2015-02-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag skall vänta också på season2, de blir nog en Munk gå Posion build om de går vill säga. Annars får bli firebuild som vanligt.

Monk har inte en enda poison-skill, så blir nog lite svårt att gå det elementet.
Citera
2015-02-06, 23:09
Bannlyst
7 dagar kvar, sen orkar man leva en stund igen!
Citera
2015-02-07, 00:18
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
De skulle inte förvåna mig, jag tycker jag har hittat goblins rum lite för ofta i non-laddern... Hittat 3 st med 30 olika goblins samma rum.
De blir att man springer upp och ner ifrån grottan och tok spammar Kadela, för sedan slänga salvage allt blått och gult...
Non-ladder de rena lekstugan, kan jag känna! Jag sitter med högsta gemsen har 21 miljarder guld, relloat mina chars till max lite där över.

Skall bli skönt med ny fresch start i season2 där saker och ting har en mening.

21 miljarder?!? får man fråga vilken plvl du är? Sinnessjukt mkt pengar
Citera
2015-02-07, 02:28
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy

De har ingenting med paragonslevel göra, de har göra med 2 föremål som kombineras i spelet som gör de så sjukt simpelt att farma guld =))...

nr 1 - Boon of the Hoarder

nr 2 - Goldwarp bältet...

Sen är bara springa ner i Act5 i princip och wp till Passage of Covus, sen bara farma guld.. Dem där små parasiterna droppas ofantligt mycket guld och de gör dem fortfarande =)...
Senast redigerad av Opilus5500 2015-02-07 kl. 02:35.
Citera
2015-02-07, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Ni som kör Solo DH och pressar Great Rift, vilken nivå kommer ni till?
vad för build kör ni?

Vore kul att dela lite erfarenheter.
Kör själv Cold med Maelstorm, ingen Generator av Hatred, utan kör Marked For Death med Valley-runan då den ger 15% extra damage till fienden som står i det markerade området (storleken är 15yard).

Jag klarar gr44, både på season och nu på softcore, men 45, 46, 47 som jag testat ett gäng gånger går bara inte.
Spelar ingen roll hur klockrena mobs man haft i dom Grifterna så har det bara inte gått att klara högre än GR44 för mig med Cold.

Fire Solo pallar jag 41-42 på sin höjd.

Dela gärna lite erfarenheter ni som testat att pressa lite

48 solo med både fire och cold på season och "nya" softcore. cold är klart vassare och tror både 49 och 50 hade gått utan allt för mycket tur, men jag har i princip gett upp då jag har alldeles för låg % att fixa 49+ keys i trial solo. använde upp de 49/50 nycklar jag fick ihop förra veckan på speed grifts men nu blir det nog att invänta season 2.

förstår att du inte klarar högre utan generator, tråkigt nog så krävs det i princip att man till 90 % kör med samma stats och skills som "mallen" för att ha en realistisk chans att plocka riktigt höga grifts. märkte det själv när jag fick till slut lyckades fixa en hellfire amulet och gick från att ha klarat en 47a på typ 30 försök till att ha klarat 48 en handfull gånger på kanske 20 försök.

evasive fire|focus, cluster arrow|maelstorm (physical funkar också)
vault|tumble, companion, preparation|punishment, sentry|polar station

passiva: awareness, custom engineering, cull the weak, ballistics och steady aim där sistnämnda går bort utan tillgång till hellfire amulet.
Senast redigerad av M.S 2015-02-07 kl. 03:46.
Citera
2015-02-07, 08:13
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
48 solo med både fire och cold på season och "nya" softcore. cold är klart vassare och tror både 49 och 50 hade gått utan allt för mycket tur, men jag har i princip gett upp då jag har alldeles för låg % att fixa 49+ keys i trial solo. använde upp de 49/50 nycklar jag fick ihop förra veckan på speed grifts men nu blir det nog att invänta season 2.

förstår att du inte klarar högre utan generator, tråkigt nog så krävs det i princip att man till 90 % kör med samma stats och skills som "mallen" för att ha en realistisk chans att plocka riktigt höga grifts. märkte det själv när jag fick till slut lyckades fixa en hellfire amulet och gick från att ha klarat en 47a på typ 30 försök till att ha klarat 48 en handfull gånger på kanske 20 försök.

evasive fire|focus, cluster arrow|maelstorm (physical funkar också)
vault|tumble, companion, preparation|punishment, sentry|polar station

passiva: awareness, custom engineering, cull the weak, ballistics och steady aim där sistnämnda går bort utan tillgång till hellfire amulet.

