2015-01-31, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Svarar på flera inlägg men citerar bara ditt. Alla du nämner har utifrån vad som kan bedömas gjort fel. Mitt inlägg som du besvarar handlar inte om övriga dock utan bara om SB. Och min tes är att SB inte hade kommit ut tidigare om det inte blivit några mordrättegångar mot honom. Eventuellt hade han suttit på sluten vård fortfarande. Han kanske bör tacka Penttinen och Kwast för att han över huvud taget kommit ut. Råstam hade nog inte brytt sig nämnvärt om äckelpäcklet om denne inte dömts för åtta mord.
Nja terapin som den såg ut och domarna var nog varandras förutsättningar. Hade man inte tagit honom på allvar hade man ju inte uppmuntrat beteendet och det hade nog upphört. Varpå han släppts relativt snart. Quicks personlighet har ganska litet med saken att göra Samhället har faktiskt skyldigheter även mot störda individer. Som att inte vanvårda dem när de, välförtjänt, sitter inlåsta på psyket.
Senast redigerad av severus 2015-01-31 kl. 10:30.
Citera
2015-01-31, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Nja terapin som den såg ut och domarna var nog varandras förutsättningar. Hade man inte tagit honom på allvar hade man ju inte uppmuntrat beteendet och det hade nog upphört. Varpå han släppts relativt snart. Quicks personlighet har ganska litet med saken att göra Samhället har faktiskt skyldigheter även mot störda individer. Som att inte vanvårda dem när de, välförtjänt, sitter inlåsta på psyket.
Verkligt sjuka svenskar försvarar mer än gärna vanvårdandet av en svensk mentalpatient - och kan göra det utan att den s.k. PK.mobben kommer rusande.
Det säger väldigt mycket om tillståndet i Lyckoriket!
Citera
2015-02-05, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Verkligt sjuka svenskar försvarar mer än gärna vanvårdandet av en svensk mentalpatient - och kan göra det utan att den s.k. PK.mobben kommer rusande.
Det säger väldigt mycket om tillståndet i Lyckoriket!

Problemet är mycket större, eftersom grunden i den terapi SB fick handlar om borträngda minnen och fler människor blivit drabbade av detta.

Vi säger teoretiskt att du har en dotter som är vuxen, så går hon i terapi och får då veta att hon innehar mängder med borträngda minnen av dig som begick incest på henne från det hon var 1 år till hon var 14, polisen kontaktas och sedan hamnar du inför rätta och blir dömt till 10 år i fängelse för denna incest.

Denna terapiform används fortfarande och en man dömdes i sommar för incest på sin dotter i somras, som tur är lyckades dessa "PK" människor som blandat sig i SB fallet uppmärksamma detta och mannen kunde bli frikänd.

Problemet är att vi har ett rättsväsende, polis och socialtjänst som i närmare 30 år gått på seminarier om borträngda minnen, på polisskolan finns en kurs om hur man förhör människor med borträngda minnen, och på socialhögskolan finns kurser som går ut på att hantera bortränga minnen.

Vi har en hel yrkeskår som lärt sig att borträngda minnen existerar och stora delar av den tror fortfarande på detta.
Det finns fortfarande 2015 möjlighet att bli dömd på grund av fria fantasier i detta land, och det är det som är den stora skandalen, detta med SB är bara toppen på isberget.

Kom igen den dagen du råkar ut för galningar som tror på borträngda minnen och detta säger mer om "lyckoriket" Sverige
Citera
2015-03-07, 11:28
Medlem
Morgonen efter Lucia år 1990 tog Tomas Quick en familj som gisslan i Grycksbo. Quick hade en medhjälpare som tvingade med sig mannen i familjen till Götabanken där denne var föreståndare. Medhjälparen var vid tidpunkten 18 år. Vem var medhjälparen? Finns det någon som sitter inne på mer information om honom? Vad för slags relation hade Quick till kumpanen? Har Quick tidigare haft andra medhjälpare när han har begått brott?
Senast redigerad av xvaganza100 2015-03-07 kl. 11:42.
Citera
2015-03-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xvaganza100
Morgonen efter Lucia år 1990 tog Tomas Quick en familj som gisslan i Grycksbo. Quick hade en medhjälpare som tvingade med sig mannen i familjen till Götabanken där denne var föreståndare. Medhjälparen var vid tidpunkten 18 år. Vem var medhjälparen? Finns det någon som sitter inne på mer information om honom? Vad för slags relation hade Quick till kumpanen? Har Quick tidigare haft andra medhjälpare när han har begått brott?

