2015-02-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Jep, även den försvunne Jere från gårdsten ska ha varit med. Men vad jag vet åtnjuter både Naser och HA ömsesidigt samarbete så jag är lite tveksam på rödvita gärningsmän. Om inte Jere och flera andra närvarande sålts av albanerna då vill säga, i den världen är exempel få (ingen?) att lita på...
Inte ett helt omöjligt scenario. Finns lite andra teorier också. Jag tror inte dom rödvita vågar hämnas såhär utan att det e godkänt. Tror varken ha eller naser ligger bakom.
Citera
2015-02-09, 14:32
Medlem
Sen hämnas man inte en misshandel med att skjuta två i huvudet.
Citera
2015-02-09, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Sen hämnas man inte en misshandel med att skjuta två i huvudet.
Jodå. Det kan hända men ingen av dom skjutna va med vid misshandeln om jag fattat rätt.
Citera
2015-02-09, 14:40
Medlem
Min Gissning
Då jag inte känner de inblandade och inte vet så mycket om fallet så finns det ändå saker som ger mig fog för att spekulera lite.
1. Som det verkar satt BO1 o BO2 i en bil som besköts av en från gatan som de innan hamnat i ordväxling med.
2. Personerna har Gängkoppling
3. De skall finnas i periferin eller mitt i ett gäng som varit inblandat i flera bråk, hämnd?

Jag kan säga direkt att för mig råder inget tvivel om att detta inte är ett planerat dåd utan uppstått i en otäckt situation.
Kanske åkte BO1 o BO2 runt i sina hoods och såg en som de haft problem med innan, kanske blåsning, golning, fiende av annan anledning osv.
De börjar skrika på honom, ifrån bilen, kanske planerade att stanna och ta tag i killen (om han var ensam vet vi ju inte?)
I rent presumtivt självförsvar skjuter GM rätt in i bilen innan de hinner ut, för är BO1 o BO2 beväpnade så är det mycket lättare att vinna om man tar dem medans de sitter i bilen.
Troligen sprang GM direkt från platsen efter att ha skjutit några skott då BO till och med hann gå in på macken (om det nu var han?).
Mycket svårt att gissa vem GM är då det kan vara vem som helst egentligen och speciellt då det inte är ett bokat möte eller planerat från början.
Platsen talar för att mötet var helt oplanerat, dessutom att BO inte ens hann ur bilen utan den blev beskjuten på gatan.

Polisen kommer endast att reda ut detta om GM lämnat spår på platsen, BO kommer att vakna och kan prata (eller om det fanns en 3je med i bilen), annars är Polisen tvungna att förlita sig på GM kompisar som vet att han befann sig där, kanske på väg från en tjej, fest eller annat möte.
Har Polisen tur hade GM en mobiltelefon som använts i området, speciellt direkt efter dådet där han ringt om upphämtning eller liknande.
Möjligen bor GM i närområdet och har kunnat ta sig hem utan att någon märkt något, ingen bil eller övrig dokumentation.
DNA o fingeravtryck är nog att hoppas på för mycket, likaså vapnet.

Summa sumarium.
GM är en som har problem med detta gäng eller dessa killar, kanske själv från ett gäng.
Glöm alla gäng och hämnd där man legat och lurpassat vid bensinstationen, det finns inte ens på film. Då skulle man legat utanför bostaden och ta dem när de parkerat bilen istället.

På sin höjd kan jag sträcka mig till att de kanske bestämt möte med denna killen (GM) för att köpa knark, fått knarket och blivit lurade (enligt dem själva) kört fram till säljaren som i rädsla skjuter dem. Ordväxlingen kan då ha rört mängd, kvalité eller liknande. Inget troligt scenario men skall inte uteslutas. Då har första mötesplatsen varit någon annanstans i närheten.

Det kan också vara så enkelt att GM gick på röd gubbe och gjorde nån gest mot BO bilen, det föranledde gap o skrik med hot, och då sköt GM rätt in i bilen och stack.

F.ö är det nog stor risk att båda BO dör eller blir helt sallad.
Tyvärr en framtid som många fler kommer att drabbas av, men allmänheten skall inte klaga för mycket, det är till 99% såna som själva är inblandade i liknande verksamhet som blir offer.

Jag återkommer när vi har mer info :-)
Citera
2015-02-09, 14:50
Medlem
FyrTjugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Att inte begå brott är det minsta man kan göra om man inte bidrar till samhället.

