Citat:
Ursprungligen postat av
JagHarEnLiten
Jag tycker det osar en hel del unken moralism i de utvik Utviket varit med i. Nu är pappa Knugen och mamma Jokern precis som alla andra, med en något svagbegåvad son som släpat hem en för en del "opassande" förflutet. Att det inte duger för något "fint" som Knugahuset, vilket jag inte kan se som något annat än förtäkt fjäsk för institutionen.
Personligen har jag väldigt svårt för att det inte skulle duga. För om jag nu ska ge Knugen och hovet någon sorts eloge är det för att de just tycker att det faktiskt går an. Döremot finner jag fotografens uttalande:
"Har nu tagit bort de bilder som är opassande en dam i hennes ställning och vill samtidigt be offentligt om ursäkt för att jag inte själv tidigare tog initiativet.
Jag har en väldig respekt för Sofia och ser upp till henne och vad hon åstadkommit trots beklagliga val i sin ungdom.
Jag vill INTE vara ett av dom!
Lycka till i framtiden Sofia!"
Så de tjejer som inte lyckas snärja någon knuglig eller dylikt saknar alltså "klass"? De får alltså stå ut med att ha sina utvik kvar på snuskfotografens sidor?
håller med dig till viss del, men det handlar om dubbelmoral,
att förvänta sig att knugahuset skulle vara något ”fint”, som vi skulle kunna vara stolta över, när de representerar oss i olika officiella sammanhang, det kanske är för mycket begärt, även om det vore önskvärt,
men då kan man ju fråga sig, vad har de för roll att fylla? med utviket faller ju hela idén med ett knugahus, hur ska de kunna sköta sitt jobb om de inte har respekt från undersåtarna?
varför skapa ett förljuget CV och rensa foton från internet, det tyder inte alls på att de tycker att ”utviket går an”, snarare tvärtom,