2015-02-09, 12:05
Medlem
CaptainKulings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Kalla det för vad det är.
Han är i så fall mer lojal mot gatans lag och gängens regelverk än mot samhällets regler.
Genom att inte vara polisen behjälplig vid grova brott innebär det samtidigt att man legitimerar och är en del av denna våldskultur och föredrar den personliga hämnden framför lagföring.

Dra ur sladden med andra ord...
Han kommer inte inlemma sig i samhället.
Förstår att anhöriga och närstående tycker annorlunda men för mig , som en random medborgare av samhället, som efter bästa förmåga försöker integrera med samhället (trots min beskärda del av motgångar och vedermödor ) och efterleva gemensamma regler, så är ju utgångspunkten given. Ställer man sig utanför så skall man vara utanför tills man själv tar första steget att komma in igen.

Mycket snack om en enda person här! Var det inte två som blev skjutna?
Vad vet tråden om den andra killen?
Vem är det? Var bor han, Vad har han gjort för att förtjäna detta?
Alla talar nämligen om att Oliver bara befann sig i bilen och i detta sammanhang, som vore det en slump och misstag
Då torde ju fokus ligga på den andre, i minst lika hög utsträckning, kan jag tycka...

För övrigt inte så svårt att få stopp på en bil. Bara trycka på knappen vid övergångsstället så slår det om...Märkligt att inte tidningarna lyckats reda ut om tjafset som föregick skjutningen, var med en person som befann sig där "till fots", eller om en annan bil eventuellt gled upp på insidan, rutor vevades ner och någon klev ur. och sköt...?

Kan bara hålla med, dra ur sladden så sparar samhället mycket pengar.
Citera
2015-02-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Kalla det för vad det är.
Han är i så fall mer lojal mot gatans lag och gängens regelverk än mot samhällets regler.
Genom att inte vara polisen behjälplig vid grova brott innebär det samtidigt att man legitimerar och är en del av denna våldskultur och föredrar den personliga hämnden framför lagföring.

Dra ur sladden med andra ord...
Han kommer inte inlemma sig i samhället.
Förstår att anhöriga och närstående tycker annorlunda men för mig , som en random medborgare av samhället, som efter bästa förmåga försöker integrera med samhället (trots min beskärda del av motgångar och vedermödor ) och efterleva gemensamma regler, så är ju utgångspunkten given. Ställer man sig utanför så skall man vara utanför tills man själv tar första steget att komma in igen.

Mycket snack om en enda person här! Var det inte två som blev skjutna?
Vad vet tråden om den andra killen?
Vem är det? Var bor han, Vad har han gjort för att förtjäna detta?
Alla talar nämligen om att Oliver bara befann sig i bilen och i detta sammanhang, som vore det en slump och misstag:whoco5
Då torde ju fokus ligga på den andre, i minst lika hög utsträckning, kan jag tycka...

För övrigt inte så svårt att få stopp på en bil. Bara trycka på knappen vid övergångsstället så slår det om...Märkligt att inte tidningarna lyckats reda ut om tjafset som föregick skjutningen, var med en person som befann sig där "till fots", eller om en annan bil eventuellt gled upp på insidan, rutor vevades ner och någon klev ur. och sköt...?

Ja,tyvärr kommer de två aldrig att föra samhällets utveckling framåt.
"Blodshämd" tillhör "stenåldern" eller underutvecklade "kulturer"
Inte Sverige år 2015
Citera
2015-02-09, 12:16
Medlem
väntaväntavänta? så om det har att röra sig om HA så antar jag att ni hade vittnat mot dom? för överlever dom så kommer dom bli skjutna igen ifall dom gör det... världen är inte så svartvit, och sen så ska man förvänta sig att bli skjuten bara för att man kör runt i en BMW som råkar ha en "tvivelaktig historia"?? nej ni vet inte ens vad det är för anledning som dom kör i den för... kanske såg dom en pedofil som försökte våldta en barn och körde efter och sen blev skjutna av denna pedofil...(det tror inte jag heller men ingen av oss vet)

hade dom varit så kriminella som ni gärna vill få dom så hade han som kunde springa in på macken haft ett eget vapen och skjutit tillbaks.
Citera
2015-02-09, 12:17
Bannlyst
Det blir minst sagt rörigt att hålla reda på alla skjutningar i Sverige nuförtiden, pangades det inte på där i Majorna för typ två veckor sedan också?
Citera
2015-02-09, 12:45
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicTags
nej man också vara en vanlig kille som har barndoms vänner som kan ta hand om GM och man vill hellre att det sker än att man ska behöva vittna mot en gängmedlem som sen bara kommer sitta några år och som inte kommer vara glad när han kommer ut sen...

