2014-12-11, 18:37
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det är en IIHF-sanktionerad turnering så ja - man blir Europamästare för klubblag.
Ja, man kan ju låtsas att man är de iaf

Så länge de är en köptävling och endast fåtal länder med så blir det ingen riktigt europamästare. Men man vill väl att de ska låta bra för de stackars fans som tror på skiten.
Citera
2014-12-11, 18:39
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Ja, man kan ju låtsas att man är de iaf

Så länge de är en köptävling och endast fåtal länder med så blir det ingen riktigt europamästare. Men man vill väl att de ska låta bra för de stackars fans som tror på skiten.

KHL vill inte vara med, vad ska man göra åt den saken?

Mästarna från övriga ligor samt seriesegrarna från övriga ligor är med i CHL.
Citera
2014-12-11, 18:45
Medlem
fluktartommys avatar
Hur är det, kommer de lag som var med i början alltid att ha ett frikort in i turneringen?
Citera
2014-12-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluktartommy
Hur är det, kommer de lag som var med i början alltid att ha ett frikort in i turneringen?

Nej
Citera
2014-12-11, 18:57
Medlem
fluktartommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Nej

När slutar dom ha det? Nästa år?
Citera
2014-12-11, 19:38
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Varje land har ett givet antal platser. Mästarna och seriesegrarna är alltid med. Det kan bli lägen där något av lagen som äger turneringen får stå utanför. T.ex. om både mästaren och seriesegraren inte är delägare.
Citera
2014-12-11, 23:00
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
När slutar dom ha det? Nästa år?

tror dom har 3 år till.
Citera
2014-12-12, 21:32
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Varje land har ett givet antal platser. Mästarna och seriesegrarna är alltid med. Det kan bli lägen där något av lagen som äger turneringen får stå utanför. T.ex. om både mästaren och seriesegraren inte är delägare.

Oooooch där har du anledningen till att det är en enda stor pajasturnering som enbart Luleå bryr sig om.
Citera
2014-12-13, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Oooooch där har du anledningen till att det är en enda stor pajasturnering som enbart Luleå bryr sig om.

För att seriesegraren eller mästaren får platsen före något lag som äger turneringen?
Citera
2014-12-13, 15:09
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matjor
För att seriesegraren eller mästaren får platsen före något lag som äger turneringen?

För att lag som "äger turneringen" kan få gratisplatser. Jag förstår att det behövdes första året, men att man fortsätter med det är skrattretande.
Citera
2014-12-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
För att lag som "äger turneringen" kan få gratisplatser. Jag förstår att det behövdes första året, men att man fortsätter med det är skrattretande.

Ah, då är jag med. Och håller med.
Citera
2014-12-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Absolut. Skulle t ex Luleå slå ut Skellefteå i CHL skulle jag självklart se det som en pajasturnering. Vid Skelleftevinster är det som vilka matcher som helst

Jag tänker på när ZSC Lions från Schweiz vann CHL säsongen 2008-2009. Hade nog knappast lagts ner så om ett ryskt lag vunnits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in