2015-01-31, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Hybris var det, dream on om SHL.

Först ska ni ta er till topp 8 vilket ni sannolikt gör då VH är på väg att rasa genom serien och inget av lagen på plats 9-14 ser ut att ha tillräcklig kompetens för att kunna utmana förutom Asplöven. Därefter måste ni komma topp 3 i playoffserien mellan lag 3-8 innan ni ens är i närheten av en kvalmatch till SHL. Lag 1 och 2 i playoffserien möter lag 11 och 12 i SHL. Vad jag sett under säsongen så är det få av de Allsvenska lagen som har kvalitet nog att vinna en kvalserie över 7 matcher mot SHL-lagen. Det lag som har störst chanser att ta sig till SHL av HA-lagen är sannolikt det lag som slutar 3.a i playoffserien och som får möta förloraren från HA-finalen...

Ha ha , jag tror det är på skämt mest, jag hoppas då inte ens på SHL , men det skulle va ett bra tillskott i kassan med PO, jag skulle inte ens gilla om Löven mirakulöst tog sig till SHL för det är på tok för tidigt.
Citera
2015-01-31, 14:21
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ha ha , jag tror det är på skämt mest, jag hoppas då inte ens på SHL , men det skulle va ett bra tillskott i kassan med PO, jag skulle inte ens gilla om Löven mirakulöst tog sig till SHL för det är på tok för tidigt.

Fast se det så här: Om Löven lyckas så kommer de till en serie där enbart tv-pengarna är ca 27 mille/säsong och som from nästa säsong i princip är en stängd liga där det blir oerhört svårt för HA-lagen att ta sig in och där det definitivt inte räcker med enbart sportsliga meriter. Av dagens allsvenska lag så är förutom Malmö och VIK Löven det lag jag helst ser i SHL. Sedan att organisationen i Löven kanske inte är SHL-mässig idag, det är ju egentligen bara mindre bekymmer.
Citera
2015-01-31, 15:36
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Fast se det så här: Om Löven lyckas så kommer de till en serie där enbart tv-pengarna är ca 27 mille/säsong och som from nästa säsong i princip är en stängd liga där det blir oerhört svårt för HA-lagen att ta sig in och där det definitivt inte räcker med enbart sportsliga meriter. Av dagens allsvenska lag så är förutom Malmö och VIK Löven det lag jag helst ser i SHL. Sedan att organisationen i Löven kanske inte är SHL-mässig idag, det är ju egentligen bara mindre bekymmer.
Pengarna i sig ger ju ingenting, det är hybrisen och känslorna som spelar roll. Endast och bara. Inte fasen är det för att se 60 minuter styrspel och ett slutresultat på 3-1.

Med det sagt så vill man ändå alltid uppåt och nu är det dags. Vi är ostoppbara, ur spår modorövar.
Senast redigerad av Onkel Vanja 2015-01-31 kl. 15:38.
Citera
2015-01-31, 15:50
Medlem
ett kadavers avatar
Timrå har tydligen gjort klart med en ny målvakt. Som det ser ut på EP har han inte spelat sedan förra våren... Vad ska man med honom till?
Citera
2015-01-31, 18:57
Medlem
pokemontrainers avatar
Då var KHK serieledare igen efter en vinst på övertid mot Mora.
This looks good.
Citera
2015-01-31, 22:02
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Timrå har tydligen gjort klart med en ny målvakt. Som det ser ut på EP har han inte spelat sedan förra våren... Vad ska man med honom till?

En nygammal sådan. Jonathan Iilahti tillhörde Timrå föregående säsong men erbjöds inte förnyat kontrakt inför denna säsong.

Tanken är att Iilahti ska fungera som ett komplement till Mika Norja, vilket onekligen känns betryggande då Norja tenderar att vara oerhört svajig.

Att vi därtill mister Emil Pettersson var föga överraskande, men att hans nya klubbadress blir Modo Hockey känns inte särskilt roande
Citera
2015-02-01, 00:02
Medlem
Och Lundberg säljer sig som en h¤¤a och går till DIF, klubbkänslan i hockey helt borta, bara pengar som styr ,så jävla tragiskt , sitta nöta bänk i DIF bara för att tjäna pengar.
Citera
2015-02-01, 00:41
Medlem
Leksingens avatar
Citat:
Och Lundberg säljer sig som en h¤¤a och går till DIF, klubbkänslan i hockey helt borta, bara pengar som styr ,så jävla tragiskt , sitta nöta bänk i DIF bara för att tjäna pengar.
mm kan inte ens föreställa mig lönen han kommer få i dif, men det är garanterat miljoner vi pratar om här, livsändrande helt klart!
Citera
2015-02-01, 02:01
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Killen har spelat 33 matcher i Björklöven. Jag tror att han skiter ganska blankt i Björklöven om han får chansen att spela in sig i SHL, oavsett lön.
Citera
2015-02-01, 07:51
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Hora? Grabben är ju fostrad i Södertälje och ständig medlem i Djurgården, varför skulle han ha någon klubbkänsla för Björklöven efter en halv säsong? Om något torde det ju ligga närmare till hands att spela i eller i närheten av Stockholmsområdet. Någon jättelön rör det sig knappast om heller.

Vår trupp är förövrigt rätt skadeansträngd och går det illa framöver kan han nog komma att få relativt gott om speltid. Däremot belyser väl det här att att det kanske är en rätt bra idé med SHLs bespottade förslag med rätt för SHL-lag att plocka spelare från HA mot ersättning. Som jag förstått gick Lundberg på på en SHL-klausul nu, vilket jag också förstår verkar bli allt mer legio för spelare med SHL-potential i HA? Om det i praktiken blir så att nästan alla har SHL-klausuler, vore det ju bättre för HA-klubbarna att få en garanterad ersättning.
Senast redigerad av sm910dif 2015-02-01 kl. 07:58.
Citera
2015-02-01, 07:57
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Jävla pissigt att dra fem i stängning utan någon möjlighet för oss att fixa ersättare. Mest jäkla pinsamt är det så klart att vi har en sportchef som ens tillåter ett kontrakt likt detta med utklausul mitt under säsong. Avgå Grönberg. Hybrisen la sig. Allt är svart eller vitt. Hejdå.
Citera
2015-02-01, 09:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Det har väl aldrig någonsin förekommit att en spelare inte varit intresserad av att spela på en högre nivå. Det gällde även förr, på den tiden spelare fostrades i hemklubbarna. Med ditt resonemang skulle Börje Salming ha stannat i Kiruna.

Lundberg har ju ingen koppling till Björklöven. Att han gick tid kan ju möjligen på ett omvänt sätt stödja ditt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in