[quote=Död o återfödd|52106125]1.
sluta upp med personfixerad sjukare variant av stalking.
så din eller miljontals tankar och bevis om "en härskande entitet" , de två tanke/hävdande... står ännu med fantasin som bäste vapendragare.
fantasin kan iofs lugna din ångest... inte dåligt det heller, men att beordra samtliga att på order knäböja eller dra rituella steg hit och sedan dit.. för din tankes skull, det är så gott som doktrinell diktatur och du kan mena att sådana tankedoktriner som råder i bl. a Indien.. är "av godo" ?
nej du kan blunda.. känna tänka... och komma ut med något fantasifullt icke.svar. för någon gud kommer inte kunna svara åt dig, är jag mkt säker på.
vår vintergata är en bubbla, att ge sig på konspirationer om "hur det är utanför bubblan" : good luck, men jag tror inte det är meningen med liv, att sitta och bete sig som ett ufo, människan har inte den kompetensen att se så långt att kunna i liv vid liv, samtidigt behärska så många miljarder år bakåt, det förstår ofta redan 7-åringar, när de lekt klart med gudsbabblandet som alla kärringar och gubbar med paranoid ångest och dödsrädsla, prackat eller serverat dem att nöjas med.... på dem, över huvudet på dem och vare sig de velat eller inte.
märk väl att religion pådyvlas systematiskt DESPERAT. (dödsångesten... som projiceras, utan pardon och i lönndom)
gud är ett mänskligt trick , för att förskansa sig andras humanvärde.
inte alltid, men alltför ofta, och fräckt också. iaf globalt sett, mkt fräckt/inhumant.
människan skapar poesi, det vill du inte förstå, fortsätt då den infantila drömverkstaden av pyssleri.
man kan visst fantisera, men att ta betalt för in och utandning... det klarar nog människan själv när nu djur gör det. att du tvunget ska ha in din vinstdrivande utopi... är orätt.
gör det i pysselverkstaden att övertyga andra hur sårad du känner dig, när din fantasi inte är allas fantasi.
Citat:
inte vem, vad och vilka konstellationer gällde, när och hur.
Vem stiftade naturens strikta, obändiga naturlagar?
sluta upp med personfixerad sjukare variant av stalking.
Citat:
så är det med väderlek ja, människan behärskar det ännu inte, och därmed "finns gud" ?? .... och måste.. finnas? ja enligt din nskan, men det stannar vid människotanke.
2. Belägg för att din big bnag överhuvudtaget har hänt, tack. Slumpartade IQ-befriade hokuspokus-explosioner kan nämligen inte skapa någonting annat än förödelse och allmän villervalla...
så din eller miljontals tankar och bevis om "en härskande entitet" , de två tanke/hävdande... står ännu med fantasin som bäste vapendragare.
fantasin kan iofs lugna din ångest... inte dåligt det heller, men att beordra samtliga att på order knäböja eller dra rituella steg hit och sedan dit.. för din tankes skull, det är så gott som doktrinell diktatur och du kan mena att sådana tankedoktriner som råder i bl. a Indien.. är "av godo" ?
nej du kan blunda.. känna tänka... och komma ut med något fantasifullt icke.svar. för någon gud kommer inte kunna svara åt dig, är jag mkt säker på.
Citat:
3. Belägg för att andliga upplevelser bara är fysikaliska senaps processer i geléklumpen, tack.
a biiiig big strawman, pucko.3. Belägg för att andliga upplevelser bara är fysikaliska senaps processer i geléklumpen, tack.
Citat:
du har ju magma... som reagerar med varenda molekylär struktur under sin väg ut... det sipprar ur jordens inre liksom det ständigt sker inflöden utifrån in till denna vintergata.
