2015-02-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad finns det som säger att det var hennes bil? Finns det uppgifter om vem som var ägare av var och en av bilarna?

Jag har däremot för mig att någon av tidningarna nämner att hennes bil stod parkerad där och att en av bilarna (en svart Citroen?) är av samma modell som de ägde.
Citera
2015-02-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt min mening hade det varit sunt att ringa en väninna till mamma innan man larmar, och på så sätt kom väninnan att larma.

Sonen saknade mamma. Var det för att mamma och pappa skulle komma tillbaka till huset eller för att mamma skulle ringa och säga att allt var ok och att hon drar till stan?
Citera
2015-02-08, 12:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
Jag har däremot för mig att någon av tidningarna nämner att hennes bil stod parkerad där och att en av bilarna (en svart Citroen?) är av samma modell som de ägde.
Jag har hittat uppgiften, som inte presenteras som ett faktum, som vissa gör gällande. (FB) Sigtuna: Kvinna hittad i vatten, misstänkt mord, 2015-01-23

Ingen Citroën är registrerad på hushållet, enligt Ratsit. http://www.ratsit.se/BC/Vehicles.aspx?ID=YHghxWwzY8RVnIfuxyd7FG0WvSOM5ZWR8 JwsfhCB6Hg Varifrån kommer den uppgiften?
Senast redigerad av Quarrel 2015-02-08 kl. 12:20.
Citera
2015-02-08, 12:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
Ja, det fanns uppgifter om att man hittade hennes bil ganska snabbt och utifrån det sedan drog igång sökningarna runt bryggan.
Citera
2015-02-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det fanns uppgifter om att man hittade hennes bil ganska snabbt och utifrån det sedan drog igång sökningarna runt bryggan.

Var det utifrån bilen alltså som polisen sökte vid bryggan? Jag fick för mig att det var från vittnesmål som sökandet gjordes vid bryggan.
Citera
2015-02-08, 12:48
Medlem
Är det bekräftat att mgm ägnade sig åt vinterdykning under is? Detta är vanligtvis en tråkig dykning. Men om han vinterdyker så förklarar det vaken vid bryggan . Vaken ligger alldeles intill pontonerna och med dykutrustning ett utmärkt ställe att göra i och urstigning.
Citera
2015-02-08, 12:54
Medlem
En sak till när jag ändå funderar. Blommorna som är lagda, varför ligger de inte på bryggan eller isen? De ligger i närheten, har det hittats blodsår eller andra tecken på att där blommorna ligger skedde olyckan-dråpet.
Citera
2015-02-08, 12:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Var det utifrån bilen alltså som polisen sökte vid bryggan? Jag fick för mig att det var från vittnesmål som sökandet gjordes vid bryggan.
Såsom jag uppfattat det:
Väninnan anmäler och anger platsen vid bryggan som en sista punkt ... Där ifrån hördes TS av sist.
Polisen kontrollerar och upptäcker bilen - med bilen som utgångspunkt drar man igång ett sök med helikoptrar och annat ... efter ett tag hittas TS drunknad vid bryggan ...
Citera
2015-02-08, 12:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Är det bekräftat att mgm ägnade sig åt vinterdykning under is? Detta är vanligtvis en tråkig dykning. Men om han vinterdyker så förklarar det vaken vid bryggan . Vaken ligger alldeles intill pontonerna och med dykutrustning ett utmärkt ställe att göra i och urstigning.
Varför skulle det förklara vaken?

Ingenstans antyds väl ens att han varit där och dykt eller i syfte att dyka..
Citera
2015-02-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle det förklara vaken?

Ingenstans antyds väl ens att han varit där och dykt eller i syfte att dyka..

Men snälla, om han höll på med vinterdyk gjorde han det naturligtvis från bryggan han hade båtplatsen och nyckeln till låsen.
Citera
2015-02-08, 13:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men snälla, om han höll på med vinterdyk gjorde han det naturligtvis från bryggan han hade båtplatsen och nyckeln till låsen.
Nej, vinterdyk brukar man inte göra precis bredvid båtbryggan faktiskt ... och varifrån har du fått att han just den dagen skulle ha sysslat med dykning?

Listan på hans dyk finns här:
http://www.dykarna.nu/dyklogg/userLogbook.asp?userId=22224

Inga renodlade vinterdyk såvitt jag kan se ... och inga bredvid sin egen båtbrygga heller...
Senast redigerad av micro113 2015-02-08 kl. 13:11.
Citera
2015-02-08, 13:10
Medlem
Någonstans i tråden eller länk i tråden läste jag att TS pratade med väninnan vid 21 tiden på Fredagskvällen och att samtalet bröts? (kan inte hitta vart bara)
Borde inte väninnan larmat redan då när hon redan visste att TS var orolig??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in