Jag kör med Hellfire Amulett med där "Cull of the weak" ger mig 1 extra passiv.
För mig funkar det inte med 4 Passiva, behöver verkligen den där 5e :P

Annars kör jag samma skills som du skrivit, dock utan Generator.
Anledningen till att jag inte kör Generator med är att jag har nästan 60% RCR vilket gör att jag kan spamma ut 13st Cluster Arrow då min Hatred är full.
Har en regen på 6 per second av Hatred, samt en CDR på 38% så på den tiden jag gjort av med Hatred, så kan jag köra Preperation eller Companion och få tillbaka Hatred för att kunna spamma mer.
Tillsammans med Reaper-bracer så funkar det bra, men visst är det kanske inte helt optimalt.

Jag har försökt få med RCR på så många delar jag kan, om det ej går, så försöker jag få in CDR.
Men då man väljer in andra stats, så tappar man alltid nåt annat vitalt, så DMG kan jag utan bekymmer öka på med 1 mille elemental, men då tappar jag möjligheten att använda mina skills då jag inte får Hatred tillbaka lika snabbt eller en reducerad kostnad av skillsen.

Jag kör dock bara med 2 st Legendary Gems med.
Kan inte se vilken den 3e skulle vara att köra med, endel kör Zei, men ser inte att den ska ge något extra då mobs hela tiden rör sig.
Zei är ju en DMG-buff som baseras på Yards mellan Mobs och Sentry/Spelaren.
Får du en Charge mob eller en hoppjärka så fallerar ju den Gemen totalt, jag anser att en extra sheet-dmg roll är bättre än socket på 1 Jewlery.
Senast redigerad av ImWorthless 2015-02-07 kl. 08:26.
Citera
2015-02-07, 08:16
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Som Opilus skriver nedan, så Boon of the Hoarder ger dig dig och Movespeed då man plockar upp guld.
Goldwrap gör dig snudd på odödlig med Boon of the Hoarder-gem.
Kör du sen med Act3 bounty ringen så får du pickup upp till 30yards med.
Dessa 3 ovanstående saker kan so sagt göra dig mer eller mindre odlödlig och du plockar utan bekymmer upp 80-130 mille guld per timma beroende på mob-densitet.
Med denna summa ovan, så menar jag med att du inte springer och plockar varenda guldhög, utan du tar det som finns i 30yard område runt dig.

Behöver inte ens bara fokusera på a5, utan kör bountys eller rifts så får du guld som en tok!

Citat:
De har ingenting med paragonslevel göra, de har göra med 2 föremål som kombineras i spelet som gör de så sjukt simpelt att farma guld =))...

Sen är bara springa ner i Act5 i princip och wp till Passage of Covus, sen bara farma guld.. Dem där små parasiterna droppas ofantligt mycket guld och de gör dem fortfarande =)...
Citera
2015-02-07, 09:45
Medlem
Citat:
Kan inte se vilken den 3e skulle vara att köra med, endel kör Zei, men ser inte att den ska ge något extra då mobs hela tiden rör sig.

