Citat:
Ursprungligen postat av
€ric
Sedan ska vi ta skillnaden att ni var ett topplag och vi ett konstant bottenlag. Men jag förstår inte resonemanget att man skulle klaga över globen.
Men som vi då kan se är att med samma snitt kan ett lag från Stockholm inte alls ha samma möjligheter där den stora skillnaden är kommunen. Sorgligt. Dessutom så har de ju visat sig att 6000 inte räcker till heller. Tyvärr.
Om vi vänder på det då.
Hur mycket snittar AIK fotboll en säsong?
Vad kostar ett säsongskort, sittplats långsidan, hyfsat bra plats, hos AIK fotboll?
Vad kostar motsvarande säsongskort, sittplats långsidan, hyfsat bra plats, hos AIK Hockey?
Jag gissar att säsongsplåtar på hockeyn kostar 4000 - 4500 och för fotbollen säg 2700 - 3300. Är jag ute och cyklar?
Och jag jämför inte våra siffror med era. Jag konstaterar att ni har tappat tusen besökare i snitt jämfört med tidigt 00-tal. Alla andra lag som fräschat upp arenorna har gått åt andra hållet. Klart som fan att ni har för lite publik för att kunna spela i SHL.
Och det där med topplag, det är ett ämne i sig. Skellefteå AIK kan ju spräcka den myten. De har vunnit allt men har ändå inte slutsålt match efter match. Sportsliga framgångar är en liten delfaktor i att locka publik. Allt pekar ju mot att arenan är en jättefaktor. Dåliga sportsliga resultat tenderar dock att ge en större negativ effekt på publiken men nu är vi off topic.