2015-02-10, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
nej jag tror jag skulle vara i gaskammarn...men ljug for dig sjalv du. Svenska staten och manniskorna ar valdigt duktiga pa det.

nej, jag är 100% med föregående talare. du är med största sannolikhet en riktig angivare och kappvändare. antisolidaritet och skadeglädje präglar ju ditt sinne, bevisligen. du är nazist, måhända en brunfärgad nazist. läs 1984. du är farlig tills du gjort det. och för i helvete, gud finns fan inte och han skiter i om du ber till honom eller följer reglerna. sluta tro att din jäva övertygelse gör dig berättigad till någonting överhuvudtaget, du är varken värd mer eller mindre än någon annan.

je suis charlie, fuck you din jävla brunskjorta.
Citera
2015-02-10, 06:18
Medlem
HarmonicAces avatar
Tänk om det avslöjades att Aftonbladets redaktion var avlyssnad.

Kanske hade Jan Helin då pratat om "hot mot demokratin" och andra stora ord.

Att dom själva leker Stasi skulle givetvis vara ett mindre bekymmer.
Citera
2015-02-10, 06:21
Medlem
felandeexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
nej jag tror jag skulle vara i gaskammarn...men ljug for dig sjalv du. Svenska staten och manniskorna ar valdigt duktiga pa det.

Varför skulle du vara i gaskammaren?

Jag håller med om att AB skulle representera modernt maktmedel i nazityskland. Idag är det ett maktmedel för att stigmatisera oliktänkande i ett mångkulturellt Europa.

Dom stora antirasisterna idag hade varit dom stora heilarna igår. Dom är beroende av kollektiv acceptans och beroende av kollektivt hat där deras eget hat kan flöda.
Citera
2015-02-10, 06:31
Medlem
sebastian_s avatar
När skulle de ha kommit över uppgifterna? Det är ju mycket märkligt att de inte använde det till valet 2014 om de hade det då. Det måste finnas politiker bland de 40 000 åsiktsregistrerade.
Citera
2015-02-10, 06:40
Medlem
Jag fick en idé! Vi borde kunna engagera anonymous i det här, kommersiella åsiktsregister är ju inte direkt deras favorit, vore mycket spännande att se AB-redaktionens smutsiga buk.

vad tror ni?

edit: omformulering
Citera
2015-02-10, 06:44
Medlem
Giggsys avatar
Lär inte vara många S eller MP-sympatisörer dom kommer hänga ut, det blundar man för.. AB fortsätter med SD-hatet.
Citera
2015-02-10, 06:49
Medlem
Public Enemys avatar
Borde inte hela denna grejjen med att outa personer i syfte att skapa ringaktning falla under brottsbalkens "ärekränkning"?
Dvs alla som blir uthängda borde kunna stämma aftonbladet och få ersättning.
Citera
2015-02-10, 06:52
Medlem
Europes avatar
Nu tror jag inte ett skvatt på att man har folks identiteter, förutom de vars identiteter som går att klura ut genom vad de har skrivit här på Flashback. Men det vore nästan intressant om de nu skulle ha det. Jag undrar om det inte blir ett solklart fall av att skjuta sig i foten. Dels för att det kan komma en motreaktion, men även för att det kommer att se bra ut just nu när den svenska bristen på demokrati, yttrandefrihet och på samhällsdebatt allt oftare diskuteras i grannländerna, förutom att det som i Sverige endast är (var) någorlunda tryggt att skriva anonymt avhandlas helt öppet i många länders mainstreammedia. Frågan är också hur många som då ska registreras av åsiktsregistrerarna? Hur många har man redan registrerade med omfattande personlig information i dessa förtryckarorganisationer som är kopplade till våldsbrottslingar, politiska extremister och den svenska regimen och dess etablissemang? Finns det en övre gräns för hur många svenskar som man är beredda att åsiktsregistrera och kartlägga? Hundratusen svenskar? En miljon svenskar? En betydande del av hela befolkningen?