Om alla skall hämnas tar det ju aldrig slut, dina barndomskompisar hämnas på gm som har barndomsvänner som hämnas igen osv osv..??

Det är ju därför vi har ett samhälle som tar hand om det här. Om du vet något kan du väl ringa in nåt tips, ingen behöver ju veta vem du är...
Citera
2015-02-09, 13:44
Medlem
VeganJans avatar
Inte läst allt men..

Hur vet man att skottlossningen ägde rum precis där bilen stod? Om BO kunde springa till macken skottskadad kan han väl ha kört bilen från en annan brottsplats också. Det enda vittne jag läst om är ju någon som hört att några bråkade på platsen "minuter" innan. Inga patroner hittade heller vad jag förstår.
Citera
2015-02-09, 13:52
Medlem
RED-DOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Jajamän, tack vare Flashback vet nu polisen och GP allt som har hänt och alla inblandade. Tacka gud för alla anonyma på Flashback.

Eller så gör de faktiskt sitt jobb och har koll på vad som händer i staden de jobbar i. Du har inte postat någon information som är hemligt eller som har endast tagits upp på Flashback.

Jag tänkte mer på att att informationen fanns här i tråden innan den kom upp på GP. Men det är kanske mer allmännna samband.
Senast redigerad av RED-DOG 2015-02-09 kl. 13:55.
Citera
2015-02-09, 14:05
Medlem
FyrTjugos avatar
Sorgligt att se folk vara så iskalla härinne.. Ni känner inte ens killen men ändå önskar ni livet ur honom och kallar honom för kriminellt patrask som inte bidrar till något i samhället.. Alla ni med den inställningen borde dra eran egna plugg och försvinna.. Killen va 20 år, hade livet framför sig, långt ifrån att vara yrkeskriminell.. Rannsaka er själva innan ni börjar önska livet ur andra.
Citera
2015-02-09, 14:10
Medlem
Necrobutchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RED-DOG
"Polisen var tidigt ute med att det kan röra sig om en uppgörelse mellan olika kriminella grupperingar. Den yngre av de två männen är släkt med en av flera personer med anknytning till ett så kallat territoriellt gäng med bas i Majorna som i april förra året attackerade och grovt misshandlade en man på en restaurang i centrala Göteborg. Den då misshandlade mannen hade anknytning till Hells Angels-miljön."

Läser polisen/GP flashback?

Vasastan?
Citera
2015-02-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeganJan
Inte läst allt men..

Hur vet man att skottlossningen ägde rum precis där bilen stod? Om BO kunde springa till macken skottskadad kan han väl ha kört bilen från en annan brottsplats också. Det enda vittne jag läst om är ju någon som hört att några bråkade på platsen "minuter" innan. Inga patroner hittade heller vad jag förstår.

Kan ju varit föraren som var kvar och passageraren som sprang till shell? Hylsproblemet löste väl Mangs med nån mojäng som helt enkelt fångade dom när dom flög ur?
Citera
2015-02-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Vasastan?

Jep, även den försvunne Jere från gårdsten ska ha varit med. Men vad jag vet åtnjuter både Naser och HA ömsesidigt samarbete så jag är lite tveksam på rödvita gärningsmän. Om inte Jere och flera andra närvarande sålts av albanerna då vill säga, i den världen är exemplariskt få (ingen?) att lita på...
Citera
2015-02-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyrTjugo
Sorgligt att se folk vara så iskalla härinne.. Ni känner inte ens killen men ändå önskar ni livet ur honom och kallar honom för kriminellt patrask som inte bidrar till något i samhället.. Alla ni med den inställningen borde dra eran egna plugg och försvinna.. Killen va 20 år, hade livet framför sig, långt ifrån att vara yrkeskriminell.. Rannsaka er själva innan ni börjar önska livet ur andra.

Han är kriminell och kostar samhället pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in