2015-02-08, 13:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnpinnen
Någonstans i tråden eller länk i tråden läste jag att TS pratade med väninnan vid 21 tiden på Fredagskvällen och att samtalet bröts? (kan inte hitta vart bara)
Borde inte väninnan larmat redan då när hon redan visste att TS var orolig??
Och säga vad?
Min väninna som skall skilja sig pratar med sitt ex och hon tycker han är otrevlig .. kan ni åka dig och säga till honom att vara trevlig ... eller vad?

Såvitt vi vet hade han inte gjort något fysiskt mot henne som framkom till väninnan. Vad skulle polisen agera på?

Och om din väninna grälar med sin man - ringer du polisen då?
Citera
2015-02-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, vinterdyk brukar man inte göra precis bredvid båtbryggan faktiskt ... och varifrån har du fått att han just den dagen skulle ha sysslat med dykning?

Listan på hans dyk finns här:
http://www.dykarna.nu/dyklogg/userLogbook.asp?userId=22224

Inga renodlade vinterdyk såvitt jag kan se ... och inga bredvid sin egen båtbrygga heller...

Vilken dykare du är För att underhålla både det ena och andra får man lov att även använda grejerna i sin närhet. Titta istället på tjockleken på isen intill vaken kontra den sågade isen. Då kan du observera att isen är tunnare i vaken. Detta tyder på att vaken underhållits.
Citera
2015-02-08, 13:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Vilken dykare du är För att underhålla både det ena och andra får man lov att även använda grejerna i sin närhet. Titta istället på tjockleken på isen intill vaken kontra den sågade isen. Då kan du observera att isen är tunnare i vaken. Detta tyder på att vaken underhållits.
Ja, jag känner tillräckligt många dykare för att veta att de inte brukar dyka vid båtbryggan faktiskt.

US sysslar inte heller med rena vinterdyk - så inte ens om det vore så de agerade så skulle det finnas några skäl för honom att plaska i den där vaken.
Citera
2015-02-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnpinnen
Någonstans i tråden eller länk i tråden läste jag att TS pratade med väninnan vid 21 tiden på Fredagskvällen och att samtalet bröts? (kan inte hitta vart bara)
Borde inte väninnan larmat redan då när hon redan visste att TS var orolig??

I det svaret på tråden stog att vänninan hade"kanske" tagit ett glas vin och därför inte följt upp.
Citera
2015-02-08, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Ja, minimalt med info bäddar ju för massvis med spekulationer. I det här fallet är det verkligen locket på. Ingenting läcker ut. Återstår att se om misstankarna mot US stärkts ytterligare. Man skulle ju gärna vilja veta dödsorsaken.

Nej egentligen går det inte att ta till sig något och göra några seriösa antaganden av det
lilla media lyckats belysa beträffande det misstänkta mordet. Det är väl endast
att misstankegraden höjts från skäligen till sannorlikt som känns som sakligt fakta än så länge.

Media har ju försökt med att lansera både mobiltelefoner och sök efter mordvapen i sina
artiklar men utan större genomslagskraft då polis avfärdat rykten och mycket därför kan jag
inte heller ta medias historia gällande "nödsamtalet" till väninnan på fullaste allvar.
Visst kan poliserna vilja vara "hemliga" men då brukar dom använda sig av slentrianmässiga
uttryck som inga kommentarer, i just detta fall har dom direkt dementerat medias spekulationer.

Men oavsett vad jag tar till mig har dom uppenbart nåt på karln som kom in fem i tolv eftersom
vi vet att advokaten behövde en liten kvart att läsa in sig på det nya materialet åklagarn sist
och slutligen hittade som förmodligen var det som stärkte misstankegraden.
Senast redigerad av LKVN 2015-02-08 kl. 13:38.
Citera
2015-02-08, 13:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Såsom jag uppfattat det:
Väninnan anmäler och anger platsen vid bryggan som en sista punkt ... Där ifrån hördes TS av sist.
Polisen kontrollerar och upptäcker bilen - med bilen som utgångspunkt drar man igång ett sök med helikoptrar och annat ... efter ett tag hittas TS drunknad vid bryggan ...
Helikoptrar? Vad är det för j-vla påhitt?
Citat:
Ja, det fanns uppgifter om att man hittade hennes bil ganska snabbt och utifrån det sedan drog igång sökningarna runt bryggan.
Det finns inga uppgifter om att söket utgick från bilen. Tvärtom, från en trovärdig person:
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Som jag förstod det träffades dom i bostaden på fredagen, US ville att det skulle avslutas där det en gång började så dom åkte tillsammans ner till bryggan. TS följde aldrig med hem och deras gemensamma son anmälde TS försvunnen till väninnan (utan US vetskap) på fredagen. Väninnan och hennes man blev oroliga och åkte på lördagen hem till US. Han var osammanhängande och ändrade uppgifter om vart hon var osv. flera gånger. Utan att säga för mycket var det mannen som upptäckte TS jacka sitta fast i isen nere vid bryggan, därav så snabb träff från tiden anmälan till polisen kom in tills att TS hittades.

