2015-02-04, 18:06
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=2693000
Den här händelsen. Fyfan.
Juste, den där händelsen Ja, det är bedrövligt att tre domare inte kan reglerna.
Citera
2015-02-04, 18:07
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Både du och jag vet att det inte går att jämföra situationerna, det som hände i Scandinavium är en stor skandal och det som hände igår är ena lagets supportrar lite missnöjda med. Det är som att säga att lite smågrus är samma sak som ett berg.

Fantenberg är skurken i dramat, det vet du också. Vi har som sagt fått spelare avstängd tidigare under säsongen med motiveringen "han hoppade in tacklingen när han inte behövde", varför klagade du inte på den situationen också?

Har du själv fått en hockeyklubba i ansiktet? Det gör jävligt ont.

Jag har fått klubbor ansiktet flera gånger, jag har brutit matcher flera gånger pga av skada. Jag har aldrig legat och vridit mig på isen för att efter det åka ut i omklädningsrummet och sedan glida ut på isen igen och flinat samt sagt "what ever it takes".

Så nu vet du.
Citera
2015-02-04, 18:42
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag har fått klubbor ansiktet flera gånger, jag har brutit matcher flera gånger pga av skada. Jag har aldrig legat och vridit mig på isen för att efter det åka ut i omklädningsrummet och sedan glida ut på isen igen och flinat samt sagt "what ever it takes".

Så nu vet du.

"What ever it takes" kan väl också menas som så att han vill göra vad som helst för att spela matchen? Trots att han låg i plågor tidigare. Det är så jag tolkat det, även om man med frölundaöron väljer att göra en annan tolkning av citatet, om det nu ens har sagts.

Jag vet dock inte riktigt vart du vill komma med den här diskussionen, jag förstår att den grundar sig i mycket frustration. Jag hade säkerligen tyckt att det varit lika jobbigt om situationen var den omvända.
Citera
2015-02-04, 18:43
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Just den meningen kommer han garanterat ihåg.

Den meningen är jävligt sällsynt på svenska rinkar och dessutom i det sammanhanget när han flinar.
Snälla du, kamma dig nu.

Jag orkar bara kommentera att det är roligt hur många indianer som är inne och gnäller i tråden med tanke på att det bara är Luleå som bryr sig om turneringen. Orkar inte diskutera vidare med dig om annat när du är på det här humöret.

Bidrar med en bild på det ickesynliga märket i Fabbes ansikte.

https://pbs.twimg.com/media/B9AuTivIEAAbgfw.jpg:large

Citat:
Inget större fel, skönt att den du länkar till verkligen är helt opartisk när det kommer till Luleå, en kommunist som jobbar för Luleå, kanon.

Det är tråkigt, men sant att hopptacklingar i huvudet är helt ok när det gäller Hittejoel.
Senast redigerad av siryessir 2015-02-04 kl. 19:07.
Citera
2015-02-04, 18:56
Moderator
sm910difs avatar
Jag finner det alltid vanskligt att spekulera i enskilda fall, kanske genomgick Fabricius helvetes alla plågor när han låg där och sprattlade för att sedan fullt naturligt återhämta sig. Någonstans kan man ju ändå konstatera att sporten som helhet tycks plågas allt mer av filmande och förstärkande - det är bara att jämföra hur lite folk ligger ner och sprattlar i t.ex. handboll, rugby eller australiensisk fotboll trots hyfsat likartad mängd stryk på utövarna. Oaktat att Fantenbergs tackling är fördömbar och matchstraffsvärdig, är den bistra eftersmaken av igår att Fabricius kraftigt förstärkte en situation som blev matchavgörande.

Genom moraliska bannor lär vi å andra sidan aldrig komma tillrätta med filmningar, vinnarinstinkten är och bör vara så hög bland eliten att den tyvärr också tar över här. Istället bör man ta bort incitamenten för att filma, ett första steg kan ju vara att stryka alla delar av reglerna som säger att en viss förseelse ska straffas hårdare vid skada. Ett regelbrott är ett regelbrott och gärningen bör bestraffas utifrån hur illa själva gärningen är, oavsett om motståndaren skadas eller inte.
Citera
2015-02-04, 19:08
Medlem
https://twitter.com/PerLedin/status/563033813593653250

"Först var det fel på top scorer tröjjan, sedan är det Luleå's fel, fabbe's fel, hemmaplans fördel's fel, domarens fel, hollywood's fel..."