4. Det första uppstått av någon slags materia? Hur uppstod då denna materia?
vår vintergata är en bubbla, att ge sig på konspirationer om "hur det är utanför bubblan" : good luck, men jag tror inte det är meningen med liv, att sitta och bete sig som ett ufo, människan har inte den kompetensen att se så långt att kunna i liv vid liv, samtidigt behärska så många miljarder år bakåt, det förstår ofta redan 7-åringar, när de lekt klart med gudsbabblandet som alla kärringar och gubbar med paranoid ångest och dödsrädsla, prackat eller serverat dem att nöjas med.... på dem, över huvudet på dem och vare sig de velat eller inte.
märk väl att religion pådyvlas systematiskt DESPERAT. (dödsångesten... som projiceras, utan pardon och i lönndom)
Citat:
Hur du än vänder och vrider på det så är det svårt att komma fram till någon annan slutsats än att källan till universum måste vara evigt, eftersom materia inte kan skapa sig själv, eller hur?
kan mycket väl vara... inget omöjligt, vad har det förstås med gud att göra, ingenting alls.Hur du än vänder och vrider på det så är det svårt att komma fram till någon annan slutsats än att källan till universum måste vara evigt, eftersom materia inte kan skapa sig själv, eller hur?
gud är ett mänskligt trick , för att förskansa sig andras humanvärde.
inte alltid, men alltför ofta, och fräckt också. iaf globalt sett, mkt fräckt/inhumant.
Citat:
du ska öht inte spåna så värdelöst... då rinner liv dig ur händerna så du till slut inte längre förstår liv, människolivet kommer te sig värdelöst för dig ooch du blir fjärmad i huvudet av så småsinta funderingar om liv, som är något man inte ska förkasta genom att förminska individers rätt att slippa vålddtas, som ni extremister gör helt utan närvarokänsla.
Givetvis måste det vara en levande, medveten, intelligent supervarelse som ligger bakom allt, för hur i Herrens Namn skulle det kunna uppstå liv, medvetande och intelligens ur något som är livlöst, medvetslöst och IQ-befriat? Fullständigt bakvänt och ologiskt!
Citat:
Det metafysiska, utomvärldsliga, utgör grunden för det fysiska, inomvärldsliga. Det fysiska står nämligen under, i beroendeställning till, det metafysiska.
Eller hur?
om my god... utomvärdsliga, det har du inte ett endaste spår av, charlatansk newage... är underhållning som tröst för väl dödsångest, det också tömmer värdefull tid som skulle kunna förbättra vad som istället förfaller till fullständigt ansvarslös egenkärlek. men är du tillräckl. hjärntvättad, kan du vara redan blind döv i tron att du talar med jesus varenda natt och har ett behov att utifrån dina fördomar "omvända" vad du tror är "ont" , det är inte ok att dra runt så infantila fördomar, håll dina fundamentala mínmurade fördomar för dig själv hellre - men du kanske lever i en veritabel djungel, bubbla i bubbla under bubbla... eller sitter i salong och ljuger dig gul och blå.Det metafysiska, utomvärldsliga, utgör grunden för det fysiska, inomvärldsliga. Det fysiska står nämligen under, i beroendeställning till, det metafysiska.
Eller hur?
Citat:
”Det finns en fullkomlig hjärna bakom fysikens alla lagar.”
”Jag vill veta hur Gud skapade denna värld. Jag är inte intresserad av de olika fenomenen, de olika ämnenas spektrum. Jag vill veta Hans tankar, allt annat är bara detaljer.”
- Albert Einstein
Du behöver dö, sedan får du fortsätta att som död... tramsleken att driva med liv så som utopister gör, driver med allt utan verklighetsförankring. ”Det finns en fullkomlig hjärna bakom fysikens alla lagar.”
”Jag vill veta hur Gud skapade denna värld. Jag är inte intresserad av de olika fenomenen, de olika ämnenas spektrum. Jag vill veta Hans tankar, allt annat är bara detaljer.”
- Albert Einstein
människan skapar poesi, det vill du inte förstå, fortsätt då den infantila drömverkstaden av pyssleri.
man kan visst fantisera, men att ta betalt för in och utandning... det klarar nog människan själv när nu djur gör det. att du tvunget ska ha in din vinstdrivande utopi... är orätt.
gör det i pysselverkstaden att övertyga andra hur sårad du känner dig, när din fantasi inte är allas fantasi.