Källa: Någon med god insyn i utredningen.
Söket utgick alltså från jackan.
Citera
2015-02-08, 13:32
Medlem
Citat:
Ja, jag känner tillräckligt många dykare för att veta att de inte brukar dyka vid båtbryggan faktiskt.

US sysslar inte heller med rena vinterdyk - så inte ens om det vore så de agerade så skulle det finnas några skäl för honom att plaska i den där vaken.

Jo att du känner nästan alla framgår tydligt. konstigt att du hinner sitta och sprida förklaringar påfb hela tiden med ett sådant digert vännskapsnät. Kolla isen skrev jag hålet är underhållet och inte gjort på en gång såvida det inte yxats upp liggandes på knä på isen.
Citera
2015-02-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har hittat uppgiften, som inte presenteras som ett faktum, som vissa gör gällande. (FB) Sigtuna: Kvinna hittad i vatten, misstänkt mord, 2015-01-23

Ingen Citroën är registrerad på hushållet, enligt Ratsit. http://www.ratsit.se/BC/Vehicles.aspx?ID=YHghxWwzY8RVnIfuxyd7FG0WvSOM5ZWR8 JwsfhCB6Hg Varifrån kommer den uppgiften?

Toyotan var det jag tänkte på. För bilen till vänster här kan väl vara en Toyota? - http://www.expressen.se/nyheter/forsvunnen-person-i-sigtuna---soks-vid-isen/

Den finns med på någon annan bild hos Expressen som är tydligare, som jag inte hittar nu och en annan bild ser det ut som om polisen fotograferar just den bilen: http://www.expressen.se/nyheter/man-haktad-misstankt-for-mord-i-sigtuna/
Citera
2015-02-08, 13:52
Medlem
Citat:

Det finns inga uppgifter om att söket utgick från bilen. Tvärtom, från en trovärdig person:

Åtminstone en helikopter var inblandad.

http://www.expressen.se/nyheter/forsvunnen-person-i-sigtuna---soks-vid-isen/
Citera
2015-02-08, 13:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
Toyotan var det jag tänkte på. För bilen till vänster här kan väl vara en Toyota? - http://www.expressen.se/nyheter/forsvunnen-person-i-sigtuna---soks-vid-isen/

Den finns med på någon annan bild hos Expressen som är tydligare, som jag inte hittar nu och en annan bild ser det ut som om polisen fotograferar just den bilen: http://www.expressen.se/nyheter/man-haktad-misstankt-for-mord-i-sigtuna/
Ja, en Toyota är registrerad på hushållet, så det kan vara den. Eftersom bilen står kvar talar det för att om någon var i hennes sällskap vid dödsfallet hade denne eget fordon.
Citera
2015-02-08, 14:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Ja det är väl vad du sysslar med -- behöver jag räkna upp vem av oss som tycks jaga postcount desperat ... Du är liksom inte rätt person att hacka med den retoriken på någon annan ...

Du ifrågasätter allt - trots att det är uppgifter som du kan hitta i media. ..

Citat:
Det var en väninna som ringde till polisen vid lunchtid på lördagen för att anmäla henne försvunnen. Ett stort räddningspådrag med helikopter och dykare påbörjades i Märstaviken och runt klockan 14 hittades hon avliden.
http://www.expressen.se/nyheter/forsvunnen-person-i-sigtuna---soks-vid-isen/
Citera
2015-02-08, 14:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Nej, eftersom de gick ut med både hundpatruller och helikopter så är det inte alls troligt att söket utgick från en hittad jacka vid bryggan ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in