Det gör den! Lev fan livet innan livet lever fan med dig!
Jag tror det var under Briay May och Roger Taylors första publika intervju efter Freddie Mercurys död då de var på en talkshow / nyhetsmorgon av något slag. När de haft sin intervju gick någon trollkarl eller något upp (en äldre man som är helt okänd för mig). Han fick frågan om vad han har för koppling till Queen. Svaret blev intetsägande och nästan otrevligt.
Många år efter säger Roger Taylor ".... what a dick" om honom. Haha.
Funderar på att se Queen+Adam Lambert i vinter. Men alltså, då åker jag själv. Vill inte åka till Herning i Danmark. Berlin känns mycket roligare. Prag och Krakow låter också intressant.
Det får ju också vara ganska ekonomiskt då biljetten för konserten kostar en del...
Är det någon mer som också har tankar att åka ner till kontinenten? Annars går jag vidare till Queens internationella forum.
Live At The Rainbow '74 har inhandlats. Deluxe-versionen med både spelningen ifrån Mars och November!
En konsert ifrån Mars 1974 och den sammansättning av November 19-20. Mitt första intryck är att sammansättningen ifrån November är den bättre konserten. Den låter lite allmänt bättre, bandet känns mer på G, Freddies mellansnack är mer underhållande och låtlistan är bättre.
Får se om konserten ifrån Mars växer på mig, men den gav ett ganska blekt intryck faktiskt. Dock är det är det kul att höra ifrån en annan era än mitten av 80-talet. Queen är fantastiska live, men många andra DVD/CD's känns lite "samma-samma" och det är uppfriskande med något annat.
Och recensionerna låter riktigt lovande. Funderar själv på att dra till Berlin. Och det är en underbar setlist. Enligt recensionen så är konserten minst två timmar och då var inte ens The Show Must Go On med i går...
Det är klart att ingen kan ersätta Freddie osv. Men Adam Lambert gör det fantastiskt bra och har en sjukt bra röst. Tycka vad man vill, men den här uppsättningen känns mer rättvist åt Queen än med Paul Rodgers... Nja, jag tror faktiskt att Freddie Mercury till och med skulle vara nöjd och imponerad... Kul med så många 70-talslåtar också.
Setlist:
One Vision
I Want It All
Another One Bites The Dust
Fat Bottomed Girls
Lap Of The Gods
Seven Seas Of Rhye
Killer Queen
Don't Stop Me Now
Somebody To Love
Love Of My Life
'39
A Kind Of Magic
Drum Battle
Under Pressure
Save Me
Who Wants To Live Forever
Guitar Solo
Tie Your Mother Down
I Want To Break Free
Radio Ga Ga
Bohemian Rhapsody
---
Stone Cold Crazy
Crazy Little Thing Called Love
We Will Rock You
We Are The Champions
God Save The Queen
Såg konserten i Berlin i onsdags och det var fanimej över förväntan. Åkte mest dit för att få en sista glimt av Brian May och Roger Taylor, som väl kanske inte turnerar så mycket till heller. Och för att jag inte fick chansen att se de senaste de turnerade med Freddie för 29 år sedan.
Adam Lambert gjorde en grym insats och försökte inte på något sätt att vara Freddie. Han var sig själv, men var kung på att få igång publik och sjunga. The Show Must Go On och Who Wants To Live Forever - får ännu rysningar.
Brian May skrek ut, till skillnad mot när de turnerade med Paul Rodgers för tio år sedan i Globen: "Hey guys, what do you think about our NEW MAN?!"
De har verkligen hittat den som kan sjunga även de svåra gemen och inte bara de rockiga.
Setlisten:
One Vision
Stone Cold Crazy
Another One Bites the Dust
Fat Bottomed Girls
In the Lap of the Gods... Revisited
Seven Seas of Rhye
Killer Queen
I Want to Break Free
Somebody to Love
Love of My Life - kort version Brian May på sång med Freddie på storskärm
'39 - Brian May
A Kind of Magic - Roger Taylor sång
Bass Solo
Drum Battle - Roger Taylor vs sonen Rufus Taylor
Under Pressure
Save Me
Who Wants to Live Forever
Last Horizon - Brian May
Brighton Rock Solo - Brian May
Tie Your Mother Down
Vocal Solo/All Your Love Tonight - Publiken sjöng efter Adam Lambert
I Want It All
Radio Ga Ga
Crazy Little Thing Called Love
The Show Must Go On
Bohemian Rhapsody
-----------------------
We Will Rock You
We Are The Champions
God Save the Queen
Låtarna kom från dessa album:
0 Queen I (1973): -.
1 Queen II (1974): Seven Seas of Rhye
4 Sheer Heart Attack (1974): Brighton Rock Solo, In the Lap of the Gods...Revisited, Killer Queen, Stone Cold Crazy
4 A Night at the Opera (1975): '39, Love of My Life, Bohemian Rhapsody, God Save the Queen
2 A Day at the Races (1976): Tie Your Mother Down, Somebody to Love
2 News of the World (1977): We Will Rock You, We Are the Champions
1 Jazz (1978): Fat Bottomed Girls.
3 The Game (1980): Another One Bites the Dust, Crazy Little Thing Called Love, Save Me.
1 Hot Space (1982): Under Pressure.
2 The Works (1984): Radio Ga Ga, I Want to Break Free.
3 A Kind of Magic (1986): One Vision, A Kind of Magic, Who Wants to Live Forever
1 The Miracle (1989): I Want It All.
1 Innuendo (1991): The Show Must Go On.
Brian Mays Last Horizon från hans soloplatta Back to the Light 1992.