Citat:
Ursprungligen postat av
moncalisa
Om ts befann sig på bryggan tillsammans med US och kände sig trängd och obehaglig till mods, så tycker jag att det är konstigt om hon i det läget kunde ringa till sin väninna och tala om detta. Skulle US låtit henne göra det, eller skulle hon VÅGAT göra det? Jag har själv befunnit mig i liknande hotfulla trängda lägen, och då gällde det att väga sina ord på guldvåg. Vara både listig och stark, så att inte situationen eskalerade. Tycker det låter mer troligt att väninnan ringde till TS. Hon kanske ställde ledande frågor som TS bara behövde svara ja eller nej på. Vem vet?
Jag tror inte ens att ledande frågor ställts har det varit så illa att väninnan i sitt samtal
upplevt TS som så trängd att väninnan fick tänka på hur frågorna ställdes så inte
situationen eskalerade så har väninnan all anledning att ligga ett bra tag framöver i
ågren. Som sagt var om väninnan uttalat sig om att situationen där och då var pressad
så tror jag hon fått frågan av media när hon inte riktigt funktionerade rationellt och
samtalet TS och henne emellan fick en ny och mer dramatisk innebörd efter att man
hittat TS död. Lätt hänt. Samtalet återges av media i det stora hela som ett nödsamtal,
media kan förstås också vara den som spetsar till samtalet en aning.
Svårt att veta med så lite info som vi ändå har.