2015-02-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Stort plus att det finns folk som är extremt duktiga på olika klasser. tex: Reggaeboss = Babben, FRONK = Monken osv.

Har ju nån snubbe där som nickar "Lean" something something som kan den där DHn eller vad dom kallas och sedan nån som börjar på I och slutar på typ xxen som faktiskt är rätt ok på Wiz och vad jag hört en hej dundrandes admin.. Tänkte vi kör hela laget nu när ni börjat ösa på!
(Fan va OT det blev helt plötsligt)

Har köpt ny dator nu då min förra kraschat, tråkigt nog kommer den inte förs slutet av nästa vecka... Såklart.. Därav inaktivitet men håller koll här istället, alltid något 😎
Citera
2015-02-03, 22:58
Medlem
MrHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Har ju nån snubbe där som nickar "Lean" something something som kan den där DHn eller vad dom kallas och sedan nån som börjar på I och slutar på typ xxen som faktiskt är rätt ok på Wiz och vad jag hört en hej dundrandes admin.. Tänkte vi kör hela laget nu när ni börjat ösa på!
(Fan va OT det blev helt plötsligt)

Har köpt ny dator nu då min förra kraschat, tråkigt nog kommer den inte förs slutet av nästa vecka... Såklart.. Därav inaktivitet men håller koll här istället, alltid något 😎

Samma som för mig!

OnT: Med WD, vilken klass skulle vara bra för 2manna rifts? Sugen på monk, crusader eller barb
Citera
2015-02-04, 06:10
Medlem
Opilus5500s avatar
Jaså, jag kollade lite fort på den där blåa posten.. Var väl för bra för vara sant! Hur som helst jag nyfiken på dem där nya level 70 set items, där borde väl nya builds skapas?
Citera
2015-02-04, 08:32
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Så vad du menar är att xpn adderas, men inte själva antalet nivåer?

Precis. Eftersom det behövs mer och mer xp för varje level du klättrar.
ex:
paragon 1 till paragon 2 = 1000xp
paragon 10 till 11 = 10 000xp

Hade du då varit 10 i non season och 2 i season. Så hade det ju blivit fel om du blivit lvl 12 rakt av.
Det är alltså din xp som läggs ihop och inte din paragon.
Dvs att är du 400 + 300 så kommer det motsvara typ 450 eller nåt liknande.
sorry för lite rörigt inlägg men jag tror du fattar
Citera
2015-02-04, 08:36
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Jag tycker det är lite tråkigt att nästan alla klasser har en build som är överlägsen.
Ta min barb t.ex., har ett helt OK Reakor-set och tycker väl den är helt okej att spela men det skulle ju vara kul att prova något annat. Bytte till physical ww/leapquake-build men den är ju helt klart underlägsen FC vilket gör att man bara går och tänker på hur mycket snabbare man kunde döda saker om man bytte build...

Ska man försöka*se något positivt med det hela så är det väl att Blizzard tvingar en att rotera runt på olika builds efter en uppdatering i alla fall.
Den som kom nu senast drabbade inte detta så hårt. (förutom att dom enligt min mening fuckade DHn rejält, dock förstår jag varför dom gjorde det)
Citera
2015-02-04, 08:40
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHippie
Samma som för mig!

OnT: Med WD, vilken klass skulle vara bra för 2manna rifts? Sugen på monk, crusader eller barb

Beror på vem den andra charen är. Monken är ju den nya hetaste charen i 2.1.2. Crussen med phalanx builden är ju grym som support då den gör skada och stunnar allt som finns.

Babben lämpar sig bäst som solo om du frågar mig. De flesta finner inget nöje i att springa ensam 2min bakom en reakors-babbe som plöjer igenom en rift på 2-3min för att sen stå och vänta in de andra spelarna vid RGn :P
Citera
2015-02-04, 08:49
Medlem
MrHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Beror på vem den andra charen är. Monken är ju den nya hetaste charen i 2.1.2. Crussen med phalanx builden är ju grym som support då den gör skada och stunnar allt som finns.

Babben lämpar sig bäst som solo om du frågar mig. De flesta finner inget nöje i att springa ensam 2min bakom en reakors-babbe som plöjer igenom en rift på 2-3min för att sen stå och vänta in de andra spelarna vid RGn :P

Får la köra både monk och barb då.

