2015-02-07, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Äh kul att det körs. Det behövs fler målare som Mud från BEL!

Har aldrig sett en unf panel, inte ens så mycket som en tag.
Citera
2015-02-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IG87
Tycker det är helt ok att diskutera dom i denna tråden, deras olika tåg har stått på centralen många gånger.
Vet inte om jag tycker det. Det är väl en sak om man ofta målar i Göteborg men målar tåg utanför Göteborg. I fallet du tar upp så är det ju ungefär som att en container som är målad i Uddevalla blir en del av Göteborgs scen bara för att den efter det har blivit placerad vid Centralen. Det finns dessutom många tågset som har blivit målade i andra städer samt länder som har stått på Centralen och de har inget med scenen i Göteborg att göra.
Citera
2015-02-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Vet inte om jag tycker det. Det är väl en sak om man ofta målar i Göteborg men målar tåg utanför Göteborg. I fallet du tar upp så är det ju ungefär som att en container som är målad i Uddevalla blir en del av Göteborgs scen bara för att den efter det har blivit placerad vid Centralen. Det finns dessutom många tågset som har blivit målade i andra städer samt länder som har stått på Centralen och de har inget med scenen i Göteborg att göra.
Nja, i "mitt" fall är det inte en enda container som stått vid Centralen, vill du göra den liknelsen får du åtminstone nämna att killarna bakom UKF har haft ett 20-tal containrar stående där. Tycker även inte att tåg som målas i t.ex. Danmark och rullar hit utger en del av scenen, men visst kan det vara kul att nämna dem, inte sant?
Citera
2015-02-08, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IG87
Nja, i "mitt" fall är det inte en enda container som stått vid Centralen, vill du göra den liknelsen får du åtminstone nämna att killarna bakom UKF har haft ett 20-tal containrar stående där. Tycker även inte att tåg som målas i t.ex. Danmark och rullar hit utger en del av scenen, men visst kan det vara kul att nämna dem, inte sant?
Var det enda syftet med ditt inlägg att låtsas misstolka? Exemplet i min liknelse behöver inte ha skett i verkligheten för att räknas som befogat. Det är säkert jättekul, men det finns andra trådar för det. Vänj dig.
Citera
2015-02-08, 03:05
Medlem
politins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karikurai
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pseudo- dvs låtsasmålare.

Själv tycker jag nog ändå att MFC håller ganska bra kvalitet på sina pjäser!
Jag menar, de har kört med TRC och UKF en hel del! Dessa crews lär väl knappast ha lirat med dom om det inte vore för att de kan leverera kvalitet? Dt finns även en tumblr, arbetslos.tumblr.com där det läggs upp bilder på helt ok rull samt helt ok pieces, även Bo_Gerdin har lagt upp ett par st från Göteborg från dessa på instagram!
Vad gäller HSF så kan jag bara instämma med någon som skrev tidigare att de håller bra kvalitet, särskilt Punta som droppar feta pieces även från spånken! Hans nya stil är riktigt fin!
Får även höja ölglaset åt Maka som ständigt levererar schyssta pieces!

MvH /K

Min erfarenhet är att man målar med folk man trivs med, oavsett om det är stål, vägg eller annan valfri spot.
Sedan vilken kvalité eller stil kompisen (vilket det faktiskt oftast är) har spelar inte någon större roll. Det är ju ganska sällan man lirar stål med någon man inte känner eller träffat innan, oftast när detta händer är det för att man blivit "sammankopplade" av någon gemensam målarkontakt för att man behöver någon att hooka med. Man hjälps åt helt enkelt (allt som oftast iallafall)
Citera
2015-02-10, 22:54
Medlem
TJÖTA!

Nu till viktigare saker.

Har lite funderingar, angående några crews som körde förr om åren.

AWS- från västra sidan av staden va? Whatone är den enda jag kommer ihåg, hen var inte ens från staden om jag fattat rätt. Numera bortflyttad.? Har något minne om något ADHD crew som var affilierade med AWS eller minns jag helt fel..

