2015-02-01, 10:34
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Och Lundberg säljer sig som en h¤¤a och går till DIF, klubbkänslan i hockey helt borta, bara pengar som styr ,så jävla tragiskt , sitta nöta bänk i DIF bara för att tjäna pengar.

Trams, alla spelare som får chansen att ansluta till ett SHL-lag kommer självfallet att ta den. Särskilt om de spelar i klubbar lite längre ner i seriesystemet eller i en klubb vars chanser till SHL-avancemang är väldigt, väldigt små. Klubbkänsla är fruktansvärt överskattat när det kommer till att förtjäna sitt levebröd. Han är ju inte ens en Björklövenprodukt från början utan fostrad i Stockholmsklubbar(Strängnäs/SSK) så det är inte särskilt förvånande att han går till DIF när han nu får chansen.
Citera
2015-02-01, 10:53
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Killen har spelat 33 matcher i Björklöven. Jag tror att han skiter ganska blankt i Björklöven om han får chansen att spela in sig i SHL, oavsett lön.
Försöker ni slå någon sorts rekord i antal streaks i år eller? Först var det vinster ni samlade på, men nu visar ni upp ert rätta ansikte och losermentaliteten är tillbaka.
Citera
2015-02-01, 11:13
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Försöker ni slå någon sorts rekord i antal streaks i år eller? Först var det vinster ni samlade på, men nu visar ni upp ert rätta ansikte och losermentaliteten är tillbaka.
Hade man haft en losermentalitet i klubben hade man spelat i ettan sedan länge.
Citera
2015-02-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Trams, alla spelare som får chansen att ansluta till ett SHL-lag kommer självfallet att ta den. Särskilt om de spelar i klubbar lite längre ner i seriesystemet eller i en klubb vars chanser till SHL-avancemang är väldigt, väldigt små. Klubbkänsla är fruktansvärt överskattat när det kommer till att förtjäna sitt levebröd. Han är ju inte ens en Björklövenprodukt från början utan fostrad i Stockholmsklubbar(Strängnäs/SSK) så det är inte särskilt förvånande att han går till DIF när han nu får chansen.

Fast så funkar ju inte alla spelare , Kolla Samuelsson , han har ju varit Hästen trogen i stort sett jämnt , visst han provade i Timrå någon match och i Sundsvall några , annars har han u spelat i Hästen fast dom spelat i ettan , tror du han gjort det för pengarna?
Hellström i Löven nobbade miljon kontrakt från Tyskland och valde stanna,Palme annat exempel,har u varit löven trogen ett par år nu, så nog finns det spelare med klubbhjärta fortfarande, och nog förstår jag Lundberg att han inte har hjärta för Löven ,men grejen r ju att han kommer ju inte spela i DIF resten av livet för att han har hjärtat där om någon nu tror det, får han ett bättre bud från FBK går han dit, det är pengarna som styr.
Citera
2015-02-01, 11:43
Medlem
Men det är egentligen inte Lundberg jag är förbannad på , det är Grönberg , jag hade fasen lite förtroende för han börjar försvinna lite .
Grejen är att jag tror han vetat om att Lundberg var på väg och det var nog därför han värvade den där Combs, kommer in från ECHL med 56 poäng på 32 matcher , han har alltså spelat en match mot Hästen och såg ut som en övergöd julgris, var typ slut efter ett byte, sen har han varit bänkad 2 matcher för att Waltin tycker han är för dåligt tränad, hur fan kan man va för dåligt tränad om man spelat 32 matcher?
Måste ju va fel scouting nå jävulskt av Grönberg.
Jag kräver ju att Combs börjar producera, annars finns det ingen som kan ta Lundberg:s plats, ja visst Palme ,men han har sett loj ut det han spelat hittils i år.
Citera
2015-02-01, 13:26
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det har väl aldrig någonsin förekommit att en spelare inte varit intresserad av att spela på en högre nivå. Det gällde även förr, på den tiden spelare fostrades i hemklubbarna. Med ditt resonemang skulle Börje Salming ha stannat i Kiruna.

Lundberg har ju ingen koppling till Björklöven. Att han gick tid kan ju möjligen på ett omvänt sätt stödja ditt resonemang.

Klart det finns spelare som avböjt spel i högre serie, men inte någon som enbart lirat en halvsäsong det skulle vara jävligt märkligt om han avböjde dif.
Citera
2015-02-01, 13:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Klart det finns spelare som avböjt spel i högre serie, men inte någon som enbart lirat en halvsäsong det skulle vara jävligt märkligt om han avböjde dif.

Du kanske noterade att jag skrev "inte varit intresserad av"? Det är ju inte detsamma som att spelaren tar första bästa bud.
Citera
2015-02-01, 14:57
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du kanske noterade att jag skrev "inte varit intresserad av"? Det är ju inte detsamma som att spelaren tar första bästa bud.

Var visst lite snabb där , det är hårda tider nu när laget ligger på plats åtta jag hugger på allt, På tal om det känns det som att Hästen kommer förlora resterande matcher nu helt hopplöst spel.
Citera
2015-02-03, 14:38
Medlem
pokemontrainers avatar
Ikväll är jag övertygad om att KHK kommer besegra Björklöven ganska bekvämt. 5-2 tippar jag på.
Citera
2015-02-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Ikväll är jag övertygad om att KHK kommer besegra Björklöven ganska bekvämt. 5-2 tippar jag på.

Jag vill inte jinxa så jag håller med
Citera
2015-02-03, 15:33
Medlem
Gravers avatar
Ikväll förlorar Wermland forever emot dalmasarna som vill ta revansch för den snöpliga förlusten emot Karlskrona. Såleses har de inte längre något med toppstriden att göra.

Rögle, Karlskrona, Malmö och Västerås kommer ha fortsatt chans på final då dessa fyra tar tre poäng.
Citera
2015-02-03, 19:17
Medlem
Finns det någon Hästen-supporter här på flashback?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in