Intressant tweet ifrån Per Ledin, med tanke på att han har konstant grinat och gnällt i hockeysverige nu i snart 10 år. Fräscht!
Citera
2015-02-04, 19:11
Moderator
vfs avatar
Citat:
"What ever it takes" kan väl också menas som så att han vill göra vad som helst för att spela matchen? Trots att han låg i plågor tidigare. Det är så jag tolkat det, även om man med frölundaöron väljer att göra en annan tolkning av citatet, om det nu ens har sagts.
.

Tror du på det själv? Men självklart väljer Frölundas spelare att fabricera ihop ett engelskt uttryck riktat mot en norrman, det låter extremt logiskt. Om så var fallet borde väl Fabbe förnekat att han sagt det i stället för att helt plötsligt lida av anmesi.

Jag kan köpa en tvåa på Fantenberg för charging, jag kan inte köpa ett matchstraff för att Fabbe ligger och åmar sig för att sedan återuppstå från dom döda.

Ser du inget konstigt alls i Fabbes agerande?

Men jag släpper detta nu och väntar in en tackling som en oskyldig Luleåspelare delar ut då Ölvestad kommer fram ur historiens gömmor igen i eftersnacket.

Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
https://twitter.com/PerLedin/status/563033813593653250

"Först var det fel på top scorer tröjjan, sedan är det Luleå's fel, fabbe's fel, hemmaplans fördel's fel, domarens fel, hollywood's fel..."

Intressant tweet ifrån Per Ledin, med tanke på att han har konstant grinat och gnällt i hockeysverige nu i snart 10 år. Fräscht!

Men Ledin är stenhård, han ville ha fem minuter vid slagsmål i stället för game. Då skulle det fula spelet stävjas. Själv försvinner han fortare än en avlöning om han skulle ställas till svars på isen för något han gjort.
Citera
2015-02-04, 19:17
Medlem
Ferross avatar
Du får nog lugna dig lite nu vf, ska du hålla på så här så kommer ingen vilja ta en diskussion med dig.
Citera
2015-02-04, 20:39
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Åja, så mycket är det väl inte att yvas över.

Du blir ledsen?
Citera
2015-02-04, 20:44
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Jag orkar bara kommentera att det är roligt hur många indianer som är inne och gnäller i tråden med tanke på att det bara är Luleå som bryr sig om turneringen. Orkar inte diskutera vidare med dig om annat när du är på det här humöret.

Bidrar med en bild på det ickesynliga märket i Fabbes ansikte.

https://pbs.twimg.com/media/B9AuTivIEAAbgfw.jpg:large

Det är tråkigt, men sant att hopptacklingar i huvudet är helt ok när det gäller Hittejoel.

Jävlar vilken svår skada, som han dessutom fick av sin egen klubba, ska klubban stängas av?

Citat:
Du får nog lugna dig lite nu vf, ska du hålla på så här så kommer ingen vilja ta en diskussion med dig.

Jag är jättelugn, notera att jag undviker nedsättande namn som Fjantenberg och Hittejoel. Jag skriver Fabbe. Fabbe är (var?) en bra kille, nu efter skådespeleriet är jag inte riktigt lika säker längre.

Jag länkar dessutom inte till någon twitter där någon som är djupt insyltad i Luleå hockey vädrar sina sanningar.

För säkerhets skull tar jag det igen, jag kan köpa en tvåa, aldrig ett game. Hade det varit tvärtom hade du skrivit precis samma sak. Andra Luleåiter hade dock vrålat justitiemord.
Citera
2015-02-04, 20:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Du blir ledsen?

Nej, jag tycker att CHL är ganska ihåligt.
Citera
2015-02-04, 22:11
Medlem
Displaceds avatar
Blir så otroligt tydligt att ni Frölundaiter inte kan något om hockey när ni vänder kappan så fort tacklingen delas ut av er egen spelare. Seriöst pinsamt att läsa somligas inlägg här. Kilströms tackling tog olyckligt men var helt schysst, han hoppar inte. När Lundqvist nu hoppar in i Luleå-spelaren är tacklingen helt plötsligt "inget större fel"... Man skäms ju för er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in