PHS- vilka var med? Minns jag helt fel om jag säger ARES OCH PONE?? Inga mer?
Körde med QSK?!!

VIP- kommer bara ihåg att man ofta såg VIP/S tags tillsammans med PHS. Vilka repade VIP?

SOD- schtekare? Enda one-tagen från SOD Som jag minns är MING. SOD sågs nästan alltid med OCF. Vilka var med mer i SOD?

FAGS- vilka reppade FAGS mer än QUEER?

TAO/IDC- vilka? Göteborgare?!?vilka ones?

Nu får folk som minns dessa ovannämnda fylla i och svara om man känner för det! Kanske kommer på mer skit sen. Fridens.
Citera
2015-02-11, 17:34
Medlem
kungkonkurss avatar
Hur länge har mag pieces suttit på folkets hus vid järntorget? På taket! Jag har inte sett den innan...
Citera
2015-02-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimpMyStrumpa
TJÖTA!

Nu till viktigare saker.

Har lite funderingar, angående några crews som körde förr om åren.

AWS- från västra sidan av staden va? Whatone är den enda jag kommer ihåg, hen var inte ens från staden om jag fattat rätt. Numera bortflyttad.? Har något minne om något ADHD crew som var affilierade med AWS eller minns jag helt fel..

PHS- vilka var med? Minns jag helt fel om jag säger ARES OCH PONE?? Inga mer?
Körde med QSK?!!

VIP- kommer bara ihåg att man ofta såg VIP/S tags tillsammans med PHS. Vilka repade VIP?

SOD- schtekare? Enda one-tagen från SOD Som jag minns är MING. SOD sågs nästan alltid med OCF. Vilka var med mer i SOD?

TAO/IDC- vilka? Göteborgare?!?vilka ones?

Nu får folk som minns dessa ovannämnda fylla i och svara om man känner för det! Kanske kommer på mer skit sen. Fridens.
Inte mycket jag har att komma med men:

AWS, har jag sett i västra delarna tillsammans med HNC för några år sen. Mer vet jag inte.

PHS, Code kan du lägga till där.

VIP, kört en del med OCF.

SOD, också undrat vilka de är. Enbart sett gamla ristningar på spårvagnen.

Fags, vet bara att de var fler än en Sida vid sida med OCF som jag fattat de.

De e just här de spårar ur.
TAO/IDC, vafan e de för något. Låter som två oetablerade könssjukdommar.
Här kommer du med crews man hört talas om och sen brister du ut i "TAO/IDC" vart in i helvete har du sett de någonstans. Innanför ögonlocken?!
Eller är det bara självpropps som kokar över?

Mvh,
Den buttre "DuHarSneat"
Citera
2015-02-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuHarSneat

AWS, har jag sett i västra delarna tillsammans med HNC för några år sen. Mer vet jag inte.

Här kommer du med crews man hört talas om och sen brister du ut i "TAO/IDC" vart in i helvete har du sett de någonstans. Innanför ögonlocken?!

Mvh,
Den buttre "DuHarSneat"

TAO är såvitt jag vet en writer som är med i 36.
Citera
2015-02-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuHarSneat

Mvh,
Den buttre "DuHarSneat"

Hell no, ingen självpropps här inte! Dom/hen hade rooftop piece på byggnaden vid gamlestadstorget med alla oldschool målningar som blästrades bort för ett par år sedan.
Citera
2015-02-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkonkurs
Hur länge har mag pieces suttit på folkets hus vid järntorget? På taket! Jag har inte sett den innan...
Dök upp nån gång i helgen! Riktigt bra spot
Citera
2015-02-12, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimpMyStrumpa

Vitt jag vet så va QUEER SHAKE och att FAGS mest var SHAKE och OCF:are. Tror SHAKE fick KOSER och börja dra FAGS med han. Så KOSER och QUEER + fler. De e allt jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in