Absolut, känns dock som att det inte finns ett enda brott någon här inne kan referera eller koppla till något av brottsoffren. Förutom att dom umgicks i kriminella kretsar, men det gör en inte kriminell.. Eftersom ni målar upp dessa killar som public enemy no. 1 så hade jag gärna velat ha lite fakta på vad det är för grova handlingar dessa killar gjort sig skyldiga till?
Citera
2015-02-09, 14:51
Medlem
FyrTjugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Även om han är offer så är han fortfarande kriminell.

Vad gör han då? Säljer droger? Överlever på små inbrott? Värdetransporter?

Nått får ni ändå ha och komma med när ni kan sitta o kasta skit över en människa ni inte känner som antagligen ligger på sin dödsbädd..
Citera
2015-02-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyrTjugo

Nått får ni ändå ha och komma med när ni kan sitta o kasta skit över en människa ni inte känner som antagligen ligger på sin dödsbädd..

Småbrott & droger.
Citera
2015-02-09, 15:02
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Absolut, känns dock som att det inte finns ett enda brott någon här inne kan referera eller koppla till något av brottsoffren. Förutom att dom umgicks i kriminella kretsar, men det gör en inte kriminell.. Eftersom ni målar upp dessa killar som public enemy no. 1 så hade jag gärna velat ha lite fakta på vad det är för grova handlingar dessa killar gjort sig skyldiga till?

Även om det inte står att han hade begått ett brott, så är sannolikheten stor att han gjorde det. Men, jag kan ha fel. Men i varje fall har han en dålig omdöme vad gäller vänner.
Senast redigerad av AttCza 2015-02-09 kl. 15:05.
Citera
2015-02-09, 15:03
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Hur fan vet du hur gammal jag är? Så du tycker inte svenska staten skall hålla unga skjutna människor vid liv eller hur tänker du? Du borde klaga på människor som skjuter istället för OFFER... Äckliga människa.

Citat:

Citat:

Men ge dig nu. De är kända som gängkriminella av polisen sedan tidigare, det får du tolka hur du vill men jag tror inte pistolerna i Göteborg avfyrade sig själva. Jag säger inte att det är rätt åt dem, men jag säger att ger de sig in i leken får de leken tåla. Ta ansvar för sina handlingar, denna gång ett tragiskt ansvar att någon avlider.

Varför sitter du och försvarar dem? Hur fan tänker du när du pratar om att de är offer? För tillfället är de offer ja, men vad vet du om deras tidigare brott?

Du börjar låta som en jäkla fredsmäklare, jag förespråkar fred men jag är samtidigt realist.
Citera
2015-02-09, 15:17
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glennhenry
Men ge dig nu. De är kända som gängkriminella av polisen sedan tidigare, det får du tolka hur du vill men jag tror inte pistolerna i Göteborg avfyrade sig själva. Jag säger inte att det är rätt åt dem, men jag säger att ger de sig in i leken får de leken tåla. Ta ansvar för sina handlingar, denna gång ett tragiskt ansvar att någon avlider.

Varför sitter du och försvarar dem? Hur fan tänker du när du pratar om att de är offer? För tillfället är de offer ja, men vad vet du om deras tidigare brott?

Du börjar låta som en jäkla fredsmäklare, jag förespråkar fred men jag är samtidigt realist.

Fast är det verkligen polisen som gått ut med den infon eller är det någon journalist som varit litet "ivrig"? För jag kollar in tidningarna och borde inte standarden vara ett antal artiklar om gängkrig, litet skuggade bilder med "gängledare" osv osv redan hittat till förstasidan? Känns som om snacket om gäng avtagit rätt ordentligt.

Det enda vi vet just nu är att två personer blivit skjutna och är allvarligt skadade. Det bästa för alla vore om den/ de som gjort blir inlåsta så snart som möjligt... sedan får man hoppas att ingen dör
Citera
2015-02-09, 15:24
Medlem
plasticitets avatar
Det kanske bara vara meningen att döda en av personerna men råkade även träffa den andra då skotten kom väl från sidan.
Jag får en känsla att GM har förföljt dom för att hämnas.
Citera
2015-02-09, 15:42
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Jag får en känsla att GM har förföljt dom för att hämnas.

Nja, varför skulle de då "tjafsa" med varandra innan skotten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in