Svar Ja! - i alla fall på den sista frågan:

Vid ett antal av de Åtta mordfallen fanns det nog medhjälpare! Hur det var när Alvar dog i Växjö på 60talet är något oklart, men det finns väl möjlighet att "seriemördare Qvick" hade någon hjälpare där med???
Citera
2015-03-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xvaganza100
Har det inte framgått att de hade en sexuell relation?
Citera
2015-03-07, 17:36
Bannlyst
Citat:

Vid ett antal av de Åtta mordfallen fanns det nog medhjälpare! Hur det var när Alvar dog i Växjö på 60talet är något oklart, men det finns väl möjlighet att "seriemördare Qvick" hade någon hjälpare där med???

Påstådda medhjälpare ivarjefall, låg dubbelvikt när jag såg denna video av en man som Quick påstod sig ha en homosexuell relation till och oxå skulle han ha kört Quick vid något tillfälle.

http://youtu.be/q32JemKHeQY
Citera
2015-03-08, 11:31
Medlem
habets avatar
Citat:

En liten justering av ditt i övrigt 'korrekta' inlägg. Alvar dog väl i Dalarna. Vid Thomas B´s dödsfall så skulle han väl haft skjuts av någon han var ju ändå bara 13-14 vid det tillfället. I och för sig så skulle väl Alvar ha mördats ännu tidigare.

Är det någon förutom jag som försökt ta sig igenom CwdK´s bok? Jag skriver försöker för det har verkligen varit tungt, den känns något fruktansvärt tillrättalagd utifrån vad vi VET vad som sagts och gjort.
Inte speciellt trovärdig tycker jag.
Citera
2015-03-08, 14:19
Medlem
Nja. Någon Alvar har nog inte varit med i cirkus Quick - vare sig i SBs eller den stackars dalapolisens arma skallar.
Tomas Blomgren skulle det stått, död i växjö nyss fyllda 14år, på syttende maj 1964...

Citat:
Ursprungligen postat av habet
En liten justering av ditt i övrigt 'korrekta' inlägg. Alvar dog väl i Dalarna. Vid Thomas B´s dödsfall så skulle han väl haft skjuts av någon han var ju ändå bara 13-14 vid det tillfället. I och för sig så skulle väl Alvar ha mördats ännu tidigare.

Är det någon förutom jag som försökt ta sig igenom CwdK´s bok? Jag skriver försöker för det har verkligen varit tungt, den känns något fruktansvärt tillrättalagd utifrån vad vi VET vad som sagts och gjort.
Citera
2015-03-08, 14:51
Medlem
habets avatar
Citat:
Nja. Någon Alvar har nog inte varit med i cirkus Quick - vare sig i SBs eller den stackars dalapolisens arma skallar.
Tomas Blomgren skulle det stått, död i växjö nyss fyllda 14år, på syttende maj 1964...

Nej, Alvar var nog aldrig inblandat i cirkusen men nog fanns han med där i SB´s skalle och hade det inte varit preskriberat så hade nog CwdK åtalat för det också. Det var ju tydligen orsaken till varför han inte åtalade gällande Blomgren!
Citera
2015-03-10, 09:07
Bannlyst
"Falska minnen kan orsaka stort lidande"

Kände mig tvungen att kliva in i denna tråd igen efter en tids bortovaro.
Skälet är bland annat artikeln som idag publicerades på DN.Insidan Rubriken lånade jag från artikeln. Länk här:
http://www.dn.se/insidan/falska-minnen-kan-orsaka-stort-lidande/

Det är en tillbakablick om bl a Charcot, "hypnosens fader" och en intervju med Rickard L Sjöberg, en inte obekant forskare vad gäller minnet och div teorier om pålagringar.

Naturligtvis nämns 'Fallet Thomas Quick' och 'Fallet Ulf'

Nån som vet hur det går för Daniel Tarschys och hans 'Bergwall-kommission'? Kommer de att bli klara till juni 2015, eller kommer de att begära ytterligare "betänketid" i hopp om att alla ansvariga skall ha hunnit dö av ålderdom? För inte lär de komma att dö av skam -någon sådant som 'skam' drabbar ju inte dessa jävla oempatiker/lockpåläggare...
Citera
2015-03-10, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av habet
....

Syftar du på boken eller på författaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in