2015-02-09, 19:54
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Tror inte steget är långt ifrån till att de röjer någon identitet som förlorar allting. Barn, jobb, fru, pengar. Denna person känner hopplöshet och vill hämnas på dem som satte dit honom.
Han har ju som sagt inget att förlora.
Resten kan ni räkna ut själva.

Så här odlar man en Breivik. Jag betvivlar inte att Aftonbladet trånar efter ett sådant dåd i Sverige, då det skulle falla väl i hand med deras politiska propaganda. Frågan är väl om skrattet fastnar i halsen när bomben som detonerar är placerad i en skåpbil på Västra Järnvägsgatan 21.
Citera
2015-02-09, 19:55
Avslutad
RG bryr sig plötsligt om lagöverträdelser, ironi:

Researchgruppen
‏@Researchgruppen
Aftonbladet beskriver också hur Flashback trots mängder av inlägg som bryter mot svensk lagstiftning kan undgå denna. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20236955.ab
Citera
Medlem
Det är väl naturligtvis helt förkastligt att hänga ut rasistläkaren, som researchgruppen gör. Läkaren borde ha rätt att anonymt skriva av sig lite ilska över rådande invandringspolitik eller något annat ämne som berör. Vad researchgruppen inte förstår är att de kan ändå inte kontrollera folks tankar, han lär tänka samma tankar även utan FB.
Citera
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Patetisk inlägg. Yttrandefrihet innebär inte kränkningar, hot och förtal. I så fall kan du stoppa upp yttrandefriheten i röven.

är du kebab eller?
klart som fan det för, yttrandefriheten är att yttra sig fritt

vet vem som inte gillade yttrandefriheten och hade tidningar skriva hans propaganda?
just det din kompis Adolf Hitler

Citat:
Ursprungligen postat av kukfittaballesnopp
Fan va bra gjort av aftonbladet. Ska man skriva skit på flashback ska man kunna stå för sina åsikter. Jag kan till och med respektera en nazistinavel om han IRL vågar uttrycka sina åsikter ansikte mot ansikte. Men patetiska fjollor som gömmer sig bakom datorskärmen och hatar allt och alla men är som små tysta möss IRL har jag ingen som helst sympati för.

varför, när du skapade ditt konto så använde du inte ditt riktiga namn och en bild på dig själv då ?
exakt sluta hyckla
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ni som köper aftonbladets retorik om "näthat", är ni hjärndöda? Skit i vad den där skittidningen skriver om.. Det är totalt ointressant. En politisk vänstervriden skräptidning med egen agenda är inget att bry sig om. Skratta istället åt dem. De är desperata och inget annat.

Okej vad är det då om inte näthat?
Citera
2015-02-09, 19:57
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så vitt jag vet är det bara ett brott mot tystnadsplikten om uppgifterna som delges kan knytas till en viss person, men jag är ingen jurist och kan ha fel.
Helt riktigt. Du får berätta vad dina patienter gör, så länge man inte kan identifiera patienten i fråga.

Man får säga "en patient kom in idag och hade ont i magen."

Men man får inte säga "Karl Andersson kom in idag och hade ont i magen."
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blazrrboz
Jag missar inte poängen, men Flashback kan inte tillförsäkra halva Sverige anonymitet om man inte tar till de försiktighetsåtgärderna som faktiskt krävs själv. Registrera inte ett konto med din riktiga mail är ett steg, det andra är att inte försöka outa sig själv.

Media har aldrig stått på medborgarnas sida, vem försöker du att lura? Det har alltid använts på ett eller annat sätt att skapa opinion eller styra vad folk ska tycka och tänka, ett medel för staten och dess intressen.

Jag missförstod ditt förra inlägg. Ber om ursäkt för det. Du tänker tvärtom ungefär detsamma som jag själv.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Att folk skall ha så förbannat svårt att följa befintligt LAG när dom skriver inlägg.
Den här läkaren diskuterade ju sina patienter på Flashback.
Sekretesslagen och förtalslagen är jättegamla lagar. Det bör kunna gå att utttycka
sina åsikter utan att bryta mot gällande svenska lagstifning.

Din dumme jävel!
Hur många trådar av typen fråga sjuksköterskan / barnmorskan / målaren osv osv finns det inte?

Detta handlar om åsikter, inte om lagar.
Citera
2015-02-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Att folk skall ha så förbannat svårt att följa befintligt LAG när dom skriver inlägg.
Den här läkaren diskuterade ju sina patienter på Flashback.
Sekretesslagen och förtalslagen är jättegamla lagar. Det bör kunna gå att utttycka
sina åsikter utan att bryta mot gällande svenska lagstifning.

Håller med just nu sitter hens läkaren online på flashback och så fan att hen slutade skriva år 2013 såvida hen inte fått sitt konto kapat.
Citera
2015-02-09, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ni som köper aftonbladets retorik om "näthat", är ni hjärndöda? Skit i vad den där skittidningen skriver om.. Det är totalt ointressant. En politisk vänstervriden skräptidning med egen agenda är inget att bry sig om. Skratta istället åt dem. De är desperata och inget annat.

Sveriges största tidning - inget att bry sig om?
Citera
2015-02-09, 19:59
Avslutad
var plus medlem på AF innan nu blir det bojkott för min del . där gick gränsen
Citera
2015-02-09, 20:00
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flink33
Okej vad är det då om inte näthat?

Aftonbladet har alltid sparkat nedåt, till skillnad från Charlie Hebdo exempelvis. Om aftonhorans förtroende var lågt innan attacken i Paris, så har den efteråt visat sig vara totalt ryggradslös. De stod aldrig upp för yttrandefriheten, till och med expressen var bättre! Det säger allt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in