Citat:
Kalla det för vad det är.
Han är i så fall mer lojal mot gatans lag och gängens regelverk än mot samhällets regler.
Genom att inte vara polisen behjälplig vid grova brott innebär det samtidigt att man legitimerar och är en del av denna våldskultur och föredrar den personliga hämnden framför lagföring.
Dra ur sladden med andra ord...
Han kommer inte inlemma sig i samhället.
Förstår att anhöriga och närstående tycker annorlunda
men för mig , som en random medborgare av samhället, som efter bästa förmåga försöker integrera med samhället (trots min beskärda del av motgångar och vedermödor ) och efterleva gemensamma regler, så är ju utgångspunkten given. Ställer man sig utanför så skall man vara utanför tills man själv tar första steget att komma in igen.
Mycket snack om en enda person här! Var det inte två som blev skjutna?
Vad vet tråden om den andra killen?
Vem är det? Var bor han, Vad har han gjort för att förtjäna detta?
Alla talar nämligen om att Oliver bara befann sig i bilen och i detta sammanhang, som vore det en slump och misstag
Då torde ju fokus ligga på den andre, i minst lika hög utsträckning, kan jag tycka...
För övrigt inte så svårt att få stopp på en bil. Bara trycka på knappen vid övergångsstället så slår det om...Märkligt att inte tidningarna lyckats reda ut om tjafset som föregick skjutningen, var med en person som befann sig där "till fots", eller om en annan bil eventuellt gled upp på insidan, rutor vevades ner och någon klev ur. och sköt...?
Han är i så fall mer lojal mot gatans lag och gängens regelverk än mot samhällets regler.
Genom att inte vara polisen behjälplig vid grova brott innebär det samtidigt att man legitimerar och är en del av denna våldskultur och föredrar den personliga hämnden framför lagföring.
Dra ur sladden med andra ord...
Han kommer inte inlemma sig i samhället.
Förstår att anhöriga och närstående tycker annorlunda
men för mig , som en random medborgare av samhället, som efter bästa förmåga försöker integrera med samhället (trots min beskärda del av motgångar och vedermödor ) och efterleva gemensamma regler, så är ju utgångspunkten given. Ställer man sig utanför så skall man vara utanför tills man själv tar första steget att komma in igen.Mycket snack om en enda person här! Var det inte två som blev skjutna?
Vad vet tråden om den andra killen?
Vem är det? Var bor han, Vad har han gjort för att förtjäna detta?
Alla talar nämligen om att Oliver bara befann sig i bilen och i detta sammanhang, som vore det en slump och misstag
Då torde ju fokus ligga på den andre, i minst lika hög utsträckning, kan jag tycka...
För övrigt inte så svårt att få stopp på en bil. Bara trycka på knappen vid övergångsstället så slår det om...Märkligt att inte tidningarna lyckats reda ut om tjafset som föregick skjutningen, var med en person som befann sig där "till fots", eller om en annan bil eventuellt gled upp på insidan, rutor vevades ner och någon klev ur. och sköt...?
Kan bara hålla med, dra ur sladden så sparar samhället mycket pengar.