2012-04-12, 08:27
Medlem
vimars avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av vimar
Dealextreme fick jag på för 1 cent eller vad det var men priceangels valde jag till (1.7$)
Hmm menade focalprice inte priceangels
Förövrigt la en order hos priceangels den 5 e april, en vara för 1 $ har dem skickat (känns lönt?)
dx har anlänt nu imorse till postkontoret så det klarade sig med från tullen.

Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Jag har märkt att om man utnyttjar "mängdrabatten", alltså köper tre eller flera exemplar av samma produkt, så sjunker priset linjärt, men gratis tracking försvinner i samma veva. Oftast blir det ändå billigare om man är ett par stycken polare som ska ha samma produkt, trackingavgiften är ju bara just kring dessa 2 USD i regel.

Har även något minne av att de ville ha en blygsam summa för fraktkostnaden någon gång jag utnyttjade "mängdrabatt", men minns inte riktigt sammanhanget. Förmodligen var det DX som var aktören den gången.
Lär nog bli en del varor köper 3 av minst då dem verkar bra..
t ex denna http://www.focalprice.com/LF141B/Mini_9LED_Powerful_Flashlight_Torch_Black.html
har köpt större med 9 led för närmare 100 :- i sverige men den för focalprice spöar dem lätt + den är i metall med 2.2 $
och sandisk minneskort var märkt 2012 03 02 de va inte länge sen
2012-04-13, 02:26
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vimar
denna http://www.focalprice.com/LF141B/Mini_9LED_Powerful_Flashlight_Torch_Black.html
har köpt större med 9 led för närmare 100 :- i sverige men den för focalprice spöar dem lätt + den är i metall med
Sådana kan man köpa på Rusta och Clas Ohlson nästan lika billigt.

Satsa hellre på en lika stor ficklampa men med rejäl skjuts i, till exempel en med Cree 6-krets i för en knapp tvåhundring från Kinasajterna. Det är rejäl skillnad på en ficklampa med knappt 20 lumen och en med 1200 lumen! Vrooom!

Man bör dock bestämma sig för vilken batterityp man vill satsa på och inte hålla på att blanda, och därefter köpa en vettig laddare för någon femtiolapp.

Jag kör enbart med prylar som använder 18650-batterier, dock har jag ibland råkat ut för bluffbatterier med angiven kapacitet 3600 mAh medan de i själva verket har legat runt 600 mAh. Borde ha anat det av priset, man får rimligtvis inte 3600 mAh:are till halva priset av vad äkta 2400 mAh:are kostar.

Däremot köpte jag nyligen hyfsat billiga "4250-mAh:are" från Focalprice. Även om de faktiskt bara ligger runt 2700-2800 mAh så var de ändå prisvärda och funkar bra i min starkaste ficklampa.
2012-04-13, 15:11
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Samtidigt vet jag att prylarna ligger i brevlådan några dagar efter att jag har skrivit detta, brukar oftast vara så.
Haha, mycket riktigt så damp den ena försändelsen ner idag. Det tog drygt två månader från beställning till slutdestinationen, det är nog mitt personliga anti-rekord hos DX.

Det var en liten smart universal-laddare med ställbara stift för kameror, mobiltelefoner osv.

Praktiskt när man har gäster som har glömt att ladda kameran när de vill dokumentera festligheterna.

http://www.dealextreme.com/p/universal-battery-charging-dock-w-usb-port-ac-220v-2-flat-pin-plug-117706
2012-04-13, 16:43
Medlem
Hur lång tid kan det ta innan man får ett trackingnummer? Har en order som las den 5 april och det står bara "PaymentConfirmed" och har inte fått något trackingnummer. Det brukar gå fort att få annars.
2012-04-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Lite OT:
Det är busenkelt, förutsatt att du verkligen har en ledig PCI-plats på moderkortet. Bara att öppna chassit och skruva bort den metalltunga som sitter som skydd och istället trycka dit och skruva fast kortet med samma skruv som metalltungan satt fast med.

Sådant får du säkert hjälp med i dator-subforumen, om du mot förmodan skulle stöda på någon problem eller undring. Vi ska nog inte fördjupa oss alltför mycket i sådant just i denna tråd, för då kanske vi får bannor av Mods.

