2015-01-30, 21:06
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Tror jag kombinerar de här två. Tack så mycket!
Då det inte är någon courtageavgift på fonder när det gäller köp&sälj kan du sprida ut dina sälj-tillfällen så mycket som möjligt
Citera
2015-01-30, 22:29
Medlem
papanoirs avatar
Enligt dr.dk (Danmarks Radio, lika stort som SVT i Sverige) blir man nu betald för att ta bostadslån av Nordea. Det finns nu kunder som har fått låneränta på -0.03%

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2015/01/30/0130122132.htm
Citera
2015-01-31, 08:41
Medlem
AldoRaines avatar
Kan det vara klokt att sälja av svenska indexfonder men behålla USA/Europa indexfonder?
Citera
2015-01-31, 11:24
Medlem
Ska man vara orolig över ett börsfall?
Citera
2015-01-31, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wbuffet
Ska man vara orolig över ett börsfall?

Börsen reagerar ju positivt på alla händelser just nu, vilket känns väldigt osunt. Å andra sidan trycker ju alla länder pengar för allt vad dom är värda. Världen har blivit helt upp och ner i den nya ekonomin. Alla försöker dopa sig.
Citera
2015-01-31, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
Historia: Graf som visar globala kriserna från ett perspektiv av Starkare/Svagare dollar. Vad föredrar ni, starkare eller svagare dollar?

http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user3303/imageroot/2015/01-overflow/20150128_dxy_0.jpg

Kan inte ta lång tid tills nästa finanskris

Enligt den bilden befinner vi oss i princip i ständig kris. Det känns som att det aldrig är rätt att gå in i börsen enligt den bilden, men ändå vet vi att det ofta är det.
Citera
2015-02-01, 11:33
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Sälj nu eller inom 3-6 månader. Jag skulle vilja påstå att börsen är extremt riskabel just nu.

Citat:
Då det inte är någon courtageavgift på fonder när det gäller köp&sälj kan du sprida ut dina sälj-tillfällen så mycket som möjligt

Citat:
Ursprungligen postat av MysteryMaster
Jag skulle börja plocka ut pengarna månadsvis under ca 6-12 månader för att inte sälja för tidigt.

Vad säger ni; nu när jag plockar ut pengarna, ska jag bara lägga dem på ett vanligt sparkonto eller finns det ett bättre alternativ?
Citera
2015-02-01, 11:42
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Vad säger ni; nu när jag plockar ut pengarna, ska jag bara lägga dem på ett vanligt sparkonto eller finns det ett bättre alternativ?
Det finns inte längre några "säkra" alternativ med "bra" ränta. Du ska vara glad om du ens får någon ränta av banken.
Citera
2015-02-01, 11:52
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Det finns inte längre några "säkra" alternativ med "bra" ränta. Du ska vara glad om du ens får någon ränta av banken.

Haha nä, blir det minusränta så blir det mindre skoj. Men det får bli såhär nu, jag blir orolig av allas ofantliga optimism. Påminner om Veckans Affärers två omslag före och efter kraschen -87:

http://pbs.twimg.com/media/B7xr_pQIIAAfqMf.jpg
Citera
2015-02-01, 12:34
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Haha nä, blir det minusränta så blir det mindre skoj. Men det får bli såhär nu, jag blir orolig av allas ofantliga optimism. Påminner om Veckans Affärers två omslag före och efter kraschen -87:

http://pbs.twimg.com/media/B7xr_pQIIAAfqMf.jpg
Ingen vet om vi har nått toppen eller har flera års börsuppgång kvar. Avgör själv vilken risk du är villig att ta. Helt meningslöst att be anonyma flashbackmedlemmar spå framtiden.
Citera
2015-02-01, 12:49
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Ingen vet om vi har nått toppen eller har flera års börsuppgång kvar. Avgör själv vilken risk du är villig att ta. Helt meningslöst att be anonyma flashbackmedlemmar spå framtiden.

Äh, sluta dumma dig. Jag tar mina egna beslut, att be om andras syn på saken är inte mer än sunt.

Jag kan ha fel, men jag är nöjd med avkastningen jag fått - girighet är inget smickrande drag och jag är inte så mån om att pricka toppen.
Senast redigerad av Wildsome 2015-02-01 kl. 12:54.
Citera
2015-02-01, 22:43
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Äh, sluta dumma dig. Jag tar mina egna beslut, att be om andras syn på saken är inte mer än sunt.

Jag kan ha fel, men jag är nöjd med avkastningen jag fått - girighet är inget smickrande drag och jag är inte så mån om att pricka toppen.

Man kan nog räkna med ett tillbakadrag i och med att börsen steg nästan 8% på en månad, men för året 2015 slutar det nog uppåt. Varför skulle det inte göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in