2015-01-31, 11:41
Medlem
mishimas avatar
Framför allt har AIK ett grundspel och en stabilitet som räcker långt. Det är ett rätt samspelt lag som vinner rätt mycket på organisation och struktur. Då behövs inte bästa truppen alla gånger för visst finns det brister och frågetecken på flera positioner.
Senast redigerad av mishima 2015-01-31 kl. 11:46.
Citera
2015-01-31, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
...
.................................................. ..

Fan vad lågt i tak det är för att vara ett yttrandefrihetsforum. Det är alltid så här. Minsta lilla åsikt som skiljer från normen - ja då kommer massan mot en.
Bidra istället. Det är ett fåtal som är läsvärda här inne. All jävla cred till dem. Fan, ge dig (och er andra träffade) tid till lite ordentliga analyser och resonemang. Så jävla mycket bajsnödiga skitinlägg. Värdelöst rent ut sagt.

Det är en remarkabel skillnad gentemot trådarna som berör internationell fotboll. Där finns det iaf en ambition om att höja fotbollsdebatten. Och då i sak, inte övertrevlighet. Det har gått 32 sidor, och inte en ordentlig laganalys utav spelet på plan har kommit in, bortsett lite halvt från mig. Att slå sig för bröstet? Nej, men återigen, bidra istället. Jag är inte rätt användare att förlöjliga.
32 sidor och säsongen har inte börjat än, prestigevärvningarna från väntade topplag är bänkade, skadade spelare som ska göra återstart. Svårbedömt och analyserat vilket tenderara att gå över i spekulationer och önsketänkande. Malmö och i viss mån gnaget verkar ha lite kvar i kassakistan vid flopp. Elfsborg lurar i vassen och bygger vidare från i fjol, vilka kuggar har de tappat?

Svenska cupen upplägget känns mer och mer rätt. Träningsmatcher mot okänt motstånd säger inte så mycket.
Citera
2015-01-31, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
32 sidor och säsongen har inte börjat än, prestigevärvningarna från väntade topplag är bänkade, skadade spelare som ska göra återstart. Svårbedömt och analyserat vilket tenderara att gå över i spekulationer och önsketänkande. Malmö och i viss mån gnaget verkar ha lite kvar i kassakistan vid flopp. Elfsborg lurar i vassen och bygger vidare från i fjol, vilka kuggar har de tappat?

Svenska cupen upplägget känns mer och mer rätt. Träningsmatcher mot okänt motstånd säger inte så mycket.

Elfsborg tappade Niklas Hult i somras, vilket var ett stort avbräck även om han spelade vänsterback sista våren, och man har släppt Mikael Beckmann nu under vintern men i övrigt är truppen intakt. Beckmann gjorde ett par bra grejer men var totalt orörlig vilket inte fungerar i dagens Elfsborg.
Citera
2015-01-31, 19:25
Medlem
Ingen aning vad jag kan förvänta mig från Djurgården i år. Känns som vi kan spela riktigt bra, men också göra en medioker säsong som föregående säsong. Vi spelade väldigt bra fotboll stundtals men sen drar vi matcher där vi torskar med 3-0 mot skitlag.
Citera
2015-01-31, 19:53
Medlem
Celso gjorde två mål i La Liga-debuten. Vidareförsäljningsklausul på honom?
Citera
2015-01-31, 20:07
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Celso gjorde två mål i La Liga-debuten. Vidareförsäljningsklausul på honom?

Nej, det är ett lån.
Citera
2015-01-31, 20:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestEtaGres
Ingen aning vad jag kan förvänta mig från Djurgården i år. Känns som vi kan spela riktigt bra, men också göra en medioker säsong som föregående säsong. Vi spelade väldigt bra fotboll stundtals men sen drar vi matcher där vi torskar med 3-0 mot skitlag.
Ni kan nog förvänta er en säsong i ingenmansland. Djurgården har ingen spetskompetens i dagens ekonomiska läge och gör det man kan utifrån sin trånga budget, inga av nyförvärven skrämmer mig särskilt men sen får man se hur Colley, Johnson och Klarström kan bli. Men det är verkligen inga som lyfter Djurgården till högre nivåer.

Colley gjorde ett ganska bra första intryck på mig: https://twitter.com/JerreHof/status/532839331724296192/photo/1
Citera
2015-01-31, 23:17
Bannlyst
Giffarnas träningsmatch mot VPS Vasa idag slutade 1-1, ett helt okej resultat. (VPS Vasa kom på fjärde plats i högsta ligan i Finland). Nu dröjer det dryga två veckor innan nästa träningsmatch. Jag hoppas att de spetsar formen ännu mer till nästkommande match .
Citera
2015-01-31, 23:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giffare
Giffarnas träningsmatch mot VPS Vasa idag slutade 1-1, ett helt okej resultat. (VPS Vasa kom på fjärde plats i högsta ligan i Finland). Nu dröjer det dryga två veckor innan nästa träningsmatch. Jag hoppas att de spetsar formen ännu mer till nästkommande match .
BP slog ut dom i Euro League kvalet och 1-1 är okej? Så lättflörtad är man inte
Citera
2015-02-01, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
BP slog ut dom i Euro League kvalet och 1-1 är okej? Så lättflörtad är man inte
Jag som Giffare anser det som ett bra resultat så här tidigt på säsongen, men vi måste absolut vässa formen innan Allsvenska säsongen börjar .
Citera
2015-02-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nej, det är ett lån.

Kommer inte AIK få några pengar alls för Borges? Är det lån med köpoption eller går hans kontrakt ut?
Citera
2015-02-01, 11:59
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5778
Kommer inte AIK få några pengar alls för Borges? Är det lån med köpoption eller går hans kontrakt ut?

Kanske fel tråd att diskutera detta. Men AIK fick ekonomisk ersättning för lånet, Borges skrev sedan på ett kontrakt till sommaren med option på att förlänga med Deportivo. Om de skulle åka ur lämnar han sannolikt och blir free agent då hans kontrakt med AIK går ut. Borges blev den stora vinnaren här. Tråkigt för AIK att han inte kunde tänka sig en flytt österut i somras, det hade nog inneburit mer pengar till klubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in