Spelade DH förra season då jag bara kunde slänga upp turrets och afka pga min dåliga dator. Därför ska de bli roligt med ny dator så jag kan pröva på de andra..

Är de lightning builden som gäller för monk nu eller?
Citera
2015-02-04, 10:11
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjulven
Njae. Alla klasser hade en specc som var bäst i D2. Skillnaden var bara att i D2 behövdes inte den optimala speccen.

Det där stämmer ju inte alls, det fanns specs som var optimala för vissa förutsättningar. Men rent genrellt såg man fler specs i D2 än man ser i D3.

Jag själv spelade åtminstone tre specs på paladin under samma period. Nu är det mest en spec som spelas, dock är det väldigt skönt att man slipper levla upp ytterligare en gubbe för att kunna byta specc.

Skillnaden behöver dock inte endast ha med spelet att göra, utan det är någonting som de flesta spel smittats av WoW,LoL, Smite och linkande har guider för hur du bygger din gubbe optimalt etc. Det strävas överallt efter att hela tiden vara optimal. Så du kan ha rätt i att det finns fler spelbara specs i D3, bara det att alla hela tiden väljer den bästa.
Citera
2015-02-04, 12:36
Medlem
Citat:
Det där stämmer ju inte alls, det fanns specs som var optimala för vissa förutsättningar. Men rent genrellt såg man fler specs i D2 än man ser i D3.

Jag själv spelade åtminstone tre specs på paladin under samma period. Nu är det mest en spec som spelas, dock är det väldigt skönt att man slipper levla upp ytterligare en gubbe för att kunna byta specc.

Skillnaden behöver dock inte endast ha med spelet att göra, utan det är någonting som de flesta spel smittats av WoW,LoL, Smite och linkande har guider för hur du bygger din gubbe optimalt etc. Det strävas överallt efter att hela tiden vara optimal. Så du kan ha rätt i att det finns fler spelbara specs i D3, bara det att alla hela tiden väljer den bästa.

Sant!

Själv körde jag en Palladin med Thorns och nån speedskill, klarade nästan hela vägen till Baal på "Hell".. Lägg där till att jag inte hade den blekaste om hur man gjorde runor eller för den vad "set" var och kunde således inte få någon setbonus haha.. Detta gjordes på ett flertal olika chars och med många olika builds så helt klart är att det finns mer olika variationer på builds..

Tycker dock att det stora minuset för D3 är att allt handlar om Furren, så fort man får det vapnet så är det "end game" för i stort sätt alla chars och builds. Nog för att dom ändrat det lite nu men mja, tveksam till sånt..
Citera
2015-02-04, 13:06
Medlem
MrHippies avatar
Citat:

Nog för att allt du skriver är korrekt, vet dock inte när du spelade D2 senast. Men jag spelade en del under förra året och fick höra flera gånger att jag var idiot för att jag inte körde med X build på sorc för den var bäst på allt.

Så även D2 har blivit precis likadant som andra spel, detta gäller dock nu så klart
Citera
2015-02-04, 13:14
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Där har du ju hela poängen!
Vill man lira på typ T3-4 och under så kan du ju rocka vilken build som helst och mecka ihop något bara.
Men ska man ha en end game char som är till för att tävla i så höga grifter som möjligt är det extremt begränsat. Det är å andra sidan inte så konstigt heller kanske?

Håller med Ixxen helt om att The Furnace fuckar spelet ganska rejält. när den är långt bättre än ett en-handsvapen + offhand till wiz och wd så blir det fel.
Citera
2015-02-04, 13:26
Medlem
Att det fanns fler viable builds i D2 skulle jag nog klassa som en myt. Anledningen till att man kanske minns det som sådant är för att HELL var tuffaste svårighetsgraden, vilket kanske motsvarar t4-6 i D3. Kör du t4-6 i D3 så finns det minst lika många viable builds som i D2. Nu har vi dock Grifts och det är självklart att vissa builds kommer triumpha andra. Det kommer ALLTID finnas builds som är snäppet bättre än the rest.
Dock håller jag med om att flera av setsen kunde buffas upp en hel del, så att det inte skiljer 10+ grift-lvls mellan den bästa builden och den näst bästa för classerna. Men detta kommer förmodligen ske när alla sets får 6p bonusar, får vi hoppas. Dock hinner man väl bli pensionär och dö innan den patchen släpps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in