Tack, då får jag öppna och kolla om jag hittar nån plats där kortet kan sitta
2012-04-13, 23:10
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passaten
Hur lång tid kan det ta innan man får ett trackingnummer? Har en order som las den 5 april och det står bara "PaymentConfirmed" och har inte fått något trackingnummer. Det brukar gå fort att få annars.
Informationen innebär bara att beställningen och betalningen har registrerats.

Därefter ska ordern plockas ihop, ofta måste produkten även hämtas in från underleverantören först.

Det kan alltså antingen gå snabbt, eller ta lång tid innan du får ett trackingnummer som avspeglar den faktiska utskeppningen av försändelsen.

Vissa Kinasajter brukar åsätta/reservera ett trackingnummer redan när de har mottagit ordern, vilket är ännu mer förvirrande ju längre veckorna går innan de är färdiga att leverera.
2012-04-14, 02:52
Medlem
chaoswithins avatar
Om ett paket ankom Shenzen International Airport för två dagar sedan, och fortfarande ligger där är det normalt eller har kinesiska tullen månne lånat det?

Eller står det på spårningen av priceangels paket att dom befinner sig på flygplatsen ända tills dom faktiskt skickar det? (Alltså att priceangles inte har packat och skickat paketet ännu?)
2012-04-15, 00:30
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Om ett paket ankom Shenzen International Airport för två dagar sedan, och fortfarande ligger där är det normalt eller har kinesiska tullen månne lånat det?
Kinesiska tullmyndigheter har oftast inget intresse av varor som skickas UT ur landet från deras fabriker.

Det tar den tid det tar, helt enkelt. Ofta finner man ingen logik i varför det tar flera veckor ena gången och fyra dagar andra gången efter att man får träff på trackingnumret, men så är det att handla från Kinasajter.

Grejerna kommer förr eller senare. Har man bråttom så är inte Kinasajter det bästa alternativet att handla från, utan då får man gå till Clas Ohlson, Kjell & Co osv., eller svenska nätshoppar som 24.se och itsajten.com och liknande, men samtidigt vara medveten om att det är dyrare prislappar som gäller för jämförbara prylar.
2012-04-15, 01:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Finns det några mer sajter än intimate gadgets för sexprylar?
2012-04-15, 02:48
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Kinesiska tullmyndigheter har oftast inget intresse av varor som skickas UT ur landet från deras fabriker.

Det tar den tid det tar, helt enkelt. Ofta finner man ingen logik i varför det tar flera veckor ena gången och fyra dagar andra gången efter att man får träff på trackingnumret, men så är det att handla från Kinasajter.

Grejerna kommer förr eller senare. Har man bråttom så är inte Kinasajter det bästa alternativet att handla från, utan då får man gå till Clas Ohlson, Kjell & Co osv., eller svenska nätshoppar som 24.se och itsajten.com och liknande, men samtidigt vara medveten om att det är dyrare prislappar som gäller för jämförbara prylar.
Okej, har blivit lite nojjig för tullen sen Turkiska tullen snodde ett parpaket för mig och "undersökte" i nästan två veckor.

Dock har du ju helt rätt i att man får räkna med att det tar minst en månad om man beställer från kina, att man sen kan ha tur är en annan sak.

Nu är det här visserligen lagliga varor jag beställt, men ponera att man beställer olagliga varor är risken stor för att kinesiska tullen bryr sig då tror du?
2012-04-15, 07:58
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Nu är det här visserligen lagliga varor jag beställt, men ponera att man beställer olagliga varor är risken stor för att kinesiska tullen bryr sig då tror du?
Hade varorna varit olagliga i Kina så hade du knappast fått tag på dem överhuvudtaget samt att fabrikerna nog hade stängts för länge sedan.

Det är svenska tullen du får problem med om du har importerat varor som är olagliga i Sverige, inte den kinesiska.
2012-04-15, 15:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Okej, har blivit lite nojjig för tullen sen Turkiska tullen snodde ett parpaket för mig och "undersökte" i nästan två veckor.
Hände det på vägen från kina till sverige?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in