2015-02-03, 21:57
Medlem
Sofia blir en utmärkt prinsessa.
Jag tycker ni har oerhörda krav på en kvinna som
skall gifta sig in i kungahuset.
Samma krav som man har på en oskuld i Irak...
Instängd, bevakad och okysst tills giftemål.
Åk ned till IS med era medeltida åsikter.
Citera
2015-02-03, 23:31
Medlem
"Oerhörda krav" Inte många killar som vill ha sin flickvän exponerad naken på nätet och inte många som skulle vilja ha en utvikningsbrud som svärdotter. Porrsessan Sofia kommer att skämma ut Sverige och hon kommer alltid att ha kvar sin stämpel som billig och bilderna kommer alltid att finnas kvar på för allmän beskådan på nätet. Beträffande framtida jobb så lär hon knappast " jobba" mer än hon gjort tidigare i livet. Hennes största ambition verkar ha varit att knipa CP och sen glida fram på en räkmacka
Citera
2015-02-03, 23:47
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Jag tycker ni har oerhörda krav på en kvinna som
skall gifta sig in i kungahuset.
Samma krav som man har på en oskuld i Irak...
Instängd, bevakad och okysst tills giftemål.
Åk ned till IS med era medeltida åsikter.

Vad har du för agenda då?

Det är många familjer där Hellqvist inte varit välkommen, familjer som inte är det minsta kungliga. Porrbilder, snusktv och hångel med Jenna Jameson skapar just inte någon svärmorsdröm. Att sen försöka snygga upp sitt solkiga CV med lite välgörenhet och annat passande, tja... Speciellt ärligt är det inte.

Dessutom är hon imo ganska ful.
Citera
2015-02-05, 22:42
Medlem
Det är ju förbryllande när Sofia-anhängarna påstår att det inte är något fel överhuvudtaget på Sofias CV. samtidigt som hovet gör allt i sin makt för att avlägsna allt snuskmaterial som finns på henne!
Och varför, kan man undra, om nu det är så att man inte bör ställa krav på en kvinna som ska vara representant för Sverige. Känner flera stycken som absolut INTE vill bli representerade av henne!
Citera
2015-02-06, 14:42
Medlem
Vad man kan hoppas på är att Utviket gör en "Jonas Bergström" så att hela spektaklet blir inställt. Alla vettiga människor skulle dra en lättnadens suck , Gaffeln skulle vara ledsen ett tag men skulle så småningom slicka såren och träffa en vanlig tjej utan massa skit i bagaget. Inte minst kungafamiljen skulle jubla för även om man håller en glad och enad front utåt kan detta inte vara kul. Det vore det iaf inte för en "vanlig" familj.
Citera
2015-02-08, 12:14
Medlem
Jag förstår inte hur man kan sitta och glo på ett program som Paradise Hotel men det är en annan diskussion. Min fråga är vad gjorde den här tjejen i det programmet? Låg hon med nån kille offentligt eller så?
Citera
2015-02-08, 12:51
Medlem
Ratads avatar
Tycker naziklanen Sommerlath ska välkomna sin dokusåpe-tjej och jag är personligen helt okej med att vår knugafamilj blir helt WT. Om de kan slöddra ner alla slott och bostäder så varje årsprogram om knugafamiljen blir som en episod med Tobbe och Mårran skulle jag bli rojalist. För mina skattepengar ska jag fan få lite förnöjelse.
Citera
2015-02-08, 13:51
Medlem
kanelipullas avatar
Där ser man.. en till som sålt sin själ till Djävulen.
Och det andra.. i videon längst ner i artikeln.. där dom sitter på trappan och pratar om hur Drottningen tog emot henne med öppna armar och när man ser hur falskt båda sitter och ler i intervjun. Så vet man att det hela stinker BULLSHIT från långt håll!!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article20282305.ab
Citera
2015-02-08, 14:18
Medlem
e-v-a-ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Där ser man.. en till som sålt sin själ till Djävulen.
Och det andra.. i videon längst ner i artikeln.. där dom sitter på trappan och pratar om hur Drottningen tog emot henne med öppna armar och när man ser hur falskt båda sitter och ler i intervjun. Så vet man att det hela stinker BULLSHIT från långt håll!!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article20282305.ab

ja, inte blir man förvånad, då kan man lägga groupie till utvikets CV och det var ju på Hultfreds som snuskgubben Lennart M. Sjöberg hittade utviket, en tjej som var beredd att ta av sig kläderna, sådana gubbar kan lukta sig till sånt, men när utviket sen lyckats slå klorna i vår klentänkte prins, då blev det andra tongångar,

http://lennartmsjoberg.blogg.se/2010/july/ljuvliga-sofia.html

http://lennartmsjoberg.blogg.se/2011/march/vill-offentligen-be-om-ursakt.html#trackback

”en vacker stämma med klass”, vilket fjäsk, hoppades han på att få bli hovfotograf eller vad?
Citera
2015-02-08, 23:30
Medlem
Wandras avatar
Här var hon ju snygg, not!

