2015-02-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Beror på vem den andra charen är. Monken är ju den nya hetaste charen i 2.1.2. Crussen med phalanx builden är ju grym som support då den gör skada och stunnar allt som finns.

Babben lämpar sig bäst som solo om du frågar mig. De flesta finner inget nöje i att springa ensam 2min bakom en reakors-babbe som plöjer igenom en rift på 2-3min för att sen stå och vänta in de andra spelarna vid RGn :P

Här räknas ju så klart inte du in iaf? ........ eller?
Citera
2015-02-04, 14:39
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Att det fanns fler viable builds i D2 skulle jag nog klassa som en myt. Anledningen till att man kanske minns det som sådant är för att HELL var tuffaste svårighetsgraden, vilket kanske motsvarar t4-6 i D3. Kör du t4-6 i D3 så finns det minst lika många viable builds som i D2. Nu har vi dock Grifts och det är självklart att vissa builds kommer triumpha andra. Det kommer ALLTID finnas builds som är snäppet bättre än the rest.
Dock håller jag med om att flera av setsen kunde buffas upp en hel del, så att det inte skiljer 10+ grift-lvls mellan den bästa builden och den näst bästa för classerna. Men detta kommer förmodligen ske när alla sets får 6p bonusar, får vi hoppas. Dock hinner man väl bli pensionär och dö innan den patchen släpps.

Du hade Uberbosses i D2 också, något som var betydligt svårare än hell. Det fanns ett antal builds som klarade det.

Sen kan du inte riktigt säga att en viss svårighet i ett spel motsvarar en annan. Däremot kunde betydligt fler builds klara endgame i D2, det är något som inte går i D3. Endgame is endgame.
Citera
2015-02-04, 14:46
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Du hade Uberbosses i D2 också, något som var betydligt svårare än hell. Det fanns ett antal builds som klarade det.

Sen kan du inte riktigt säga att en viss svårighet i ett spel motsvarar en annan. Däremot kunde betydligt fler builds klara endgame i D2, det är något som inte går i D3. Endgame is endgame.

Vad är endgame för dig? Grift 100? Isåfall finns det inga builds som klarar det. T6? De flesta klasser har iallfall 3~ builds som klarar t6 på en acceptabel tid. Sen kommer det alltid finnas builds som klarar det snabbare, men det är i princip omöjligt att kringå
Citera
2015-02-04, 14:56
Medlem
Kan någon tipsa mig om någon monk build som klarar t6 lätt?
Citera
2015-02-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3

Ja, och det finns ett antal builds som klarar grift lvl 38. Hade Uberbossarna varit svårare än de var eller gått på tid hade antalet viable builds där minskat. Och klart man kan jämföra svårighetsgrader. Endgame i D2 hade en realistisk cap i svårighetsgrad, vilket inte D3 har, så det är klart det fanns fler "endgame builds" där.
Citera
2015-02-04, 16:51
Medlem
Lanoos avatar
Tips om builds till alla som söker det!
Diablofans!

Så kanske tråden kan handla hur vissa builds är uppbyggda osv istället för att 1/3 posts är just "tips om build till x-karaktär tack"

Nästan så mod kan klistra diablofans och diabloprogress länkar i tråden.

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Här räknas ju så klart inte du in iaf? ........ eller?
haha du vet att jag mer än gärna köttar rifter med dig gubben
Citera
2015-02-04, 16:58
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Ska man försöka*se något positivt med det hela så är det väl att Blizzard tvingar en att rotera runt på olika builds efter en uppdatering i alla fall.
Den som kom nu senast drabbade inte detta så hårt. (förutom att dom enligt min mening fuckade DHn rejält, dock förstår jag varför dom gjorde det)
DHs blev ju bättre om något. Att de faktiskt behöver spela själva istället för att se på medan spelet gör allt åt dem är knappast en nerf.
Citera
2015-02-04, 17:08
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Vad är endgame för dig? Grift 100? Isåfall finns det inga builds som klarar det. T6? De flesta klasser har iallfall 3~ builds som klarar t6 på en acceptabel tid. Sen kommer det alltid finnas builds som klarar det snabbare, men det är i princip omöjligt att kringå

Det är ju så att Grifts rent generellt sätt är endgame i spelet. Dock är det också så att D3 är designat utan hardcap i svårighet. Det är helt enkelt så att de skapat Grifts för att det mer eller mindre alltid kommer finnas progress content oavsett hur bra gear du får. Det var något D2 inte desginades kring.

Dock har båda spelen endgame, och det är endast på grund av hur man valt att designa spelens endgame det är så att D2 hade flera builds medan D3 kommer under alla perioder bara ha en (om än varierande) eftersom det är desginat att döda saker snabbt och så effektivt som möjligt.
Citera
2015-02-04, 18:40
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
DHs blev ju bättre om något. Att de faktiskt behöver spela själva istället för att se på medan spelet gör allt åt dem är knappast en nerf.

Ja och därmed min skrift "dock förstår jag varför dom gjorde det". Men jag vill nog påstå att 90% av dem som lirade DH innan patch har droppat DHn helt nu och fokuserar på någon annan char.
Bara se på aktiviteten i klanen så märks det rätt tydligt.
Firebird wiz, Monken och Reakors babben dominerar totalt
Citera
2015-02-04, 19:25
Bannlyst
Kan det bli den 13:e så man har något att göra igen, inte spelat på ett bra tag. Var rankad 2-4:a vecka 2-4 sen slutade jag spela för det vart tråkigt som vanligt haha.
Citera
2015-02-04, 21:40
Medlem
Aerosol-s avatar
Drygt att behöva levla upp till 70 innan man kan köra rifts osv..
Citera
2015-02-04, 23:11
Medlem
Tubess avatar
loggade in nu på d3 efter ett långt uppehåll... blev visst p406 på hardcore..

Men fyfan vad mycket skit man skulle ha i stashen.. jävla reservdelar. Tog mig 1,5h att rensa allt och sortera alla items haha...

Är faktiskt ganska taggad på ny ladder. Har det kommit några uppdateringar på crusaders o monks? har ingen koll alls längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in