2015-02-07, 13:42
Medlem
clientes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Jag är varken dum i huvudet eller självcreddar, istället för att kasta tomma floskler mot varandra kan vi väl diskutera saken? Vilka målare i Göteborg med omnejd tror du kommer att vara viktigast för scenen om några år? Och om MFC nu saknar stil, vilka skulle du säga har det?

Ge er, ni diskuterar pseudomålare.
Citera
2015-02-07, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cliente
Ge er, ni diskuterar pseudomålare.

Vad fan betyder det? xD
Citera
2015-02-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PzychoholicDream15
Vad fan betyder det? xD
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pseudo- dvs låtsasmålare.

Själv tycker jag nog ändå att MFC håller ganska bra kvalitet på sina pjäser!
Jag menar, de har kört med TRC och UKF en hel del! Dessa crews lär väl knappast ha lirat med dom om det inte vore för att de kan leverera kvalitet? Dt finns även en tumblr, arbetslos.tumblr.com där det läggs upp bilder på helt ok rull samt helt ok pieces, även Bo_Gerdin har lagt upp ett par st från Göteborg från dessa på instagram!
Vad gäller HSF så kan jag bara instämma med någon som skrev tidigare att de håller bra kvalitet, särskilt Punta som droppar feta pieces även från spånken! Hans nya stil är riktigt fin!
Får även höja ölglaset åt Maka som ständigt levererar schyssta pieces!

MvH /K
Citera
2015-02-07, 18:41
Medlem
vilken del av stan kör mfc i? Jag har aldrig sett en målning av dom tror jag. När jag kollar på den tumblr länken så tycker jag att dom kör helt okej grejer faktiskt!
Citera
2015-02-07, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karikurai
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pseudo- dvs låtsasmålare.

Själv tycker jag nog ändå att MFC håller ganska bra kvalitet på sina pjäser!
Jag menar, de har kört med TRC och UKF en hel del! Dessa crews lär väl knappast ha lirat med dom om det inte vore för att de kan leverera kvalitet? Dt finns även en tumblr, arbetslos.tumblr.com där det läggs upp bilder på helt ok rull samt helt ok pieces, även Bo_Gerdin har lagt upp ett par st från Göteborg från dessa på instagram!
Vad gäller HSF så kan jag bara instämma med någon som skrev tidigare att de håller bra kvalitet, särskilt Punta som droppar feta pieces även från spånken! Hans nya stil är riktigt fin!
Får även höja ölglaset åt Maka som ständigt levererar schyssta pieces!

MvH /K

wow fan va coolt att köra med UKF coolt att köra med golar USEL
Citera
2015-02-07, 20:15
Medlem
pm-6564s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purp

UKF=KINGS

förmodligen lirat med panels än du skäms
Citera
2015-02-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pm-6564
UKF=KINGS

förmodligen lirat med panels än du skäms

Kings på att gola
Citera
2015-02-07, 20:26
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purp
Nu får jag nog ändå hålla med dig Purp, på vilket sätt skulle det vara meriterande att måla med UKF? Mig veterligen har dom inte levererat en enda panel som inte ser ut att vara gjord av eleverna i särklassen på högstadiet.
Här är en målning av MFC som jag ändå tycker är bland det bättre jag har sett om man ser till den yngre generationen i vår del av landet: http://imgur.com/gallery/VEmnIhg/new

Förövrigt kan jag hålla med om att Maka lägger snygga grejer, men känns kanske som om han skulle våga ta ut svängarna lite mer? Blir lite safe-zone måleri för min del, det är på den punkten punta briljerar. Verkar hela tiden testa nya saker även om det alla gånger kanske inte når hela vägen.
Citera
2015-02-07, 20:30
Bannlyst
Fattar inte varför sånna som UKF, Golar-usel etc. tas upp när dom inte ens rör sig inom Göteborg.

Håller med om att UKF är helt värdelösa.
Citera
2015-02-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigga
Fattar inte varför sånna som UKF, Golar-usel etc. tas upp när dom inte ens rör sig inom Göteborg.

Håller med om att UKF är helt värdelösa.
Håller inte med om att UKF skulle vara "helt värdelösa". Har sett flera välgjorda färgpaneler och jämfört med annat skarrigt jag skådat på kollektivtrafik runt om i landet så lägger de bra grejer. Tycker det är helt ok att diskutera dom i denna tråden, deras olika tåg har stått på centralen många gånger.
Citera
2015-02-07, 21:21
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IG87
Håller inte med om att UKF skulle vara "helt värdelösa". Har sett flera välgjorda färgpaneler och jämfört med annat skarrigt jag skådat på kollektivtrafik runt om i landet så lägger de bra grejer. Tycker det är helt ok att diskutera dom i denna tråden, deras olika tåg har stått på centralen många gånger.

Precis, det är väl huvudanledningen till att målare från andra delar av länet också kan diskuteras i tråden då deras grejer kan skymtas på centralstationen.

Visst kan UKF kanske kallas bra i jämförelse med en hel del annat som hamnar på väggar och tåg runtom i landet, men jag tycker fortfarande att deras målningar är keffa som fan.
Skyr har jag sett någon enstaka panel ifrån som har sett helt okej ut. Cutes däremot ser ju ut att ha kopierat det mesta från graffiti generator. Usch.
Crewet kanske borde få props för att de hänger i men dom borde egentligen vässa pennorna och spendera kvällarna med skissblocket.
Citera
2015-02-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Precis, det är väl huvudanledningen till att målare från andra delar av länet också kan diskuteras i tråden då deras grejer kan skymtas på centralstationen.

Visst kan UKF kanske kallas bra i jämförelse med en hel del annat som hamnar på väggar och tåg runtom i landet, men jag tycker fortfarande att deras målningar är keffa som fan.
Skyr har jag sett någon enstaka panel ifrån som har sett helt okej ut. Cutes däremot ser ju ut att ha kopierat det mesta från graffiti generator. Usch.
Crewet kanske borde få props för att de hänger i men dom borde egentligen vässa pennorna och spendera kvällarna med skissblocket.

Äh kul att det körs. Det behövs fler målare som Mud från BEL!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in