2015-02-09, 20:00
Medlem
DIdes avatar
Att aftonbladet får göra detta i fred är enbart för att gemene man inte vill ta striden offentligt och bli dragen genom pressens demoniska mangel. Det blir i princip straffrihet för tidningar att göra detta då pressetiska rådet inte lägger ens en avklippt tånagel emellan.

Aftonbladet åkte nu till sist helt och hållet ur min läslista.

Jan Helin kan läggast till den växande skara fascister som lavinartat ökar i sverige. Otroligt nog pekar,de ofta på ett hundratal knas till nazister som ursäkt till sitt eget mycket värre beteende.

Någon som redan finns i det offentliga ljuset måste ta striden mot dessa fascistideologer. Någon klarar att ta smällen eller som redan faktiskt har sin inkomst p g a att de är mot pkister och regeringskoalitionen.

Vi andra kan bara se på, lida och planera för flytt.

Je suis Hebdo my @ss!
Citera
2015-02-09, 20:01
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Nej detta är inte ok på något sätt. Jag sympatiserar fullt ut med Expressens och Researchgruppens uppfattning att vi måste komma tillrätta med det högerextrema näthatet, men den väg de val är inte bra. Risken är att fel personer blir uthängda eller att debatten i seriösare forum hämmas av rädsla för att någon/några (t ex högerextremister) får tag i uppgifter om personerna och hänger ut dem.

Det vore bättre om flashback kunde sänka gränsen för vilka meddelanden som tas bort och när användare stängs av, t ex rasistiskt hat. Jag står naturligtvis för allt jag skrivit, men det betyder inte att jag vill att mina meningsmotståndare (aggressiva högerextremister som skriver en massa skit till mig) ska få veta vem jag är. Om Researchgruppen kan få tag i uppgifterna kan även andra det, och om en stor kvällstidning anser metoden legitim så gör sannolikt snart även andra det.
Citera
Medlem
XRAHs avatar
Massmedias hyckleri når nya höjder. Oisin sitter och hyperventilerar av tillfredsställelse i detta nu.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Helt riktigt. Du får berätta vad dina patienter gör, så länge man inte kan identifiera patienten i fråga.

Man får säga "en patient kom in idag och hade ont i magen."

Men man får inte säga "Karl Andersson kom in idag och hade ont i magen."

Misstänkte att det låg till på det sättet, och tur är väl det för annars hade vi förmodligen inte haft en aning om vad läkare faktiskt sysslade med.

Med det sagt ska väl tilläggas att jag inte har en aning om hur detaljerade den här "flashbackläkarens" inlägg var.
Citera
2015-02-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flink33
Okej vad är det då om inte näthat?

Definiera näthat för mig först. Vart går gränsen? Vad är viktigast att ta tillvara på, aftonbladets vänsterinriktade kulturmarxistiska gräns för vad som är ok att säga med allmän uthängning som följd eller yttrandefriheten vi har här? Tänk nu noga efter innan du svarar.
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Unvisit-länk för alla oss som inte vill stödja skräpmedia:
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20270343.ab

Ja, vad ska man säga? Det är förfärligt att man inte ska få uttrycka sina åsikter anonymt utan att vänsterpöbeln ska förstöra ens liv.

Tror dock att läkaren i fråga inte har så mycket att oroa sig över, eftersom Aftonbladet uppenbarligen inte vågar publicera hans identitet. Hade de gjort det hade det väl förhoppningsvis blivit en cirkus på allvar när alla begriper att Aftonbladet och Researchgruppen är hat-organisationer mot oliktänkande.

Ja journalister som granskar politker och läkare och dyl med "rätt" åsikter för dig är förkastligt och inget "din" sida hade gjort.

Dubbelmoralen duggar tätt idag..
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Nej detta är inte ok på något sätt. Jag sympatiserar fullt ut med Expressen och Researchgruppens uppfattning att vi måste komma tillrätta med det högerextrema näthatet, men den väg de val är inte bra. Risken är att fel personer blir uthängda eller att debatten i seriösare forum hämmas av rädsla för att någon/några (t ex högerextremister) får tag i uppgifter om personerna och hänger ut dem.

Det vore bättre om flashback kunde sänka gränsen för vilka meddelanden som tas bort och när användare stängs av, t ex rasistiskt hat. Jag står naturligtvis för allt jag skrivit, men det betyder inte att jag vill att mina meningsmotståndare (aggressiva högerextremister som skriver en massa skit till mig) ska få veta vem jag är. Om Researchgruppen han få tag i uppgifterna kan även andra det, och om några anser metoden legitim gör sannolikt även andra det.

Bara det _högerextrema_ näthatet?
Citera
2015-02-09, 20:04
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
RG bryr sig plötsligt om lagöverträdelser, ironi:

Researchgruppen
‏@Researchgruppen
Aftonbladet beskriver också hur Flashback trots mängder av inlägg som bryter mot svensk lagstiftning kan undgå denna. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20236955.ab

Det är ju inget som bevisar att RG har begått något brott för att få fram Diskus och Flashback databasen som dom påstår sig ha..
Citera
Medlem
Sorgligt att det sitter användare i tråden och argumenterar för att detta är bra.

Tråden är en enda stor sockerbit och kackerlackorna kryper ut från under kylen för att festa.
Citera
Medlem
Jag vill uppmana läkaren att uttala sig, i den här tråden eller i någon annan! För jag misstänker att han sitter och läser i detta nu. Kan du inte berätta vad som hände?
Citera
2015-02-09, 20:05
Medlem
Mellbergans avatar
Den stora frågan är ju hur Aftonbladet fick tag i dessa uppgifterna. Gjorde de upp en profil av vem läkaren var utifrån de inlägg han skrivit? Eller var det genom någon form av databasintrång på Flashback?

I fall det skulle visa sig vara det sistnämnda alternativet skulle detta vara mycket skrämmande. Framförallt ett intrång och ett påverkande på yttrandefriheten för samtliga flashback användare med en posthistorik.
Senast redigerad av Mellbergan 2015-02-09 kl. 20:10.
Citera
2015-02-09, 20:06
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XRAH
Massmedias hyckleri når nya höjder. Oisin sitter och hyperventilerar av tillfredsställelse i detta nu.

Nej det tror jag inte. Han är enligt min uppfattning saklig, balanserad och står för vissa viktiga principer. Han kan se längre och problematisera det som för stunden tycks drabba näthatare som egentligen förtjänar att själva bli uthängda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in