Att bröna var opererade visste man ju, men nu ser man att det är mer än så. T.ex. potatisnäsan.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20282266/191/normal/ad0dcb75b71d0/oka-sof.jpg
Citera
2015-02-09, 00:10
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-v-a-s
ja, inte blir man förvånad, då kan man lägga groupie till utvikets CV och det var ju på Hultfreds som snuskgubben Lennart M. Sjöberg hittade utviket, en tjej som var beredd att ta av sig kläderna, sådana gubbar kan lukta sig till sånt, men när utviket sen lyckats slå klorna i vår klentänkte prins, då blev det andra tongångar,

http://lennartmsjoberg.blogg.se/2010/july/ljuvliga-sofia.html

http://lennartmsjoberg.blogg.se/2011/march/vill-offentligen-be-om-ursakt.html#trackback

”en vacker stämma med klass”, vilket fjäsk, hoppades han på att få bli hovfotograf eller vad?

Jag tycker det osar en hel del unken moralism i de utvik Utviket varit med i. Nu är pappa Knugen och mamma Jokern precis som alla andra, med en något svagbegåvad son som släpat hem en för en del "opassande" förflutet. Att det inte duger för något "fint" som Knugahuset, vilket jag inte kan se som något annat än förtäkt fjäsk för institutionen.

Personligen har jag väldigt svårt för att det inte skulle duga. För om jag nu ska ge Knugen och hovet någon sorts eloge är det för att de just tycker att det faktiskt går an. Döremot finner jag fotografens uttalande:
"Har nu tagit bort de bilder som är opassande en dam i hennes ställning och vill samtidigt be offentligt om ursäkt för att jag inte själv tidigare tog initiativet.
Jag har en väldig respekt för Sofia och ser upp till henne och vad hon åstadkommit trots beklagliga val i sin ungdom.
Jag vill INTE vara ett av dom!
Lycka till i framtiden Sofia!"

Så de tjejer som inte lyckas snärja någon knuglig eller dylikt saknar alltså "klass"? De får alltså stå ut med att ha sina utvik kvar på snuskfotografens sidor?
Citera
2015-02-09, 20:52
Medlem
e-v-a-ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag tycker det osar en hel del unken moralism i de utvik Utviket varit med i. Nu är pappa Knugen och mamma Jokern precis som alla andra, med en något svagbegåvad son som släpat hem en för en del "opassande" förflutet. Att det inte duger för något "fint" som Knugahuset, vilket jag inte kan se som något annat än förtäkt fjäsk för institutionen.

Personligen har jag väldigt svårt för att det inte skulle duga. För om jag nu ska ge Knugen och hovet någon sorts eloge är det för att de just tycker att det faktiskt går an. Döremot finner jag fotografens uttalande:
"Har nu tagit bort de bilder som är opassande en dam i hennes ställning och vill samtidigt be offentligt om ursäkt för att jag inte själv tidigare tog initiativet.
Jag har en väldig respekt för Sofia och ser upp till henne och vad hon åstadkommit trots beklagliga val i sin ungdom.
Jag vill INTE vara ett av dom!
Lycka till i framtiden Sofia!"

Så de tjejer som inte lyckas snärja någon knuglig eller dylikt saknar alltså "klass"? De får alltså stå ut med att ha sina utvik kvar på snuskfotografens sidor?

håller med dig till viss del, men det handlar om dubbelmoral,

att förvänta sig att knugahuset skulle vara något ”fint”, som vi skulle kunna vara stolta över, när de representerar oss i olika officiella sammanhang, det kanske är för mycket begärt, även om det vore önskvärt,

men då kan man ju fråga sig, vad har de för roll att fylla? med utviket faller ju hela idén med ett knugahus, hur ska de kunna sköta sitt jobb om de inte har respekt från undersåtarna?

varför skapa ett förljuget CV och rensa foton från internet, det tyder inte alls på att de tycker att ”utviket går an”, snarare tvärtom,
Senast redigerad av e-v-a-s 2015-02-09 kl. 20:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in