2015-02-06, 09:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att det är TS som är död kan ju vara en ledtråd.

Att det som vänner vittnar om är att US inte klarade att förlora henne är en annan.
Att han inte klarade att förlora henne talar mot att han skulle vara ansvarig för hennes död. Så länge hon levde kunde hon komma tillbaka. Nu är det kört.
Citera
2015-02-06, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att han inte klarade att förlora henne talar mot att han skulle vara ansvarig för hennes död. Så länge hon levde kunde hon komma tillbaka. Nu är det kört.

Fast då är vi där igen: Det kräver logik och logiskt tänkande. Det är få gånger den som dödar någon tänker klart och logiskt i dagens Sverige. Och vem vet om han när han ansåg att hon var förlorad för gott ens ville ha tillbaka henne?
Citera
2015-02-06, 10:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
Fast då är vi där igen: Det kräver logik och logiskt tänkande. Det är få gånger den som dödar någon tänker klart och logiskt i dagens Sverige. Och vem vet om han när han ansåg att hon var förlorad för gott ens ville ha tillbaka henne?
Precis, vem vet inte vad?

Det spekuleras och förmodas vilt. Vi vet inte vad som låg bakom skilsmässan, vi vet inte vad som låg bakom dödsfallet. Vi kan inte bara anta något ur tomma luften.
Citera
2015-02-06, 10:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Är det det fetstilta antagandet som stöder redhotchillis påstående om förmodligen?

En egenföretagare deklarerar ofta noll första året. Han kanske skar guld med täljkniv 2014, och därför ville skilja sig från fattiglappen TS. Du har ingen aning.
Jo, han skar ingen guld utan anställda och med låg omsättning i företaget ..

Och ja - eftersom han saknade inkomst har han ju inte haft inkomst - vilket hon haft..
Citera
2015-02-06, 10:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, det har vi ju sett otaliga exempel på .. sisådär 17 om året ...
Citera
2015-02-06, 11:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jo, han skar ingen guld utan anställda och med låg omsättning i företaget ..

Och ja - eftersom han saknade inkomst har han ju inte haft inkomst - vilket hon haft..
Han slapp dela med sig av inkomsterna till anställda. Hur stor var omsättningen? Hur stor var inkomsten 2014? Jag vet inte.
Citat:
Ja, det har vi ju sett otaliga exempel på .. sisådär 17 om året ...
Hur många exempel på motsatsen har vi sett, där den övergivne inte skadar partnern? Eller rättare sagt, inte sett, de skapar inga rubriker.
Citera
2015-02-06, 11:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Han slapp dela med sig av inkomsterna till anställda. Hur stor var omsättningen? Hur stor var inkomsten 2014? Jag vet inte.
Omsättningsintervall ..
0

http://www.solidinfo.se/foretag/stahlnacke-ulf/ekonomi

Förstår du vad det innebär?

Citat:
Hur många exempel på motsatsen har vi sett, där den övergivne inte skadar partnern? Eller rättare sagt, inte sett, de skapar inga rubriker.
Ja, berätta hur många mördade kvinnor är det frågan om?
Citera
2015-02-06, 12:05
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Finns det någon här som anlitat US:s företag eller har kännedom om vad denne utförde för arbeten?
Alltså för att precisera inriktningen, så kom inte svarande med byggbranschen eller entrepenör.
Citera
2015-02-06, 12:06
Medlem
Han gick väll hemma och söp utan att få några uppdrag. Hon och hela familjen ledsnade.
Citera
2015-02-06, 14:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Omsättningsintervall ..
0

http://www.solidinfo.se/foretag/stahlnacke-ulf/ekonomi

Förstår du vad det innebär?
Ja, förstår du vad "Omsättningsintervall 0 < 1 000" betyder? Annars kan jag tala om för dig. Omsättningen var någonstans mellan 0 och 999.000 kr. Jag hittar inte vilket år det gäller, men eftersom 2014 inte är deklarerat ännu bör det ha varit 2013.
Citat:
Ja, berätta hur många mördade kvinnor är det frågan om?
Frågan gällde, hur många kvinnor som inte har mördats av männen de har övergivit.
Citera
2015-02-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Han gick väll hemma och söp utan att få några uppdrag. Hon och hela familjen ledsnade.

Det tror jag också.

Intressant att ekonomin i familjen diskuterats, det ekonomiska motivet tog jag upp för hundra år sedan ungefär i denna tråd. Sen tror jag förstås inte att ekonomin är hela orsaken till mordet, men en del av det. Går det att kolla upp om US har skulder upp över öronen också? Jag skulle inte bli förvånad om det är så kan jag säga.
Citera
2015-02-06, 15:45
Medlem
Citat:

Nja, många som mördar tänker väl så att kan inte jag få, ska ingen annan få heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in