrens om att vi bor i en "demokratur" nu?!

Finns det en tråd som upplyser hur man inte blir ett offer för åsiktsregistrering? _Speciellt här på FBK? (flashback)
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Knappast, men har man källskydd så har man. Hur bevisar man t.ex. att en redaktion köper in stulet material om de vägrar att uppge sin källa?
Citera
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salo
Om du tycker att den linjen är svår så har du uppenbara problem.

Uppenbarligen så förstår du inte den djupare innebörden av det jag skrev.
Det jag menar är att man är ute på en väldigt tunn is när man börjar förbjuda åsikter med diverse lagar och införa diverse kontrollasystem för att lagföra det.
Och det är att man aldrig vet vem som sitter och styr imorgon, eller om ett antal år.

Därför bör man vara extremt restiktiv med just lagar och beslut samt även aktioner från medias håll hur man ger sig in på httrandefrihetens områden och vad man gör med människor som använder sig av just yttrandefrihet.
Citera
2015-02-09, 23:38
Moderator
OYs avatar
Citat:

Olagligt eller inte, spelar det någon roll? I Sverige går allt ut på att hitta fel på allt och alla och dessutom polisanmäla, vilket jäkla land alltså.

Om Aftonbladet gör något olagligt så är det polisens sak att ta itu med det anser jag. Dessutom så kan ingen publicering stoppas, om det var olagligt avgörs i efterhand av en domstol.
Citera
2015-02-09, 23:39
Medlem
Torchs avatar
Frågan är, när kliver anonymous in och tar tag i detta? Hur länge ska Aftonblasket och Sexpressen få hålla på och förfölja folk? Eller hackar de bara isis twitterkonton nuförtiden?
Citera
2015-02-09, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Vi kan väl komma överrens om att vi bor i en "demokratur" nu?!

Finns det en tråd som upplyser hur man inte blir ett offer för åsiktsregistrering? _Speciellt här på FBK? (flashback)

Det är just därför demokrati är en skitidé till att börja med. Anledningen till att demokrati blir demokratur är densamma som "kommunism" leder till diktatur. Det är en utopisk tanke som aldrig kan appliceras på verkligheten.

All demokrati leder till demokratur.
Citera
2015-02-09, 23:42
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Eller skriv bara saker du kan stå för även i verkliga livet.
Det är ju ett bra råd och borde vara en självklarhet egentligen. Tänker framförallt på såna inlägg som mest är ägnade att hata och kränka andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in