2015-02-09, 21:32
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamsunk
Du verkar inte förstå heller att läkaryrket bygger mycket på förtroende mellan läkare och patient.
I detta fall bröt läkaren detta förtroendet och gjorde det med grova ord.

Skillnaden är att hantverkare eller kundsupport bygger inte alls på förtroende som läkare gör.

Jag undrar på vilken nivå du ligger intellektuellt då du inte verka förstå skillnaden på de yrken.

Precis det vissa inte förstår. Anledningen till att de inte förstår är för att de saknar förmågan att tänka moraliskt. Den funktionen finns helt enkelt inte hos vissa.

Det är som att en rådman/domare skulle lägga kommentarer här till kriminellas fördel. Den rådmannen skulle direkt varnas eller få sparken. Vissa yrken kräver ett logiskt tänk och utan psykiska störningar som brist på moral.
Citera
2015-02-09, 21:33
Medlem
Yrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Vi som hänger här gör det för att vara anonyma eftersom många av oss inte kan stå för sina åsikter pga utfrysning och myndigheter. Förstår du?

Anonymitetens betydelse vill jag inte underminera. Emellertid ser jag inte värdet i att vissa yttranden ska få det privilegiet. Offerkoftan är lättburen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
"Je suis Charlie" ett uttryck som Aftonbladet anammat

Hyckleri på en mycket högre nivå än att en läkare privat har något icke-PK åsikter. Aftonbladet driver en mycket obehaglig åsiktsövervakning och struntar fullständigt i hur de gör det. Att personer har "obehagliga" åsikter ska bekämpas till vilket pris som helst.

Je suis Charlie, jo tjena

https://www.dropbox.com/s/w3colv181z7orsa/jesuishypocrite.jpg?dl=0

Som någon länkade.
Citera
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yr
Mitt inlägg riktades inte mot läkarens uttalanden i grunden, snarare mot den allmänna flashbackignoransen.
Vilken ignorans? Är det ignorant att inse mångkulturens destruktivitet? Vad är det för "flashbackignorans" du syftar på?
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamsunk
Fast nu förstörs inget liv då läkaren har full anonymitet.

Ja, men AB har väl inprincip hotat honom till tystnad? Antar att han gick med på intervjun genom att få vara anonym. Läkarförbundet kommer väl gå på hög varv för att hitta honom.
Citera
2015-02-09, 21:36
Medlem
Bodickers avatar
Aftonbladet vill alltså ge sig på, och hoppas att sänka, sista utposten för yttrandefrihet, Flashback? Lycka till. Här finns idioter, sanningar, anonymitet, och allas åsikter representerade. En ventil, helt enkelt. Den vill media strypa. Låt folk va, för fan.
Citera
2015-02-09, 21:36
Medlem
ambivallenss avatar
Starta en tråd med rubriken, Länge Leve Flashback (?)

Där man kan visa sitt stöd för flashback och yttrandefriheten, bara någon klurar ut ett vettigt diskussionsunderlag så att den får stanna.
Citera
2015-02-09, 21:37
Medlem
Yrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa-tr
Hittade lite näthat från dig:

Haha, jag förstår din poäng. Lika lite som jag skrivit det första du publicerade, lika lite kan andra ha skrivit saker som publiceras om dem. Jag menar absolut inte att oskyldiga hängs ut och det har jag inte heller sagt.
Citera
Medlem
ArtFevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Det här är tyvärr ett återkommande beteende hos personer med politiskt korrekta åsikter. Istället för att i lugn och ro och med normal samtalston argumentera för den goda saken och själv försöka vinna diskussionen så vill man avslöja motståndaren för omvärlden och höjer rösten så att omgivningen ska komma till undsättning. Det är som att de hoppas att någon med mer argument, större intellekt eller kanske någon som tar till hot och våld ska komma och hjälpa till. Måste vara en kvarleva från barndomen där man skrek på mamma så fort någon sa något dumt.

Aftonbladet och RG och deras gelikar har försökt att ta debatten men det gick inte som de ville, nu satsar de istället på att dra fram sina politiska motståndare i offentligheten och hoppas att mamma ska komma och göra något. När de tar bort anonymiteten så kan inte deras motståndare längre debattera fritt eftersom mycket fakta i dessa ämnen fortfarande är tabu, det kan vara sant men det är tabu. Plötsligt är deras karriär, ekonomi och kanske även deras personliga säkerhet i fara och då ersätts diskussionen med en pudel.

Jag tycker det är synd, och de förstör inte bara för andra utan också för sig själva. Ett anonymt Flashback är en plats där deras politiska motståndare kan vara helt öppna med sina åsikter vilket öppnar för möjligheten att faktiskt diskutera på lika villkor. Man måste förstå sin motståndare för att kunna övertyga honom om varför han har fel (om han nu har det). Om de tar bort anonymiteten så försvinner hela den möjligheten.

Det här. Sandlådenivå är vad det är. För att måla en bild:

Lille Jonas sitter och leker i sandlådan på dagis tillsammans med sin vän Johnny. Johnny beklagar sig över alla okända barnfamiljer som börjat drälla dagislekplatsen, då den, till skillnad från närliggande lekparker, är stor, välskött och med mjuk finkorning sand. Han anser att kommunen bör lägga pengar på att renovera resten av stadens lekparker så inte familjerna behöver komma hit och trängas - annars riskeras även denna lekplats rasera till ett oigenkännligt ruckel.

Jonas välavvägda respons? Han ställer sig upp, slänger pekfingret i ansiktet på Johnny och börjar böla "RASIIIIIIIIIIIIIIIST".
Citera
Medlem
Folk hängs ut dagligen på Flashback.
What comes around goes around.
Citera
2015-02-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Ännu en gång så handlar ett inlägg om "FEL ÅSIKTER" Från dina sida ja, men från aftonbladets sida är det ju "RÄTT ÅSIKTER"

Aftonbladet är öppet antirasistiska. De har i stort sätt deklarerat ett krig mot rasism. De har fått tag på en lista med namn bakom flashback identiteter. Bland dessa namn påstår sig Aftonbladet ha hittat POLITKER och personer i företroendeuppdrag. Dvs makten i sverige.

Att aftonbladet granskar makten (även om det är fel sida ur vårt synsätt) så gör dom det som journalister förväntas göra.. GRanska och hänga ut de som har makt. De som säger en sak och gör en annan.

Sossar som smusslar med skatt
Moderater som smusslar med avgifer osv.

Tänk ett steg längre.

99,9999999% av alla flashbackanvändare sitter säkert, OM något så kanske vissa flashbackare lär sig att skydda sin egen identitet bättre. Och kanske tänker efter hur de formulerar sig innan de postar här.

Det spelar ingen roll vilka åsikter man har. Det har inget nyhetsvärde och en tidning och journalister ska beskriva vår omvärld inte hänga ut civila personer med olika åsikter. Det är inte deras jobb och hör inte hemma i en tidning. Att dessa skulle tillhöra makten är ju bara löjligt. Däremot håller jag med dig i att det gör rätt att granska matken men det är också allt.
Citera
2015-02-09, 21:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yr
Haha, jag förstår din poäng. Lika lite som jag skrivit det första du publicerade, lika lite kan andra ha skrivit saker som publiceras om dem. Jag menar absolut inte att oskyldiga hängs ut och det har jag inte heller sagt.
Nej, o vem fan skulle vara domare o bödel?

Du?

Aftonhoran?

Vem skall sitta o förska hota o hänga ut folk för deras åsikter oavsett? Dra åt helvete din hycklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in