2015-02-04, 22:30
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Blir så otroligt tydligt att ni Frölundaiter inte kan något om hockey när ni vänder kappan så fort tacklingen delas ut av er egen spelare. Seriöst pinsamt att läsa somligas inlägg här. Kilströms tackling tog olyckligt men var helt schysst, han hoppar inte. När Lundqvist nu hoppar in i Luleå-spelaren är tacklingen helt plötsligt "inget större fel"... Man skäms ju för er.
Säger gossen som gnäller på domaren hela tiden, men när Brynäs får med sig domaren, då är det okej!
Citera
2015-02-04, 22:39
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Säger gossen som gnäller på domaren hela tiden, men när Brynäs får med sig domaren, då är det okej!
Jag gnäller på domaren hela tiden? Tror du misstagit mig för €ric, jag gnäller otroligt sällan på domaren. Vi hade tre matcher i rad innan senaste matchen mot er där vi blev grov bortdömda och jag klagade på det. Annars minns jag inte sist. Var nära att skriva ett nytt inlägg när Djoos höll på att utvisas felaktigt, men lyckligtvis korrigerades det. Oftast har det varit Brynäs usla insatser som legat bakom förlusterna, inte domaren.

Men snyggt försök antar jag.
Senast redigerad av Displaced 2015-02-04 kl. 23:04.
Citera
2015-02-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Jag är jättelugn, notera att jag undviker nedsättande namn som Fjantenberg och Hittejoel. Jag skriver Fabbe. Fabbe är (var?) en bra kille, nu efter skådespeleriet är jag inte riktigt lika säker längre.

Om nu Fabbe är ett sånt jävla monster som det låter på dig, vad tycker du om Andreas Johnsson då? När han blev tacklad av Welch låg han ju uträknad och man trodde grabben hade gjort sina sista skär på en hockeyrink sedan hipps wipps hittade Frölundas läkare någon monsterkur och han spelade nästa byte eller?
Citera
2015-02-04, 23:45
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Jag gnäller på domaren hela tiden? Tror du misstagit mig för €ric, jag gnäller otroligt sällan på domaren. Vi hade tre matcher i rad innan senaste matchen mot er där vi blev grov bortdömda och jag klagade på det. Annars minns jag inte sist. Var nära att skriva ett nytt inlägg när Djoos höll på att utvisas felaktigt, men lyckligtvis korrigerades det. Oftast har det varit Brynäs usla insatser som legat bakom förlusterna, inte domaren.

Men snyggt försök antar jag.
Och vi hade Brynäsmatchen, och vi blev dom gnälliga.
Citera
2015-02-04, 23:56
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
... Förutom att vissa Frölundafans fortfarande gnäller över kvartsfinalen för tre år sedan. Det är skillnaden.
Citera
2015-02-05, 00:08
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
... Förutom att vissa Frölundafans fortfarande gnäller över kvartsfinalen för tre år sedan. Det är skillnaden.
Folk gnäller över sekretariat tabben som hände i Scandinavium för över 10 år sedan. Vissa saker irriterar folk, och det fastnar.
Citera
2015-02-05, 07:14
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Mycket kan sägas om Displaced men att han skulle klaga på domaren hela tiden stämmer inte.
Citera
2015-02-05, 07:59
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Det finns Frölundaiter här på forumet som har gnällt på domarna nästan varje omgång sedan senaste guldet 2005. Men där drar vi inte er alla över en kam.
Citera
2015-02-05, 08:31
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Mycket kan sägas om Displaced men att han skulle klaga på domaren hela tiden stämmer inte.
Isånafall känns det som mer än vad det är.
Citera
2015-02-05, 18:59
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Om nu Fabbe är ett sånt jävla monster som det låter på dig, vad tycker du om Andreas Johnsson då? När han blev tacklad av Welch låg han ju uträknad och man trodde grabben hade gjort sina sista skär på en hockeyrink sedan hipps wipps hittade Frölundas läkare någon monsterkur och han spelade nästa byte eller?

1: Jag har inte skrivit att Fabbe är ett monster
2: Jag skrev att det var ovärdigt att göra på det viset. Först ut i omklädningsrummet och sedan komma tillbaka flinande och fälla en tyken kommentar *tyken=spydig.

3: Jag tyckte inte om Johnssons beteende.
4 Johnsson försvann mig veterligen inte ut i omklädningsrummet för att sedan komma tillbaka och vara tyken.

Sedan väger väl Welch 20 pannor mer än Johnsson, Fantenberg och Fabbe är mer likvärdiga.
Citera
2015-02-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
1: Jag har inte skrivit att Fabbe är ett monster
2: Jag skrev att det var ovärdigt att göra på det viset. Först ut i omklädningsrummet och sedan komma tillbaka flinande och fälla en tyken kommentar *tyken=spydig.

3: Jag tyckte inte om Johnssons beteende.
4 Johnsson försvann mig veterligen inte ut i omklädningsrummet för att sedan komma tillbaka och vara tyken.

Sedan väger väl Welch 20 pannor mer än Johnsson, Fantenberg och Fabbe är mer likvärdiga.

2. Behöver "whatever it takes" vara en tyken kommentar? Eller kan det vara så att den bara uppfattas som så av bestämda viljor som bestämt tycker att det är en filmning och att en klubba i ansiktet, oavsett vems namn det står på den, inte gör ont? Han slog ju inte direkt upp den där av fri vilja utan det var ett direkt resultat av hopptacklingen.

4. Är det alltså bättre att skutta up från isen utan läkarkontroll om man är skadad? Eller är det bara om man låtsas som det är ett bättre alternativ? Logik tykenheten är förmodligen ganska stark på isen i allmänhet, du kanske ska byta sport om det stör dig?
Citera
2015-02-06, 19:13
Medlem
J.R.s avatar
Är väl snarast Fantenberg som Frölundaanhängarna ska gnälla på än den som vart golvad.
Ett synnerligen korrekt matchstraff efter ett hjärnsläpp deluxe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in