2015-02-06, 15:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Nja, många som mördar tänker väl så att kan inte jag få, ska ingen annan få heller.
Ja, de som mördar, inte de som får korgen.
Citera
2015-02-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Finns det någon här som anlitat US:s företag eller har kännedom om vad denne utförde för arbeten?
Alltså för att precisera inriktningen, så kom inte svarande med byggbranschen eller entrepenör.

Jag har hört nått om att bygga pooler bl.a. Jag tror han var lite alltiallo. Men jag svär inte på detta.
Citera
2015-02-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, de som mördar, inte de som får korgen.

Nej, men du skrev att det som talade emot att han skulle gjort nått, var att han var emot skilsmässan. Så tror jag inte man kan säga, Eller missförstår jag?
Citera
2015-02-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Att spekulera hej vilt om vad TS tjänade 2014, eller reella inkomster 2013 (nystartat företag kan fördröja verkliga investeringar) är inte att förklara.

Jag bad en annan skribent som kanske har insyn att förklara sitt utlägg, inte en hitte-på-apa att hitta på trådsanningar och posthora ytterligare +1 oväsentligheter om siffror i ett 3e inlägg

Gud vad löjlig du är. Han jobbar inte kvar, det ser du väl själv? Och jag kan väl säga som så att det verkar inte ha varit några konstigheter i det. Så antingen fick han sparken eller så sa han upp sig. Så mycket säger jag, resten spelar ingen roll i sammanhanget.
Citera
2015-02-06, 15:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det tror jag också.

Intressant att ekonomin i familjen diskuterats, det ekonomiska motivet tog jag upp för hundra år sedan ungefär i denna tråd. Sen tror jag förstås inte att ekonomin är hela orsaken till mordet, men en del av det. Går det att kolla upp om US har skulder upp över öronen också? Jag skulle inte bli förvånad om det är så kan jag säga.
Ingen av makarna US - TS har skuld hos Kronofogden.
Citera
2015-02-06, 15:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, förstår du vad "Omsättningsintervall 0 < 1 000" betyder? Annars kan jag tala om för dig. Omsättningen var någonstans mellan 0 och 999.000 kr. Jag hittar inte vilket år det gäller, men eftersom 2014 inte är deklarerat ännu bör det ha varit 2013.
Nej det gör det inte.

Om han hade haft någon omsättning så hade det sett ut så här:
http://www.solidinfo.se/foretag/factus-gruppen-ab-68B4/ekonomi

Edit:
Man går inte från omsättning 0 till att gräva guld på ett år.

Citat:
Frågan gällde, hur många kvinnor som inte har mördats av männen de har övergivit.
Jo, jag förstod att du ville dra iväg på irrelevanta irrvägar .. Den här kvinnan är mördad - vilket du alltså inte kan bortse ifrån när du talar om sannolikhet för vem som mördat henne och orsak.
Citera
2015-02-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är det inte - att skilja sig via stämning innebär att skilsmässan fördröjs eftersom maken då måste meddelas först med delgivning, och om han inte skickar in den så måste han jagas rätt på och delges ... som med kronofogde stämningar .. Det innebär att det kan dra ut väsentligt på tiden innan skilsmässan klubbas med eller utan den andras namnteckning..

Det är alltså snabbare om man kan komma överens - och här hade det gått lite drygt en månad - med julhelg emellan - så fördröjningen var inte särskilt saftig.

Av egen erfarenhet kan jag säga att du har helt fel. Det behövs ingen delgivning.

Mitt ex skickade in ansökan utan min underskrift. Tingsrätten ringde mig (skällde nästan ut mig) och förklarade att vi var skilda trots att exet valt att inte skicka in ansökan med min underskrift.

Mig gjorde det ingen, jag hade försökt få med honom på noterna under lång tid. Dock blev jag lite förvånad då jag trodde det fungerade så som du uppger.
Citera
2015-02-06, 16:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Av egen erfarenhet kan jag säga att du har helt fel. Det behövs ingen delgivning.

