2015-02-09, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Ditt inlägg är obegripligt men om du menar att du inte vill blandas ihop med rasister så finns det andra forum att diskutera fotboll på.
Eller så håller jag mig borta från de trådar som jag inte hör hemma i, Flashback är till för alla!
Citera
2015-02-09, 19:50
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
"Vid Aftonbladets genomgång har vi hittat flera grova personangrepp mot bland andra politikern Mona Sahlin och komikern Özz Nûjen", skriver Aschberg och Östman."
http://www.friatider.se/judars-utsatthet-ifr-gas-tts

Här har vi den riktiga orsaken varför mittenmedia gör den här aktionen.

Tänk efter nu hur sjukt det är att vanliga människor inte skall kunna få vara arga, skvallriga, hatiska och plumpa över sitt eget land, sina maktahvare och t o m sina kändisar. Den moderna tekniken har gjort att samtalet mellan skål & vägg nu har sipprat ut för vem som helst att ta del av. Detta är inte ett problem. Expressen, Aftonbladets och RG´s vilja till att uppfostra, tysta och registrera människor som tar sig friheten att uttrycka denna frustration, är problemet.

Under dom oroliga åren i Europas historia förbjöd oroliga regeringar folksamlingar på offentliga platser, samt registrerade besökare som gick in på särskilda caféer, då dessa var platser där folket kunde samtala och organisera sig gentemot en stat som man var missnöjd med. Vad vi ser här i Sverige just nu – är samma sak.
Citera
2015-02-09, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag hatar er från djupet av mitt åsiktsfria, tyckande, analyserande och kritiska hjärta. Egenskaper ni saknar jävla döda fiskar som flyter med den här äckliga vänster-strömmen.

Jösses, här tog man till storsläggan. Men du är alltså 'åsiktsfri'? Är det fel med åsikter? Jag fattar inte riktigt.

I övrigt vet jag inte vad det är som är så fruktansvärt - läkaren är inte uthängd (fortfarande anonym), och själv tyckte han ju det var bra att få tala ut om det, krypa till korset och lägga det bakom sig, eftersom han inte står för det som han gjort.

Vet inte vad som är så förskräckligt med allt detta, men det vore ju inte FB om man inte blev helt utom sig över något som Aftonbladet skriver.
Citera
Medlem
När något händer och AB skriver om det ska allt och alla hängas ut.
Vad är skillnaden just nu?
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronol
Förmodligen.

Värt att notera är att inga persondata har enligt Aftonbladet lämnats ut "med hänsyn till familj". Visst, fint (och helt korrekt). Men detta glömde de i sitt förra drev så frågan är om de bara vill skrämma folk till tystnad eller om de verkligen har en databas.

Sen kan jag tycka att det är korkat att förtala 1 miljon unika läsare i veckan! (ligger väl däromkring) när det bara är en liten högljudd minoritet som faktiskt bryter mot någon lag överhuvudtaget. Det är inte direkt positiv reklam för Aftonbladet, men de kanske vill att föräldrar ska flippa om de ser att deras barn har varit inne på Flashback.

Även om jag själv såklart är negativ till förtal och direkta hot så är yttrandefriheten hotad. För artikelens fokus ligger snarare på "fel åsikter" än vad som de facto är olagligt.

Till sist kan man även ifrågasätta dagens tidningars syfte och mål. Är det att upplysa allmänheten och beskriva verkligeheten som den ser ut eller är den till för att likrikta åsikter?

Ännu en gång så handlar ett inlägg om "FEL ÅSIKTER" Från dina sida ja, men från aftonbladets sida är det ju "RÄTT ÅSIKTER"

Aftonbladet är öppet antirasistiska. De har i stort sätt deklarerat ett krig mot rasism. De har fått tag på en lista med namn bakom flashback identiteter. Bland dessa namn påstår sig Aftonbladet ha hittat POLITKER och personer i företroendeuppdrag. Dvs makten i sverige.

Att aftonbladet granskar makten (även om det är fel sida ur vårt synsätt) så gör dom det som journalister förväntas göra.. GRanska och hänga ut de som har makt. De som säger en sak och gör en annan.

Sossar som smusslar med skatt
Moderater som smusslar med avgifer osv.

Tänk ett steg längre.

99,9999999% av alla flashbackanvändare sitter säkert, OM något så kanske vissa flashbackare lär sig att skydda sin egen identitet bättre. Och kanske tänker efter hur de formulerar sig innan de postar här.
Citera
2015-02-09, 19:52
Medlem
Citat:
– Jag är faktiskt tacksam för att ni letade upp mig. Jag hade lagt det här bakom mig på ett alldeles för enkelt sätt. Jag slutade skriva för ett tag sen och hade förträngt det här helt och hållet.

