2014-08-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Jag har och det går faktiskt rätt snabbt. Sedan så verkar det vara lite si och så med uppdateringarna..

.
Jag får hålla tummarna helt enkelt!
2014-08-25, 16:10
Medlem
fuskarens avatar
Nu har dx en tävling där man kan vinna priser och presentkort om man har köpt en MVP produkt.
Vann $8.8 idag, en fin vinst tycker jag

Tänkte bara tipsa så att ni vet
2014-08-30, 12:47
Medlem
Baserat på egen erfarenhet kan jag iallafall inte rekommendera http://eud.dx.com/

Beställde som tidigare nämnt 18/8 och paketet befinner sig nu i Kina.

Date Time Location Status
Fri Aug 29 08:00 CN Parcel sent to sorting office country of transit
Thu Aug 28 01:45 CN Parcel arrived in country of transit
Thu Aug 28 00:01 CN Parcel en route to country of transit
Tue Aug 26 17:42 CN Parcel received at sorting office in country of origin
Tue Aug 26 07:08 Shipment re-labelled
Tue Aug 26 06:53 Shipment is pre-alerted

Kostar mer än vanliga dx.com, du måste handla för minst 30USD för att få gratis frakt, och OM förväntat leveransdatum "Tue Sep 2" stämmer så är det bara marginellt snabbare än vanliga DX som för det mesta har tagit 3 veckor - 1 månad på sig när jag beställt.

Hade däremot missförstått och trodde att EUD var ett lager de hade i Europa.
2014-09-01, 14:39
Medlem
magnificos avatar
Beställt för över 1,5 månad sedan från dealextreme och betalade med kort, ingen paket än och de svarar inte på var paketet är. Paketet går inte spåra heller, varken hos Singapore post eller Posten. Blivit blåst helt enkelt, bra för andra veta.
2014-09-01, 14:45
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Beställt för över 1,5 månad sedan från dealextreme och betalade med kort, ingen paket än och de svarar inte på var paketet är. Paketet går inte spåra heller, varken hos Singapore post eller Posten. Blivit blåst helt enkelt, bra för andra veta.

Tar det mer än 20 dagar ska man kontakta dom. Har du gjort det?
2014-09-01, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
DX har i något extremfall även för mig tagit närmare 2 månader på sig att leverera. Hör av dig till deras kundtjänst. Räkna inte med att få pengarna tillbaka däremot. De kommer med någon ursäkt om att de försökt betala tillbaka pengarna men att de inte lyckades så att du får acceptera "tillgodokvitto" istället.
2014-09-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvergivetKonto
DX har i något extremfall även för mig tagit närmare 2 månader på sig att leverera. Hör av dig till deras kundtjänst. Räkna inte med att få pengarna tillbaka däremot. De kommer med någon ursäkt om att de försökt betala tillbaka pengarna men att de inte lyckades så att du får acceptera "tillgodokvitto" istället.

Bara att reklamera köpet hos din kortutgivare. Har gjort det flera gånger på olika ställen. Enklast är dock att betala alla nätinköp med paypal.då har du pengarna samma dag,utan massa papper att fylla i.
2014-09-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Bara att reklamera köpet hos din kortutgivare. Har gjort det flera gånger på olika ställen. Enklast är dock att betala alla nätinköp med paypal.då har du pengarna samma dag,utan massa papper att fylla i.
Paypal är det enda jag använder mig av när jag handlar på såna här sidor. Beställde någon en sak förut som låg och väntade på att bli skickad i nära cirka 3 veckor tills den ändrades till "Sold out". Bad om pengarna tillbaka från DX och fick vänta 1 vecka på svar där de skrev att de skulle betala tillbaka pengarna till mitt PP-konto men efter 3 veckor så syntes inga pengar från dem. Hörde av mig igen och undrade vart pengarna tagit vägen, fick till svar efter ytterligare en vecka att Paypal "krånglade" så att de skulle sätta in pengarna som poäng på DX-kontot istället. Vilket tog närmare 2 veckor det med. När jag fick reda på att man kunde inleda en tvist via Paypal var det tyvärr för sent. Var ingen stor summa det handlade om iallafall.

Så till er som har problem;
Har man inte fått varan efter en månad tycker jag att man med gott samvete kan inleda en tvist. Väntar man längre än 45 dagar på att kräva tillbaka pengarna så avslår Paypal ansökan automatiskt.
2014-10-14, 11:25
Medlem
Jag har alltid fått de grejer jag beställt genom åren från b.l.a DX. Men det är alltid väldigt lång fraktid, oftast 3-6 veckor.
2014-10-14, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spunkiz
Jag har alltid fått de grejer jag beställt genom åren från b.l.a DX. Men det är alltid väldigt lång fraktid, oftast 3-6 veckor.

Samma här, förutom senast då jag fick nytt rekord på ca 2 veckor leveranstid. Blev helt chockad. Synd bara att jag endast köpt skit.
2014-10-15, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Samma här, förutom senast då jag fick nytt rekord på ca 2 veckor leveranstid. Blev helt chockad. Synd bara att jag endast köpt skit.

Jag har köpt en del kul elektronikgrejer b.l.a en Baofeng BF-UV3R+

http://www.dx.com/p/baofeng-bf-uv3r-1-3-lcd-3w-136-174mhz-400-470mhz-dual-band-multifunctional-walkie-talkie-red-148030
2014-10-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spunkiz
Jag har köpt en del kul elektronikgrejer b.l.a en Baofeng BF-UV3R+

http://www.dx.com/p/baofeng-bf-uv3r-1-3-lcd-3w-136-174mhz-400-470mhz-dual-band-multifunctional-walkie-talkie-red-148030

Lustigt förslag faktiskt, min uv5r borde komma i veckan då den beställdes några veckor sen på ebay!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in