Citat:
Ursprungligen postat av
M.S
48 solo med både fire och cold på season och "nya" softcore. cold är klart vassare och tror både 49 och 50 hade gått utan allt för mycket tur, men jag har i princip gett upp då jag har alldeles för låg % att fixa 49+ keys i trial solo. använde upp de 49/50 nycklar jag fick ihop förra veckan på speed grifts men nu blir det nog att invänta season 2.
förstår att du inte klarar högre utan generator, tråkigt nog så krävs det i princip att man till 90 % kör med samma stats och skills som "mallen" för att ha en realistisk chans att plocka riktigt höga grifts. märkte det själv när jag fick till slut lyckades fixa en hellfire amulet och gick från att ha klarat en 47a på typ 30 försök till att ha klarat 48 en handfull gånger på kanske 20 försök.
evasive fire|focus, cluster arrow|maelstorm (physical funkar också)
vault|tumble, companion, preparation|punishment, sentry|polar station
passiva: awareness, custom engineering, cull the weak, ballistics och steady aim där sistnämnda går bort utan tillgång till hellfire amulet.
Jag kör med Hellfire Amulett med där "Cull of the weak" ger mig 1 extra passiv.
För mig funkar det inte med 4 Passiva, behöver verkligen den där 5e :P
Annars kör jag samma skills som du skrivit, dock utan Generator.
Anledningen till att jag inte kör Generator med är att jag har nästan 60% RCR vilket gör att jag kan spamma ut 13st Cluster Arrow då min Hatred är full.
Har en regen på 6 per second av Hatred, samt en CDR på 38% så på den tiden jag gjort av med Hatred, så kan jag köra Preperation eller Companion och få tillbaka Hatred för att kunna spamma mer.
Tillsammans med Reaper-bracer så funkar det bra, men visst är det kanske inte helt optimalt.
Jag har försökt få med RCR på så många delar jag kan, om det ej går, så försöker jag få in CDR.
Men då man väljer in andra stats, så tappar man alltid nåt annat vitalt, så DMG kan jag utan bekymmer öka på med 1 mille elemental, men då tappar jag möjligheten att använda mina skills då jag inte får Hatred tillbaka lika snabbt eller en reducerad kostnad av skillsen.
Jag kör dock bara med 2 st Legendary Gems med.
Kan inte se vilken den 3e skulle vara att köra med, endel kör Zei, men ser inte att den ska ge något extra då mobs hela tiden rör sig.
Zei är ju en DMG-buff som baseras på Yards mellan Mobs och Sentry/Spelaren.
Får du en Charge mob eller en hoppjärka så fallerar ju den Gemen totalt, jag anser att en extra sheet-dmg roll är bättre än socket på 1 Jewlery.