Mitt ex skickade in ansökan utan min underskrift. Tingsrätten ringde mig (skällde nästan ut mig) och förklarade att vi var skilda trots att exet valt att inte skicka in ansökan med min underskrift.

Mig gjorde det ingen, jag hade försökt få med honom på noterna under lång tid. Dock blev jag lite förvånad då jag trodde det fungerade så som du uppger.
Då gjorde den tingsrätten fel - du skall delges..

Enskild skilsmässoansökan kallas också för stämningsansökan. Om ens make inte vill skriva under en gemensam ansökan kan man lämna in en själv. Det räcker alltså med att en person skriver under. Tingsrätten kommer då att söka upp ens äkta hälft och delge honom/henne beslutet. Först i form av ett brev denne ska svara på. Om personen inte svarar så kommer det en så kallad delgivningsman och knackar på. Ofta är det en polis.
http://xn--skilsmssoanskan-5kb62a.net/att-lamna-in-en-skilsmassoansokan/

Det är också alltid minst sex månaders betänketid om den ena vägrar samarbeta.
Citera
2015-02-06, 16:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ingen av makarna US - TS har skuld hos Kronofogden.
Nej, men han kanske hamnar där utan hennes inkomst.

Skulder är ju inte bara sådant som ligger hos kronofogden.
Citera
2015-02-06, 16:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej det gör det inte.

Om han hade haft någon omsättning så hade det sett ut så här:
http://www.solidinfo.se/foretag/factus-gruppen-ab-68B4/ekonomi
Aktiebolag redovisas på ett annat sätt än enskild firma. Så här ser en annan enskild firma, vald på måfå, ut: http://www.solidinfo.se/foretag/sonysboden/ekonomi.
Citat:
Jo, jag förstod att du ville dra iväg på irrelevanta irrvägar .. Den här kvinnan är mördad - vilket du alltså inte kan bortse ifrån när du talar om sannolikhet för vem som mördat henne och orsak.
Belägg för det fetstilta? Den obesvarade frågan jag ställde löd:
Citat:
Hur många exempel på motsatsen har vi sett, där den övergivne inte skadar partnern? Eller rättare sagt, inte sett, de skapar inga rubriker.
Det är du som drar iväg på irrvägar genom att prata om mördade kvinnor.
Citat:
Nej, men han kanske hamnar där utan hennes inkomst.

Skulder är ju inte bara sådant som ligger hos kronofogden.
Eller så kanske han inte hade hamnat där. En fullkomligt onödig spekulation. Det är bara spekulation att han har fler skulder, än på villan.
Senast redigerad av Quarrel 2015-02-06 kl. 16:21.
Citera
2015-02-06, 16:12
Medlem
Citat:
Då gjorde den tingsrätten fel - du skall delges..

Enskild skilsmässoansökan kallas också för stämningsansökan. Om ens make inte vill skriva under en gemensam ansökan kan man lämna in en själv. Det räcker alltså med att en person skriver under. Tingsrätten kommer då att söka upp ens äkta hälft och delge honom/henne beslutet. Först i form av ett brev denne ska svara på. Om personen inte svarar så kommer det en så kallad delgivningsman och knackar på. Ofta är det en polis.
http://xn--skilsmssoanskan-5kb62a.net/att-lamna-in-en-skilsmassoansokan/

Det är också alltid minst sex månaders betänketid om den ena vägrar samarbeta.

Kanske dom gjorde d. Jag blev lite paff själv faktiskt. Men eftersom det var min önskan sen flera år så tänkte jag inte överklaga. Inte ens bry mig om vad regelverket sa.

Så jag är nöjd även om de gjort fel.
Citera
2015-02-06, 16:16
Medlem
Byggbranschen är full av svartjobb. Vilket också kan vara en källa till 0-deklaration. Då har ju heller inte pengar saknats.

Därmed inte sagt att US bara jobbat svart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in