2015-02-01, 18:24
Medlem
vadsaduattdusasadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosseblomman
Jag snittade med 3:40-tempo på 800-ingarna och 4:20-tempo på 3000-ingarna och då var jag i 1:28 form på halvmarathon. 3000-ingarna var i ett väldigt kuperat elljusspår, vilket förklarar tempot.

Själv har jag börjat tröttna på att Göteborgsvarvet höjt anmälningsavgiften över vad som är anständigt (liksom andra populära och stora lopp), men jag springer ändå eftersom det är folkfest och tradition.
Jepp, 645 kr för en kexchoklad och en banan är rätt mycket. Dock får man komma ihåg att pengarna till stor del går till ungdomsfriidrotten i Göteborg, och det är ju bra.

Jag som ungdom kan springa för endast 250 kr i några år till.
Citera
2015-02-01, 18:48
Medlem
bosseblommans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsaduattdusasadu
Jepp, 645 kr för en kexchoklad och en banan är rätt mycket. Dock får man komma ihåg att pengarna till stor del går till ungdomsfriidrotten i Göteborg, och det är ju bra.

Jag som ungdom kan springa för endast 250 kr i några år till.
Har man tur kan man få en mugg kaffe också ;-)
Sedan stör jag mig på att man ska tvångsvallas runt mässan i samband med nummerlappsuthämtning. Helt galet att man inte kan gå ut efter att ha hämtat nummerlappen, utan att man måste gå en snitslad bana där man exponeras för så många sporthandlare som möjligt. Löjligt trångt att ta sig ut från målområdet också efter genomfört lopp.
Citera
2015-02-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosseblomman
Har man tur kan man få en mugg kaffe också ;-)
Sedan stör jag mig på att man ska tvångsvallas runt mässan i samband med nummerlappsuthämtning. Helt galet att man inte kan gå ut efter att ha hämtat nummerlappen, utan att man måste gå en snitslad bana där man exponeras för så många sporthandlare som möjligt. Löjligt trångt att ta sig ut från målområdet också efter genomfört lopp.
Tycker mässan är rätt trevlig faktiskt. Det har blivit lite av en tradition att åka in till Slottsskogen på torsdagskvällen, hämta nummerlapparna och känna på stämningen. Men som du säger, visst borde det kunna gå snabbare att hämta ut nummerlapparna för de som önskar.
Citera
2015-02-01, 23:18
Bannlyst
Citat:
Tycker mässan är rätt trevlig faktiskt. Det har blivit lite av en tradition att åka in till Slottsskogen på torsdagskvällen, hämta nummerlapparna och känna på stämningen. Men som du säger, visst borde det kunna gå snabbare att hämta ut nummerlapparna för de som önskar.

Håller med! Jag brukar ta för vana att inte handla några (eller åtminstone inte så mycket) sportkläder på vårkanten utan gör en del sånt på mässan.
Citera
2015-02-02, 07:03
Moderator
Rassas avatar
De gånger jag har hämtat nummerlappen på tävlingsdagen tycker jag mässan är jävligt störig, vill bara ut och förbereda mig för tävlingen. Förra året hämtade jag nummerlappen dagen innan och hade tid att kika lite grann, köpte ett par solglasögon

Hoppar över Varvet i år, har andra tävlingar som ligger lite för nära för att det ska passa. Nästa år kanske ...

Dyr anmälan och viss trängsel i målområdet är nåt som jag också ogillar, de senaste åren har jag dock jobbat upp mig till att starta i grupp 2 eller 3 och då är man i mål såpass tidigt att det inte är jättetrångt.
Citera
2015-02-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
De gånger jag har hämtat nummerlappen på tävlingsdagen tycker jag mässan är jävligt störig, vill bara ut och förbereda mig för tävlingen. Förra året hämtade jag nummerlappen dagen innan och hade tid att kika lite grann, köpte ett par solglasögon

Hoppar över Varvet i år, har andra tävlingar som ligger lite för nära för att det ska passa. Nästa år kanske ...

Dyr anmälan och viss trängsel i målområdet är nåt som jag också ogillar, de senaste åren har jag dock jobbat upp mig till att starta i grupp 2 eller 3 och då är man i mål såpass tidigt att det inte är jättetrångt.
Vilka andra tävlingar ska du ställa upp i i vår?
Citera
2015-02-02, 13:52
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Vilka andra tävlingar ska du ställa upp i i vår?

Tänkte mig Skatås ryggar, Borås Ultramaraton och Hallandsleden Terräng. Är sugen på lite längre lopp i terräng i år, förra året blev det endast asfaltslopp över 10 och 21 km, omväxling förnöjer.
Citera
2015-02-02, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Tänkte mig Skatås ryggar, Borås Ultramaraton och Hallandsleden Terräng. Är sugen på lite längre lopp i terräng i år, förra året blev det endast asfaltslopp över 10 och 21 km, omväxling förnöjer.
Jaha, du är en sådan typ. Jag är mer inne på asfaltslopp, men det är säkert kul med lite omväxling ibland som du säger.
Citera
2015-02-02, 20:47
Medlem
LabiSiffres avatar
Första gången för mig. Är inte helt färsk på halvmara men är inte ett dugg snabb heller. Något speciellt att tänka på där Varvet skiljer sig från andra halvmaror? Trångt och en del jävliga backar?
Citera
2015-02-03, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Första gången för mig. Är inte helt färsk på halvmara men är inte ett dugg snabb heller. Något speciellt att tänka på där Varvet skiljer sig från andra halvmaror? Trångt och en del jävliga backar?
Jag har bara sprungit två olika halvmarathon: Göteborgsvarvet och Göteborg Halvmarathon. Den största skillnaden mellan loppen är såklart skillnaden i antalet deltagare. Det är ganska trångt de första kilometrarna, men bara man seedar in sig i rätt startgrupp är det inga större problem skulle jag tro.

Backarna är inget att oroa sig för. Den tuffaste är egentligen stignigen upp mot Älvsborgsbron, och då är man relativt fräsch i benen. Sedan finns såklart även Säldamsbacken och Göta Älvbron att bestiga, samt några så kallde slakmotor som Avenyn och Övre Husargatan. Inga branta backar att frukta, alltså.
Citera
2015-04-09, 20:21
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Ni som har sprungit Göteborgsvarvet förut vet ni nåt bra stlle där man kan samlas sen och slappa lite och snacka loppet med mat och dryck? Gärna mest löpare. 😀

/ Cykel-Ingemar
Citera
2015-04-09, 22:07
Medlem
bosseblommans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar.
Ni som har sprungit Göteborgsvarvet förut vet ni nåt bra stlle där man kan samlas sen och slappa lite och snacka loppet med mat och dryck? Gärna mest löpare. 😀

/ Cykel-Ingemar
Var någonstans man övernattar spelar kanske in. Men någon av restaurangerna utmed Linnégatan kanske? Eller utmed avenyn? Jag är i och för sig ingen bra göteborgkännare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in