Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Han har inte "hängt ut någon", men han har skrivit kränkande om sina patienter vilket han inte skall göra som läkare. Vem tror du vill anställa, allra minst besöka, en läkare som lägger ut känslig information om sina patienter på internet?
Nu kanske det inte var så farligt men frågan i vilket samhälle vi vill leva i. Jag vill varken leva i ett övervakande PK-samhälle eller ett "fritt" samhälle där läkare kan skriva skit om sina patienter på internet. Jag är strängeligen emot dessa scoop men samtidigt tänker jag inte ge läkaren rätt. Han har gjort fel.
Men alltså, det ena behöver väl ändå inte gå stick i stäv med varandra?
Läkaren bör ha rätt att skriva precis vad fan han vill, däremot så bör han avstå att göra det i och med det arbete han har valt samt att han faktiskt hade den här personen som en patient.
Men det som Aftonbladet och RG sysslar med är mer långtgående än att bara slå en läkare på fingret.
Den etablerade median i Sverige börjar tappa kontrollen över sitt tidigare monopol där man kunde styra vad gemene svensk tyckte, tänkte och sa.
Här har andra medier, både höger och vänster, börjat få in ett fotfäste rätt rejält och det får Herr Helin att skita i byxorna.
Och Flashback är en av dom största, om inte den största, aktören där kontroversiella och ibland rent efterblivna åsikter kan få komma till tals.
Därav detta korståg mot just Flashback, man vill måla ut forumet som ett ställe för "hatare" och "rasister" så att vanliga Svenssons som inte är där inne så ofta drar sig för att uttnytja möjligheterna som finns med just ett sånt här forum.
Man väljer liksom att enbart fokusera på det negativa. helin var säkert riktigt riktigt förbannad när "Flashback-grävarna" eller vad dom kallade sig fick sitt pris och har bara suttit och väntat på att få hämnas på FB.
FB för Helin måste vara något av en mardröm, där han sjävl inte har någon som helst kontroll över vad som kommer ut. För många inom dagens media föhar inte förstått att sanningen alltid kommer fram. Oavsätt om den är obekväm eller pekar på en mediakultur i Sverige som är direkt ohälsosam. Fram kommer den alltid och det är på sidor som denna som den visar sig.