2015-02-09, 20:24
Medlem
Grifter DCLXVIs avatar
Helt otroligt.
Vad fan gnäller ni om (Ni som gnäller vill säga)?
Folk har suttit här på flashback i åratal och kastat ur sig all jävla möjligt skit på allt och alla, och så gnäller ni på att ni blir granskade? Bu fucking hu.
Gå förfan inte och säg att det är attack mot yttrandefriheten, det är väl yttrandefrihet av AB att skriva om det, eller?
Inget av det AB (även om det är en jävla skittidning) har skrivit är lögn på något sätt. Vi har pedofiler här, rasister, extremister,satanister, djurvänner och vegetarianer. Om yttrandefriheten är viktigt måste vi förfan acceptera att även flashback blir granskad och stå för både det dåliga som det som är bra.
För mig iallafall är inte Yttrandefrihet detsamma som att försöka tysta ner aftonbladet för att de kritiserar flashback, för mig får de mer än gärna skriva ännu mer, för ju mer skit de gräver upp kan jag hitta ännu mer som är bra med detta forum (allt från tanten som fick hundratals julkort till de brott som lösts upp och de som bara hittar någon som de kan öppna upp sig för och prata om sina problem).
Flashback återspeglar inte samhället, flashback är samhället med alla fel och brister och allt det som är bra.
Fuck aftonbladet, de har inget nytt att komma med, alla som är medlemar här vet precis hur det är här. Låt de granska skiten ur sig.
Citera
2015-02-09, 20:24
Medlem
Aftonbladet "glömmer" givetvis att nämna för sina läsare att deras egna journalister upprepade gånger publicerat uppgifter som framkommit på just "hatforumet" Flashback i sina egna artiklar.

Har hänt särskilt i artiklar om färska brott genom åren.

Jag tycker iaf att det är riktigt sunkigt att man använder en organisation med kopplingar till extremvänstern för att jaga folk med "fel" åsikter. Inte särskilt förvånande att just kvällspressen gör det dock.
Citera
2015-02-09, 20:25
Medlem
tlcswes avatar
Det finns ingen som skrivit något olagligt på FB så länge en inte en domstol avgjort om det är olagligt. Det är ingen bra framtid när media ska börja med att hänga ut alla de anser är skyldiga.

Jag tror inte Aftonbladet är opartiska om man säger så
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Vem avgör vad som är "hat och lögner"? Du? Jan Helin?

Rättsväsendet.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Och du tycker att vi ska sträva efter att bli mer lika USA?
Ehm... Nej tack!

Vad är det som fel med att få säga vad man tycker?
Citera
2015-02-09, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Och du tycker att vi ska sträva efter att bli mer lika USA?
Ehm... Nej tack!

Ja, det tycker jag. Jag är inte för att hata och förtala andra, men jag är för frihet, och det har vi inte i Sverige.

En av de saker jag ångrar mest i livet är att jag aldrig emigrerade från detta skitland i min ungdom.
Citera
2015-02-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men vilken gravid kvinna, vad heter hon, var bor hon, på vilket sjukhus och när inträffade detta ?

Klarar du att få reda på det, så ja..., då och endast då har han brutit mot tystnadsplikten.

Fel hen begår sekretessbrott oavsett om kvinnan inte kan identifieras. punkt slut. dessutom gör han det i nedvärderade kommentarer läs en gång till:

Citat:
Kan också bidra med en anekdot från vården...

Patienten är en 22-årig kvinna med ursprung i främre orienten. Hon har av sina föräldrar tvingats att gifta sig med sin betydligt äldre kusin (kring de 60, om jag minns rätt) från hemlandet. Äktenskapet resulterar i inte mindre än 2 utvecklingsstörda och blinda barn som nu svenska samhället ska försörja hela livet. Söker nu då hon är gravid för tredje gången och har fått svår ångest över detta. Under samtalet framkommer att även hennes äldre syster under liknande omständigheter har fött 2 st blinda och utvecklingsstörda barn.

Vill inte tänka på vad bara denna familj innebär i form av samhällskostnader
Citera
2015-02-09, 20:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Vad är meningen med detta barnsliga beteende från Aftonbladet?
Vad ska det leda till?

Det kommer aldrig minska näthatet, folk kan fortfarande skapa konton med fejkade identiteter och fortsätta hata. Eller vill man skrämma kända svenskar/politiker från att våga ta ställning? Jag förstår inte riktigt tanken med detta? Det leder inte till ett skit egentligen, bara publicitet för hor.n själv så att säga..
Tillräckligt många är korkade nog att använda sig av sin riktiga e-postadress och i övrigt inte vara så noga med att dölja sin identitet.
Citera
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Läkaren säger sig ha varit sjuk och hade en mörk period i livet. Det måste man respektera och det visar att det finns hopp för alla andra som är sjuka och har det svårt i livet. Man skriver skit på Flashback och så en dag blir man frisk och förstår hur enfaldig man varit i sitt mörker.

Håller med dig. Hoppas dock inte det gäller andra stollar här som visar ett liknande förakt mot vissa grupper i samhället. Då vet i faan om vi inte har med en sjukdoms epidemi att göra.
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Och vad är det som är brottsligt att säga på stan?

Hets mot folkgrupp, olaga hot, uppmana till grova brott o s v.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2015-02-09 kl. 20:32.
Citera
2015-02-09, 20:28
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Vad är det som fel med att få säga vad man tycker?
Tycker du "fel" så är det så klart inte så bra, låter "den goda sidan" hälsa.
Citera
2015-02-09, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Tyvärr, din referens till om en person är jude eller ej tilltalade kanske arbetslösa tyska arbetare på 30-talet, men i Sverige idag framstår du dessbättre som en udda och utstött person som inte haft något intellektuellt samtal med någon du gick ut högstadiet.

Det stämmer. Man behöver inte påpeka hans etnicitet. Han har en avskyvärd personlighet oavsett vilken etnicitet han än skulle ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in