Sista inlägg för 3 dagar sedan, det har gått några dagar sedan intervjun, medlemmen verkar ha stängt sitt konto. I själva verket lade han förmodligen av exakt sekunden efter att han lagt på luren efter att ABladet ringt honom.
Citera
2015-02-09, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ramona Fransson
Alla som skriver på Flashback är inte hatare, inte heller mår de dåligt, men om någon skriver något som de inte kan stå för ute i verkligheten är det nog bra att låta bli såvida inte någon tar reda på vilka som ligger bakom researchgruppen och hänger ut dessa med namn och adress. Jag ser personligen gruppen som en ny STASI-grupp i Sverige och det kan framkalla både det ena och det andra. Om man vill klaga på den vettlösa flyktingpolitiken ska man våga göra det med sitt eget namn, det gör jag och rekommenderar ALLA att läsa Merit Wagers blogg där Migrationsverket anställda skrivit och berättat under nu snart åtta års tid. Och Merits blogg läses av samtlig media i hela Sverige så alla godhetsapostlarna i form av olika chefredaktörerna vet vad som pågått och pågår varje dag i hela Sverige. Allt de gör är att undanhålla sanningen för de som enbart håller sig till gammelmedia, men som alltid så kommer det en dag när sanningen plötsligt står där i all sin nakenhet. En annan krönikor som jag håller mycket högt är Julia Caesar, en svensk journalist som också skriver under synonym på en dansk sida som heter Snaphanen.dk och orsaken att Julia skriver under synonym är inte svår att förstå.

Vad svamlar du om? Om folk bara skrev sånt de kunde stå för skulle ju forumet dö på en vecka! Fattar inte folk detta? Jag blir fan orolig.
Senast redigerad av APJD 2015-02-09 kl. 19:55.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Löjligt när många av er tror att folk hängs ut för sina politiska åsikter. Att bryta mot läkaretiken och att vara rasist (mot sina egna patienter t o m) är inga politiska åsikter utan idioti. Dessutom blev han inte ens uthängd, han är fortfarande anonym..
Vilka har hängts ut för sina politiska åsikter? Jag kommer inte på en enda.

Han får väl ha hur osmakliga åsikter som helst. Lite värre är att ganska detaljerat beskriva vissa patienter som han gör.
Citera
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Löjligt när många av er tror att folk hängs ut för sina politiska åsikter. Att bryta mot läkaretiken och att vara rasist (mot sina egna patienter t o m) är inga politiska åsikter utan idioti. Dessutom blev han inte ens uthängd, han är fortfarande anonym..
Vilka har hängts ut för sina politiska åsikter? Jag kommer inte på en enda.

Fast nu valde inte media att fokusera på det som var skrämmande med personens handlingar, vilket var att han bröt läkaretiken, utan skulle göra ett PK jippo av det hela och fälla Flashback på kuppen.

Att man aktivt registrerar medlemmar och att researchgruppen med dess kriminella medlemmar och kontakter får stöd och hjälp av massmedia att ta reda på folks identiteter är sjukligt beteende och ska med näbbar och klor motarbetas på alla sätt och vis.
Det handlar inte om att skydda några nazister eller näthatare, det handlar om att media inte ska tro eller för den delen få ha ensamt monopol på åsiktstyckande i det offentliga rummet.
Vilket helt uppenbart är vad dom vill.
Citera
2015-02-09, 19:54
Medlem
Att folk skall ha så förbannat svårt att följa befintligt LAG när dom skriver inlägg.
Den här läkaren diskuterade ju sina patienter på Flashback.
Sekretesslagen och förtalslagen är jättegamla lagar. Det bör kunna gå att utttycka
sina åsikter utan att bryta mot gällande svenska lagstifning.
Citera
Medlem
Ni som köper aftonbladets retorik om "näthat", är ni hjärndöda? Skit i vad den där skittidningen skriver om.. Det är totalt ointressant. En politisk vänstervriden skräptidning med egen agenda är inget att bry sig om. Skratta istället åt dem. De är desperata och inget annat.
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
TBB och olika konton är att föredra om man ska skriva om negerbollar som hos gammelmedia kan uppfattas nazistiskt och med risk för smitta. Den som nekar till anklagelser förlorar inget.

Ödets ironi att Aftonbladet, som gav sitt stöd till Hitler och som bara för fyra år sedan köpte sina nyhetsbilder av en nazist, letar efter sådana på Flashback.

Som sagt, Aftonbladet hade huggit sin mamma i ryggen och sålt sina döttrar till zigienare för klick.
Nu har dom bestämt sig att vara anti-rasister. Om 3 år är det kanske anti-rasister som jagas som är "FEL"...

Det viktiga som kan komma ur detta är. Vill du förbli anonym är det upp till dig SJÄLV att hålla dig anonym då dina antagonister ALLTID kommer vilja ha reda på vem du är bakom din anonymitet.
Det gäller vänster och höger-aktivister..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in