2015-02-02, 10:49
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Kanske därför hon kände obehag inför detta och kontaktade väninnan, varför inte mötas i den gemensamma bostaden tex, där man ändå vistades till & från ?

Jahapp, så skilsmässan var ett faktum och praktiserades redan under november. Man undrar om hon även då bodde hos MR ?

Vi får se om uppgifterna kan konfirmeras, men för diskussionens skull så är det intressanta spekulationer.

Som jag förstod det träffades dom i bostaden på fredagen, US ville att det skulle avslutas där det en gång började så dom åkte tillsammans ner till bryggan. TS följde aldrig med hem och deras gemensamma son anmälde TS försvunnen till väninnan (utan US vetskap) på fredagen. Väninnan och hennes man blev oroliga och åkte på lördagen hem till US. Han var osammanhängande och ändrade uppgifter om vart hon var osv. flera gånger. Utan att säga för mycket var det mannen som upptäckte TS jacka sitta fast i isen nere vid bryggan, därav så snabb träff från tiden anmälan till polisen kom in tills att TS hittades.

Källa: Någon med god insyn i utredningen.
Citera
2015-02-02, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Som jag förstod det träffades dom i bostaden på fredagen, US ville att det skulle avslutas där det en gång började så dom åkte tillsammans ner till bryggan. TS följde aldrig med hem och deras gemensamma son anmälde TS försvunnen till väninnan (utan US vetskap) på fredagen. Väninnan och hennes man blev oroliga och åkte på lördagen hem till US. Han var osammanhängande och ändrade uppgifter om vart hon var osv. flera gånger. Utan att säga för mycket var det mannen som upptäckte TS jacka sitta fast i isen nere vid bryggan, därav så snabb träff från tiden anmälan till polisen kom in tills att TS hittades.

Intressant. Jäkla skumt att träffas ute i kylan när man hade en gemensam bostad så uppgiften gör händelseförloppet mer logiskt.

Och uppgiften om att TS kontaktade någon väninna och var orolig, kvarstår den, eller överrids den av att det var sonen som ringde och uttryckte oro ?
Citera
2015-02-02, 11:11
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Intressant. Jäkla skumt att träffas ute i kylan när man hade en gemensam bostad så uppgiften gör händelseförloppet mer logiskt.

Och uppgiften om att TS kontaktade någon väninna och var orolig, kvarstår den, eller överrids den av att det var sonen som ringde och uttryckte oro ?

Det vågar jag tyvärr inte svara på, jag tror dock att det är samma väninna som fått flera samtal under resans gång. Det är lite oklart om hon hade kontakt med TS under fredagskvällen eller om det tog fart på lördagen när hon fått samtal från sonen.
Citera
2015-02-02, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon

Förmodligen var sonen medveten om att hände det något märkligt skulle han genast kontakta väninnan. Tragiskt att sonen hade ett "bevakningsuppdrag" över TS. Men han skötte det perfekt.

Det säger något om den rädsla TS och barnen levde med.
Citera
2015-02-02, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej hon var ju klar med sitt äktenskap så för hennes del fanns det ju inga känslor kvar för det gamla förhållandet.

Tänk så djävla skönt det skulle vara om människor kunde avsluta något innan det börjas på något nytt.

Citat:
Ursprungligen postat av Suzy1962
Innan TS flyttade från gemensamma bostaden i december så bodde dom varannan vecka i den för barnens skull.

Jag får nog sälla mig till Reimers analys i detta läge, åtminstone delvis. Även om TS hade avslutat känslomässigt för att hon blivit kär i ny karl så känner jag retsamhet här hos BO när jag läser omständigheterna och Fejjan.

Dels att då flytta till annan karl direkt istället för att passera GÅ, speciellt då under barnens högtid jul.
Dels att lägga upp massa kommentarer om att nu har jag ny hemstad, nu har jag ny lägenhet och ligger med en ny snubbe etc. på Fejjan. Fan så gör man inte när det finns barn med.

Citat:
Kvinnan ska ha anförtrott sig till flera personer och berättat att mannen ändrat sitt beteende efter separationen och plötsligt uppträtt aggressivt.

Å fan, kan det bero på att möjligtvis BO fick ändrat sitt beteende - självklart - han fick ju dessutom ta barnens känsloyttringar ensam i denna "ego-soppa", alltså frustrationen hos 3 personer!

Jag får känslan av en mycket retsam, egoistisk och provaktiv person såsom formad feminist och inom de högre V-kretsarna. Funkar säkert i politiken och på jobbet, men borde hon inte tänkt vad hon lastade exet och barnen med...och stöttat där, istället för att tänka på Fejjan och nya karln ??