Tror ni att detta gäller för Wiz också? Jag menar när Hydran placeras ut eller är det bara för WD & DH? Pets är ju pets så att säga men jag tycker ändå att jag fått mer DMG när jag kör Zei, kanske är inbillning eller att Hydran inte alltid är ute..
Citera
2015-02-07, 10:29
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Denna kombon kör jag i alla games, tillsammans med Firebirdd och wand of woh. helt sinnessjukt bra. 3 miljarder i sparbössan med.
Citera
2015-02-07, 11:54
Medlem
Citat:
Jag kör med Hellfire Amulett med där "Cull of the weak" ger mig 1 extra passiv.
För mig funkar det inte med 4 Passiva, behöver verkligen den där 5e :P

Annars kör jag samma skills som du skrivit, dock utan Generator.
Anledningen till att jag inte kör Generator med är att jag har nästan 60% RCR vilket gör att jag kan spamma ut 13st Cluster Arrow då min Hatred är full.
Har en regen på 6 per second av Hatred, samt en CDR på 38% så på den tiden jag gjort av med Hatred, så kan jag köra Preperation eller Companion och få tillbaka Hatred för att kunna spamma mer.
Tillsammans med Reaper-bracer så funkar det bra, men visst är det kanske inte helt optimalt.

Jag har försökt få med RCR på så många delar jag kan, om det ej går, så försöker jag få in CDR.
Men då man väljer in andra stats, så tappar man alltid nåt annat vitalt, så DMG kan jag utan bekymmer öka på med 1 mille elemental, men då tappar jag möjligheten att använda mina skills då jag inte får Hatred tillbaka lika snabbt eller en reducerad kostnad av skillsen.

Får du en Charge mob eller en hoppjärka så fallerar ju den Gemen totalt, jag anser att en extra sheet-dmg roll är bättre än socket på 1 Jewlery.

jag tycker det låter som alldeles för mycket RCR och CDR. med bara vapen, shoulders, paragon points och pride's fall så får man ihop drygt 48 % RCR. har svårt att se att det skulle vara värt att dumpa 3 (?) stats till för att få ner kostnaden ifrån ~21 hatred till drygt 16; det blir helt enkelt för mycket potentiell dps man går miste om... jag tror det är bättre att kunna skjuta CA lite mer sällan än att nästan konstant kunna skjuta den samtidigt som man saknar både legendary gems och dps stats på diverse item slots där man vanligtvis har det.

zei är riktigt bra. förstår inte riktigt vad du menar i scenariot med ett charge mob, i de fallen så är ju just på charge mobet som du tappar zei buff på, det är ju inte likt steady aim där det får vara noll mobs inom 20 (?) yards för att den ska aktiveras, utan i zeis fall så kommer du ju fortfarande skada mycket mer på resterande monster som står kvar på avstånd. sedan så har man ju hyfsad crowd control med en templar med något lightning-vapen och wyrmward (t.e.x thunderfury) samt skillsen han använder för att stunna mobs osv.

gillar egentligen inte att skriva liknande poster då det ser ut för mig själv som att jag säger åt andra hur dom får spela eller inte men det är inte så jag menar, du får obv göra precis hur du vill, ger bara en bild av hur de allra flesta som klarar nivåerna du fastnat på spelar. gl
Citera
2015-02-07, 12:29
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jag tycker det låter som alldeles för mycket RCR och CDR. med bara vapen, shoulders, paragon points och pride's fall så får man ihop drygt 48 % RCR. har svårt att se att det skulle vara värt att dumpa 3 (?) stats till för att få ner kostnaden ifrån ~21 hatred till drygt 16; det blir helt enkelt för mycket potentiell dps man går miste om... jag tror det är bättre att kunna skjuta CA lite mer sällan än att nästan konstant kunna skjuta den samtidigt som man saknar både legendary gems och dps stats på diverse item slots där man vanligtvis har det.

zei är riktigt bra. förstår inte riktigt vad du menar i scenariot med ett charge mob, i de fallen så är ju just på charge mobet som du tappar zei buff på, det är ju inte likt steady aim där det får vara noll mobs inom 20 (?) yards för att den ska aktiveras, utan i zeis fall så kommer du ju fortfarande skada mycket mer på resterande monster som står kvar på avstånd. sedan så har man ju hyfsad crowd control med en templar med något lightning-vapen och wyrmward (t.e.x thunderfury) samt skillsen han använder för att stunna mobs osv.