T.ex. är det helt godtyckligt vad som är "hets mot folkgrupp" i Sverige, så kommer man anmäla alla som har skrivit något kritiskt om svenska regimens politik, ifrågasatt de offentliga lögnerna, kritiserat islam eller mer objektivt faktiskt skrivit något rasistiskt? Redan tusentals skämt i humorsektionen på forumet har lett till åtal och dom för hets mot folkgrupp när folk har skrivit något av dem på t.ex. sin fejsboksida. Det skulle bli väldigt intressant om hundratals, tusentals eller tiotusentals svenskar blev anmälda för yttrande- eller åsiktsbrott i dagsläget. Jag skulle väldigt spänt vänta på omvärldens reaktion på det med tanke på tidigare diskussioner. Jag tror knappast att många av EU-länderna är på det klara med att man i Sverige har en omfattande åsiktsregistrering. Om alla dessa nu blev anmälda, skulle svenska staten även börja utreda och åtala allihop? Skulle man strunta i det, men fortsätta att åtala alla som skriver samma saker i övriga sociala medier, som t.ex. på fejsboken eller i kommentarsfält?
Citera
2015-02-10, 06:55
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligt.konto
Det är Piscatus kunder, alltså de som är användare av Piscatus tjänster och tillgång till dessa.
Låter som att registret är olagligt. Har de tillstånd ?

När Expressen gick ut förra gången och outade några "näthatare" lovade jag att inte läsa Expressen.

Nu kommer jag att säga detsamma om Aftonbladet.

Stasi skulle ha varit gröna av avund när de ser vad dagens teknik gör möjligt.

Själv har jag vid diskussionerna efter valet outat mina sympatier och faktum är att klimatet på jobbet har blivit bättre...de flesta vet att Sd har rätt i sin kritik gentemot den förda invandringspolitiken.

Aftonpressen kämpar med näbbar och klor. De förlorar läsare med rasande fart.

När de tar till sådana här olagliga metoder så stärker det mig enbart. De har inget att komma med mer än fula skrämsel metoder.

Att kalla alla Flashbackare för rasister borde vara åtalbart om allas lika värde skulle gälla.

Men nu är systemet förvridet i Sverige.

Som annan postare föreslog så gör sig Aftonblaskan sig skyldig till Ärekränkning...!?....

Det är bara att komma...
Senast redigerad av zorze 2015-02-10 kl. 07:02.
Citera
2015-02-10, 07:02
Medlem
Det är ganska enkelt egentligen, det som är olagligt i verkligheten är olagligt på nätet också. Har man inte hetsat mot folkgrupp, fört olaga hot m.m, så har man inget att vara rädd för.

Naturligtvis ska alla få ha en åsikt, men inom lagens ramar. Så att Aftonbladet avslöjar de som brutit mot lagar som gäller i Sverige är inga problem för mig. Men det gäller ju i båda riktningar oavsett man är rasit, militant jihadist eller vad det kan vara. Bryt inte mot lagarna så finns ju inget vara rädd för.
Citera
2015-02-10, 07:03
Medlem
Jag tycker det mest intressanta i detta är att man låtit läkaren vara anonym. Så var det varken i troll jägarna eller i expressens uthängning. De tycks inte veta vad de ska göra över att PK är icke-PK på flashback. Ännu en desperatvinsats för att få folk att börja censurera sig själva.
Citera
2015-02-10, 07:04
Medlem
Citat:
Det ar faktiskt inte sa illa att sta for vad man tycker.

Som Jezebel82 skriver så är det detta som är helt centralt i min värld. Jag skriver bara om sånt jag kan stå för privat också. Det måste vara ett helvete att leva ett dubbelliv. OT så är dessutom mina erfarenheter av folk från Etiopien helt andra än personer från grannen Somailia. Jag jobbar med en kille från Addis och han är en riktigt duktig kille. Dra inte alla afrikaner över en kam, det finns självklart kanonduktigt folk bland alla folkslag likväl som stolpskott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in