Jag säger inte att man får vad man förtjänar, men jag är inte säker på att självinsikten hos BO var på topp, inte heller moralen och sålunda INTE efter-skilsmässan-beteendet.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2015-02-02 kl. 12:18.
Citera
2015-02-02, 11:59
Medlem
Citat:
Dels att då flytta till annan karl direkt istället för att passera GÅ, speciellt då under barnens högtid jul.
Dels att lägga upp massa kommentarer om att nu har jag ny hemstad, nu har jag ny lägenhet och ligger med en ny snubbe etc. på Fejjan. Fan så gör man inte när det finns barn med.

Nu skrev hon inte så och det finns inget som som tyder på att hon inte avslutat förhållandet innan.

Framförallt så dödar man inte den ena föräldern!
Citera
2015-02-02, 12:08
Medlem
Citat:
Jag får nog sälla mig till Reimers analys i detta läge, åtminstone delvis. Även om TS hade avslutat känslomässigt för att hon blivit kär i ny karl så känner jag retsamhet här hos BO när jag läser omständigheterna och Fejjan.

Å fan, kan det bero på att möjligtvis BO fick ändrat sitt beteende - självklart - han fick ju dessutom ta barnens känsloyttringar ensam i denna "ego-soppa"
Jag får känslan av en mycket retsam, egoistisk personlighet såsom formad feminist och inom de högre V-kretsarna.

Någon kallar det stark kvinna, njaee, tänk på barnen för fan.
Jag säger inte att man får vad man förtjänar, men jag är inte säker på att självinsikten hos BO var på topp, inte heller moralen. Men kär var hon säkert.
Nu har ju inte vi någon insikt i hur förhållandet tett sig innan hon fann en ny kärlek och vad som hänt dem emellan dessförinnan. Ingen bör stanna i ett olyckligt förhållande för att "tänka på barnen", visst gör man sitt yttersta så långt det går, men kanske fanns omständigheter som gjorde att de inte fungerade ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
Nu skrev hon inte så och det finns inget som som tyder på att hon inte avslutat förhållandet innan.

Exakt, där kan vi säga tänk på barnen för f-n.
Citera
2015-02-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibumitin
Man blir förvånad över kvinnor i sådana här situationer. Hon kunde ju valt att sköta detta snyggt för alla inblandade parter, nu gjorde hon inte det. Sedan är det givetvis inte OK att ta någon av daga.
Hur menar du nu? Kvinnor i allmänhet?
Citera
2015-02-02, 12:13
Medlem
Citat:

Å fan, kan det bero på att möjligtvis BO fick ändrat sitt beteende - självklart - han fick ju dessutom ta barnens känsloyttringar ensam i denna "ego-soppa"
Jag får känslan av en mycket retsam, egoistisk personlighet såsom formad feminist och inom de högre V-kretsarna.

Någon kallar det stark kvinna, njaee, tänk på barnen för fan.
Jag säger inte att man får vad man förtjänar, men jag är inte säker på att självinsikten hos BO var på topp, inte heller moralen. Men kär var hon säkert.

Vare sig du eller jag har en susning om vilket förhållande US/TS och barnen levde under.

Barnen kanske stöttade TS i beslutet och tyckte det var på tiden att dom gick skilda vägar. Så att dom fick lugn och ro omkring sig. Men vad vet jag,

Att bryta upp ett 20-årigt äktenskap inkl två barn är inget man gör på en kafferast. Det har säkert diskuterats under lång tid.

Att som US gör, att mörda sin fru och göra två barn moderlösa 200 meter från hemmet, vad kallar du det?

För mig indikerar det att våld troligen förekommit även tidigare i förhållandet.
Citera
2015-02-02, 12:14
Medlem
Spekulation, om det var på bryggan som US friade och om det var där han definitivt avslutade förhållandet så borde man kanske söka efter bröllopsringen (ringarna) vid/i vaken...
Citera
2015-02-02, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vare sig du eller jag har en susning om vilket förhållande US/TS och barnen levde under.

Barnen kanske stöttade TS i beslutet och tyckte det var på tiden att dom gick skilda vägar. Så att dom fick lugn och ro omkring sig. Men vad vet jag,

Att bryta upp ett 20-årigt äktenskap inkl två barn är inget man gör på en kafferast. Det har säkert diskuterats under lång tid.

Att som US gör, att mörda sin fru och göra två barn moderlösa 200 meter från hemmet, vad kallar du det?

För mig indikerar det att våld troligen förekommit även tidigare i förhållandet.

Det var ett ändrat beteende* så jag får för mig att US var som vilken farsa som helst, men som fick bära sorgen av tre över jul, medans TS skadeglatt uppdaterar Facebook och ligger med en annan.
Klart han kan blivit helt knäckt av detta "feminist"-beteende. Egoism på hög nivå säger jag.

Citera
2015-02-02, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster

Framförallt så skyltar man inte på Fejjan som ens barn läser att man ligger och bor hos en annan innan de har mognat i skilsmässan. Tar månader...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in