gillar egentligen inte att skriva liknande poster då det ser ut för mig själv som att jag säger åt andra hur dom får spela eller inte men det är inte så jag menar, du får obv göra precis hur du vill, ger bara en bild av hur de allra flesta som klarar nivåerna du fastnat på spelar. gl

För att besvara ditt sista som du skrev, jag gillar sjukt mycket att folk ger sin bild på hur dom resonerar och hur dom bygger sin char
Visst kan jag hålla med om Zei, men samtidigt så finns en begränsning hos Sentrys hur långt dom kan skjuta med.
Gillar den inte av någon anledning :P

Jag gjorde en Run på GR47 förut, gick över förväntan tills det kom 2 gula elits varav ena med Jailer och andra med Vortex & Reflect så det sket sig helt där.
Skillnaden på den run jämnfört med förut var att jag la in Evasion/Focus som generator samt rerollade en crappy Withching Hour jag hade i stash, där jag rerollade bort AS till dex för att behålla CD och få lite mer DMG på såsätt. Ersatte Saffron Wrap jag hade tidigare med RCR.
Korrigerade min Quiver med till CDR iställetför RCR, har 2 st likadana Rucksack, ena med CDR andra med RCR, haft lite tur där såsätt
La in en Buriza crossbow (3146dps)med iställetför en 2h Båge (3560dps) jag kört tidigare, så fick högre wep-dmg dock långsammare attacker då givetvis.

Så visst tusan går det att tweaka, men känns som att man testat det mesta :P
Citera
2015-02-07, 23:40
Medlem
Citat:
För att besvara ditt sista som du skrev, jag gillar sjukt mycket att folk ger sin bild på hur dom resonerar och hur dom bygger sin char
Visst kan jag hålla med om Zei, men samtidigt så finns en begränsning hos Sentrys hur långt dom kan skjuta med.
Gillar den inte av någon anledning :P

Jag gjorde en Run på GR47 förut, gick över förväntan tills det kom 2 gula elits varav ena med Jailer och andra med Vortex & Reflect så det sket sig helt där.
Skillnaden på den run jämnfört med förut var att jag la in Evasion/Focus som generator samt rerollade en crappy Withching Hour jag hade i stash, där jag rerollade bort AS till dex för att behålla CD och få lite mer DMG på såsätt. Ersatte Saffron Wrap jag hade tidigare med RCR.
Korrigerade min Quiver med till CDR iställetför RCR, har 2 st likadana Rucksack, ena med CDR andra med RCR, haft lite tur där såsätt
La in en Buriza crossbow (3146dps)med iställetför en 2h Båge (3560dps) jag kört tidigare, så fick högre wep-dmg dock långsammare attacker då givetvis.

Så visst tusan går det att tweaka, men känns som att man testat det mesta :P

jo, fast vilka gems är det du kör med? bane of the trapped och... enforcer? bane of powerful? enforcers procent adderas nämligen med cold damage (samt appliceras bara på skadan dina sentries gör) så den effektiva boosten är inte riktigt så stor som det ser ut. om du vill fortsätta med 2 gems tycker jag iaf du ska testa göra några runs med bane of the trapped och zei för att se om det går bättre. alltid när jag kollar "bra" spelares profile så har dom (ifall gemsen inte alla är samma rank) prioriterat att lvla upp just trapped och zei först, så det verkar som att dessa ger en större effekt än enforcer/bop. värt ett försök kanske.

testade spela in en run innan, mest för att testa software då jag aldrig gjort det. ganska kass kvalite men kanske är av intresse. https://www.youtube.com/watch?v=yeN7MQtgxtw skulle egentligen bara testa om spitfire > polar station då jag fixade en ny arcane barb med chill on hit (för att trigga cull the weak) men trots den överdrivet bra våningen så var det inte alls lika bra som polar station vid närmare undersökning efteråt, så fokusera inte allt för mycket på mitt val av sentries
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in